„Porsche“ atnaujino „Panamera“ modelį, tačiau tą būtų sunku pastebėti netgi jį pastačius šalia metais senesnės „Panameros“. Vokiečiai konservatyvūs, tad automobilius atnaujina labai simboliškai: truputį perpiešė priekinio buferio linijas ir atnaujino žibintus. Kam taisyti tai, kas nesugedo?
Pabūsiu drąsus prieš „Porsche“ entuziastus, tačiau pastačius automobilį nuotraukai ir apėjus aplink jį man pasirodė, kad modelis visiškai neatrodo lyg būtų naujas. Kolega pajuokavo, kad fotografuoju padėvėtą automobilį skelbimui. Jei spalva ne itin ryški ir ratlankiai paprasti – jis neatrodo naujas. Jam trūksta modernios šiandieninės povyzos, bet tai nėra blogai.
Elegancija neišeina iš mados, ir nors šiandieninė „Panamera“ ne itin išsiskiria iš eismo srauto, ji po dešimties ir dagiau metų vis dar atrodys prabangiai.
Ar jis jums panašus į 200 tūkst. eurų vertės automobilį?
Bet kalbant apie atrodymą prabangiai, „Panamera“ turi dar vieną niuansą: skirtingas versijas. Neretai toks automobilis perkamas toli gražu ne dėl prabangos ar sportiškumo, o dėl įvaizdžio, savo statuso pateikimo. Bazinis modelis kainuoja nuo 94 tūkst. eurų. Uždėję geresnius ratus ir pasirinkę ryškesnę spalvą už 100 tūkst. eurų jūs plačiajai mažiau apie automobilius besidominčiai masei atrodysite toks pats „kietas“, kaip pilietis, už „Turbo S e-Hybrid“ modelį sumokėjęs per 200 tūkst. eurų.
Interjeras taip pat neatrodo lyg daugiau nei 200 tūkst. eurų kainuojančiame automobilyje. Jis yra itin dailus, puikiai surinktas iš aukščiausios kokybės medžiagų, tylus, apgalvotas, ergonomiškas ir patogus, tačiau vėlgi, kaip ir išorė – kuklus. Ypač palyginus su panašios kainos „Bentley“ salonais, inkrustuotais spindinčiais graviruotais blizgučiais, nematyto rašto mediena ir muštais egzotinių gyvūnų oda bei padailintais persiškais kilimais, „Porsche“ interjeras atrodo labai įprastas. Tai yra nuostabus interjeras, bet per daug įprastas.
Stiprioji pusė – visai ne dizainas ir įvaizdis
Žinoma, aš tik „prikaišioju“, nes be kainos ir įvaizdžio klausimų apie „Panamerą“ negaliu pasakyti nieko blogo. Tas papildomas 100 tūkst. „Turbo S e-Hybrid“ modeliui lyginant su baziniu nueina visai ne blizgučiams ar išoriniam „tiuningui“, o neįtikėtinai vokiškai inžinerijai, už kurią ir yra vertinami „Porsche“ automobiliai.
„Panamera Turbo S e-Hybrid“ – labai įvairialypis automobilis. Jis turi 4 litrų V8 variklį su dviem turbinomis pasiekiantį 571 AG ir 136 AG elektros motorą. Didžiausia bendrai pasiekiama galia – 700 AG. Tai yra didelis skaičius superautomobiliui, o keturių durų sedanui – žvėriška galia.
Nebauginanti galia
Tačiau pradėjus važiuoti įprastu režimu „Panamera“ stebina ramumu, komfortu ir tyla. Tai įkraunamas hibridas, po atnaujinimo iki 17,9 kWh talpos padidėjusi baterija leidžia nuvažiuoti 50 km vien elektra. Vien elektros motoro galios pakanka dinamiškai važiuoti mieste, pasiekti magistralės greitį.
Važiuojant vien elektra modelis džiugina akustiniu komfortu taip pat, kaip „Taycan“. Ir stebina minkštumu švelniai lipdamas per greičio mažinimo kalnelius bei leidžia pasimiršti visus valdžiai išsakytus blogus žodžius už kelių nepriežiūrą.
