Sportiškiausias universalumas
Šio straipsnio tema – „Porsche Panamera Sport Turismo“. „Porsche“ nusprendė, kad geriausias pasaulio automobilis turi būti ne tik komfortiškas, sportiškas, erdvus, gražus, greitas ir vertingas, bet dar ir praktiškas. Todėl prie pirmų šešių epitetų, idealiai tinkančių „Panamera“ modeliui apibūdinti, pridėjo septintąjį – praktiškumą. Ir pavadino naują modelį „Sport Turismo“. Be to, pakvietė žurnalistus iš visos Europos jį išbandyti į Kroatiją – netoli Splito esantį Trogiro miestą.
Iš esmės, „Sport Turismo“ yra „Panamera“ universalas. Jis niekuo nesiskiria nuo paprasto „Panamera“, tik kad turi didesnę bagažinę (juk universalas) ir 5 sėdimas vietas, kurias „Porsche“ pavadino taip, kaip jos ir turi būti vadinamos: 4+1. Keturi žmonės gali sėdėti patogiai, o penktas – iš bėdos. Kaip ir visuose kituose automobiliuose, kurių gamintojai neraudonuodami meluoja apie salone esančias penkias vietas suaugusiems.
Turbūt nenustebsite perskaitę, jog „Panamera ST“ yra geriausias pasaulyje universalas. Nepykite, „Audi“ gerbėjai, bet RS6 yra kitos lygos automobilis. Viena klase žemesnės lygos, kaip ir „Jaguar XFR-S Sportbrake“, „Mercedes-Benz E43 AMG Estate“ ir t.t. Paprastą ketverias duris turinčią „Panameros“ galima palyginti su „Maserati Quattroporte“, „Bentley Flying Spur“, „Aston Martin Rapide S“, tačiau universalas jis – vienintelis.
Ilgą laiką šokinėdavę į jau pradėjusius važiuoti segmentų traukinius (su „Cayenne“, „Panamera“, „Macan“), dabar „Porsche“ užima lokomotyvo poziciją supersportiškų universalų klasėje. „Panamera Turbo Sport Turismo“ su V8 varikliu iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,6 sek. ir pasiekia 304 km/val. greitį – tiek tikrai užtenka šeimyninėms kelionėms.
Vargu ar stebėsitės perskaitę, kaip „Panamera ST“ nuostabiai valdomas, kokius galingus variklius turi ir kaip visi įvairias šio automobilio modifikacijas bandę žmonės rizikavo sėsti į areštinę. Nes Kroatijoje, kur vyko bandomieji „Porsche Panamera ST“ važiavimai, didesnis nei 50 km/val. greičio viršijimas baudžiamas 600–2000 eurų bauda, o išimtiniais atvejais – ir paromis areštinėje. Automobiliu, kuris 100 km/val. pasiekia mažiau nei per 4 sekundes, tokią baudą užsidirbti didelių sugebėjimų nereikia.
Tad apie „Panamera ST“ universalą pakaks – nėra tikslo skaitytojų varginti tuo, kas ir taip aišku. Šio automobilio vairavimą įsivaizduoti labai paprasta: prisiminkite, kaip važiavote sportiškiausiu savo turėtu automobiliu. Ar tai būtų koks 1993-iųjų BMW M3, ar 2005-ųjų „Volkswagen Golf GTI“, ar 2016-ųjų „Ford Focus RS“. Prisiminkite smagiausią ir didžiausiu greičiu įveiktą posūkį – tarkime, kad greitis jame buvo 100 km/val.
O dabar įsivaizduokite, kad tą patį posūkį įveikiate 130 km/val. greičiu, keliaujate visa keturių asmenų šeima, o bagažinėje – keli lėktuvo rankinio bagažo ribas viršijantys lagaminai. Taip, jūs vairuojate „Porsche Panamera ST“.
P.S. Gale sėdinčių vaikų būsenos įsivaizduoti nereikėtų.
Naujiena, susijusi su elektra
„Porsche“ Kroatijoje pristatė dvi naujienas. Viena jų – „Panamera“ universalas, o kita – „Panamera“ hibridas. Ne bet koks hibridas – tai nuo šiol yra galingiausias „Panamera“ automobilis. Apie „Prius“ hibridų sėkmę prisiskaičiusiems žmonėms frazė „galingiausias „Porsche“ yra hibridas“ gali skambėti keistai, tačiau tai yra tiesa jau ne vienus metus. Juk „Porsche 918 Spyder“ turi ir benzininį, ir elektrinį variklius.
Tad ši filosofija pamažu keliauja į kitus „Porsche“ modelius ir pirmasis – „Panamera“. Pavadintas „Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid“ daugiau nei 5 metrų ilgio sedanas išvysto 310 km/val. greitį, o iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,4 sek. Naudojant vien elektrą, jis gali įsibėgėti iki 140 km/val. ir įveikti 50 km atstumą (pagal NEDC matavimus).
Bendra sistemos galia – 680 AG ir 850 Nm, o didžiausias sukimo momentas pasiekiamas esant 1400 aps./min. Fantastiški skaičiai, kuriuos matant vidutinės dvi tonas sveriančio automobilio degalų sąnaudos skamba kiek nerealiai – 2,9 l/100 km.
Tai – ateitis, teigia „Porsche“. Greitu metu visi galingi automobiliai bus hibridiniai, o V12 atmosferinius variklius matysime tik muziejuose ir istorijos knygose.
Tiesa, „Porsche“ atstovai nepatikslino, kuris bus kitas hibridinėse galios lenktynėse – ar „Macan“, ar „Cayman“, ar kitas modelis. O ar legendinis 911 kada nors sulauks hibridinės versijos? Tokia žinia galimai prilygtų modelio legendos nužudymui, nes, pridėjus baterijas, 911 svorio centras turėtų pakisti, o kartu su juo – ir valdymo savybės, išgarsinusios išskirtinį „Porsche“ kupė. Tačiau „Porsche“ moka kurti stebuklus ir tai įrodė jau ne kartą. Galime neabejoti – ateityje jų dar bus.