Šiek tiek apie degalų ekonomiją: „Porsche“ deklaruoja, kad galingiausia „Panamera“ vidutiniškai vartoja 2,7 l/100km benzino. Pagal WLTP. Aišku, kad šis matas apskaičiuotas didžiąją dalį kelio pravažiavus su elektros pavara. Taip kasdien važinėjant borto kompiuteryje galima matyti ir 0 litrų sąnaudas, elektros jis vartoja apie 30 kWh 100 km.
Tačiau jei jau pažadinate V8, stebuklų nesitikėkite. Galima važinėti su 10-12 l/100km siekiančiomis sąnaudomis, kas yra tikrai puikus rezultatas tokiam monstrui, tačiau po mano pasivažinėjimo borto kompiuteris rodė 25 l/100km. Juk negalėjau visą laiką važiuoti elektra. Nepasimėgauti tokia galia, tai kaip prostitutę pokalbiui prie arbatos puodelio užsisakyti.
Beveik tikras sportinis bolidas
O Pasirinkus „Sport“ ar „Sport Plus“ režimą „Turbo S“ tampa tikru žvėrimi. Iki 100 km/h jis šauna per 3,2 sek. Ir tą daro su žvėriška jėga net ant šlapios kelio dangos. Starto kontrolė labai preciziškai apskaičiuoja esamą sukibimą kiekvienam ratui ir su menku praslydimu pavizgindama uodegą akimirksniu kerta leistino greičio ribą. Nors smogiamoji jėga nėra tokia brutali kaip vien elektrinio „Taycan“, V8 variklio riaumojimas ir pavarų perjungimo smūgiai į nugarą perteikia labiau jaudinančią patirtį. Geriausia tai, kad „Porsche“ mechaninė dalis taip gerai apgalvota, kad starto metu nekaista nei transmisija, nei PDK pavarų dėžė ir šūvius iš vietos galima kartoti nesustojant. Nuo šviesoforo iki šviesoforo. Ir kikenti kaip vaikui.
Labiausiai stebina tai, kad šis automobilis gali važiuoti ne tik tiesiai, bet ir posūkiuose. Adaptyvi važiuoklė sportiškiausiame režime nuo komfortiškojo pasikeičia drastiškai. Automobilis tampa ne tik itin standus, jis, atrodo, įsitempia ir gali staigiai mėtytis iš vienos krypties į kitą. Stabdžiu šiek tiek užgulta priekinė ašis tiesiog neria ten, kur nukreipi tikslų ir greitą vairo mechanizmą, o dešine koja užgriuvus akseleratoriaus pedalą bet koks nepasukamumas ištaisomas daugiau galios pasiunčiant į galinę ašį.
„Turbo S“ valdomas beveik kaip tikras sportinis automobilis. Greitesniuose posūkiuose apima neužtikrintumo jausmas dėl dramblio svorio automobilio inercijos, bet pažiūrėjęs į spidometre šviečiančius skaičius supranti, kad esi neužtikrintas ne automobiliu, o savo vairavimo įgūdžiais. Jei tokį tempą siaurame keliuke pamatytų policijos pareigūnas, tai jis ne tik vairuotojo pažymėjimą atimtų, bet dar ir bananu per kuprą paauklėtų už tokį neatsakingumą. O kad iš vairuotojo perspektyvos „Porsche“ taip skrieja be jokių pastangų ir absoliučiai viskas yra kontroliuojama išaiškinti būtų sunku.
Kaip sunkiasvoris pritampa lengvojoje atletikoje
„Panamera Turbo S e-Hybrid“ sveria 2 350 kg. Su vairuotoju – beveik pustrečios tonos! Toks milžiniškas svoris niekaip nesiderina su sportiškomis valdymo savybėmis! Bet „Porsche“ inžinieriai pasitelkdami išmanias technologijas, tokias kaip sukimo momentą paskirstančius diferencialus, adaptyvią, kėbulo pavirtimo kampą reguliuojančią važiuoklę, kintamo perdavimo vairo mechanizmą, galinių vairuojamų ratų technologiją ir keraminius stabdžius. Nors vairuojant „Panamera“ dideliu greičiu justi jos milžiniškas antsvoris, tos technologijos sukalibruotos taip harmoningai, kad būtų smagu su juo prasilėkti netgi Niurburgringo trasoje.
Aišku, itin sunki „Panamera“ valdymo savybėmis niekada neprilygs 911 modeliui, bet sedanas džiugins įvairiapusiškumu. Po kasdienių darbų važinėjant vien elektra po miestą jūs savaitgalį galite į automobilį susisodinti visą šeimą (gale daug vietos dviem keleiviams, atskira klimato kontrolė su ekranu, prabangu ir patogu, kaip ir reikėtų tikėtis iš daugiau nei 5 metrų ilgio limuzino), susikrauti lagaminus, slides (403 litrų bagažinė – kaip vidutinės klasės sedano) ir komfortiškai 250-300 km/val. greičiu nurūki į vakarinę Vokietijos dalį.
Šeimą paleisti Adenau miestelyje pasivaikščioti, o pats – kelis ratus Niurburgringe apsukti. Sėsti atgal į tą patį automobilį ir 300 km/h greičiu dumti link Alpių, pakeliui užsukant pasižvalgyti į kokį nors Europos senamiestį, kur leidžiamas tik elektromobilių eismas.
Tinkamas viskam – netinkamas niekam? Ne, ne tas atvejis
Automobilių, tinkamų viskam nebūna. Dažniausiai visiems gyvenimo atvejams pritaikyti automobiliai visose tose situacijose būna labai pusėtini. Pavyzdys – populiarieji krosoveriai. Tačiau „Panamera Turbo S e-Hybrid“ geba patenkinti kone visus automobilinio gyvenimo poreikius su menkiausiais kompromisais. Atvirkščiai, jis daro daugiau, nei tikėtumeisi iš sunkaus, komfortiško ir prabangaus sedano.
Bet ar tikrai reikia galingiausio „Turbo S“ įkraunamo hibrido? Absoliučiai ne. Nors šis automobilis kosmine arklių kaimene po gaubtu negąsdina ir neprovokuojamas moka būti stebėtinai švelniu ir rafinuotu, tą patį už mažesnę kainą daro ir kiti, pigesni „Panamera“ modeliai. Kasdien tiek dinamikos nereikia. Vargiai pirkėjas išnaudos ir jos valdymo galimybes.
Bet šis automobilis yra kaip prabangus laikrodis: laiką rodo ne tik titaniniai ir kvarciniai laikrodžiai, funkciją atlieka ir paprastas elektroninis laikrodukas iš turgaus. Jums nereikia laikrodžio, kuris gali atlaikyti slėgį 200 metrų gelmėje, tiek juk nenardysite. Bet tai smagu žinoti. Smagu turėti geriausia, gera žinoti, kad po dešine koja bus pakankamas galios rezervas ir gera mechaninė dalis bet kokiam manevrui.
Galbūt kada nors gyvenime tarpkontinentinėje kelionėje iš tiesų pravažiuosite pro lenktynių trasą ir norėsite joje apsukti ratą ar kitą. Galbūt uždraus įvažiavimą vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams į jūsų miesto centrą, kas būtų smūgis žemiau juostos tikram benzingalviui. Turėdami įkraunamą hibridą galėsite ten mėgautis V8 burbuliavimu.
„Porsche Panamera Turbo S e-Hybrid“ džiugins jos pirkėjus dagelyje gyvenimo situacijų.
Porsche Panamera Turbo S
- Kaina nuo 188 639 Eur
- Ilgis/plotis/aukštis 5049mm/1937mm/1427mm
- Maks. greitis 315 km/val.
- 0–100 km/val. 3,2 sek
- Degalų sąn. 2,7 l/100 km
- Variklis 3 996 cm3 V8 benzininis ir 100 kW elektrinis
- Bendra galia 700 AG esant 5 750 – 6 000 aps/min
- Bendras sukimo momentas 870 Nm esant 2 100 – 4 500 aps/min
- Pavarų dėžė 8 pavarų dviejų sankabų
- Visi varantieji ratai
- Baterijos dydis 17,9 kWh
- Elektra nuvažiuojamas atstumas 50 km