„718 modelių charakteris paliks įspūdį visiems, vertinantiems vairavimo malonumą, manevringumą ir paklusnumą: centre įmontuotas 718 variklis, nauji aerodinaminiai sprendimai bei GT važiuoklė užtikrina nepriekaištingas valdymo savybes. Tai – automobiliai tikriems vairavimo entuziastams, su jais apsilankymas lenktynių trasoje gali tapti dažnu laisvalaikio praleidimo būdo pasirinkimu“, – teigia sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.
Emocingi varikliai
Abiejų modelių širdis – 4 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų atmosferiniai (be turbokompresorių) varikliai. Šis technikos kūrinys yra naujas, tačiau priklauso tai pačiai „911 Carrera“ variklių su turbokompresoriais šeimai.
Šis variklis pasiekia 420 AG. Tai 35 AG daugiau nei ankstesnieji GT4, o trečiosios kartos „Spyder“ pajėgumas pakilo net 45 AG. Didžiausias sukimo momentas – 420 niutonmetrų, pasiekiamas nuo 5 000 iki 6 800 variklio apsisukimų.
Abu mechaninę pavarų dėžę turintys automobiliai pasiekia didesnį nei 300 km/val. greitį – „718 Spyder“ gali įsibėgėti iki 301 km/val., o „718 Cayman GT4“ – 304 km/val. Iki 100 km/val. abu įsibėgėja per 4,4 sek., o vidutinės abiejų modelių degalų sąnaudos – 10,9 l/100 km.
Tai atmosferinis, labai emocingas opozicinis variklis, kurio maksimalūs sūkiai yra net 8 000, tačiau jis yra ir labai ekologiškas. Tai padidinti leido sumontuota moderni benzino kietųjų dalelių kontrolės sistema bei cilindrų darbo reguliavimas – esant nedidelei apkrovai, dirba tik pusė jų.
Pirmą kartą tokiame aukštų sūkių variklyje naudojami „Piezo“ purkštukai. Jie padalija kiekvieną įpurškimo procesą į penkis – tai užtikrina efektyvesnį ir ekologiškesnį degimą.
Daugiau prispaudžiamosios galios
Viena svarbiausių „Cayman 718 GT4“ naujovių – patobulinta aerodinamika, sukurianti iki 50 proc. daugiau prispaudžiamosios galios. Nepaisant tokio pokyčio, kėbulo oro pasipriešinimo koeficientas išliko toks pat, o tai liudija apie itin aukštą „Porsche“ inžinierių pasiektą efektyvumą.
Didžiulį postūmį abiejų modelių aerodinamikoje padarė naujai suprojektuotas galinis išmetimo sistemos bakelis – dėl jo kompaktiškumo gale atsirado vietos funkcionaliam difuzoriui, kuris „718 Cayman GT4“ modelyje yra atsakingas už 30 proc. galinės ašies prispaudimo.
Fiksuotas galinis oro aptakas sukuria apie 20 proc. daugiau prispaudžiamosios galios už jo pirmtaką – važiuojant 200 km/val., galinę ašį jis prispaudžia 12 kg daugiau nei pirmtako.
Priekinėje modelių dalyje aerodinaminį efektyvumą užtikrina didelė priekinio aptako lūpa bei vadinamosios oro užuolaidėlės, kurios sumažina į priekinius ratus patenkantį oro srautą.
„718 Spyder“ savo ruožtu pratęsia greitų bei išskirtinių rodsterių kaip „Porsche 550 Spyder“ bei „718 RS 60 Spyder“ istoriją. Jo siluetas – nepriklausomai nuo to, ar stogas pakeltas – traukia akį, o pats stogas yra sulankstomas į bagažo skyrių keliais žingsniais.
Priešingai nei GT4, „718 Spyder“ turi aktyvų galinį oro aptaką, kuris pasirodo pasiekus 120 km/val. Dėl funkcionalaus difuzoriaus tai yra pirmasis modelis „Boxster“ šeimoje, generuojantis aerodinaminę prispaudžiamąją galią galinei ašiai.
Dinamiškam važiavimui optimizuota važiuoklė
Pirmą kartą „718 Spyder“ modelyje panaudota didelio našumo GT važiuoklė iš „718 Cayman GT4“. Aktyvi amortizatorių reguliavimo „Porsche Active Suspension Management“ (PASM) sistema sumažino kėbulo aukštį 30 mm ir patraukė svorio centrą arčiau žemės, o tai turėjo didžiulę įtaką automobilio valdymo savybėms.
„718 Spyder“ ši važiuoklė suteikia nemažai privalumų. Automobilio stabilumą kelyje užtikrinanti „Porsche Stability Management“ (PSM) sistema sureguliuota dar didesniam tikslumui ir preciziškumui, tačiau gali būti visiškai išjungta. „Porsche Torque Vectoring“ su mechaniškai užblokuojamu galiniu diferencialu pagerina posūkių įveikimo greitį, įsibėgėjimą ir vairavimo malonumą.
GT4 gali būti komplektuojamas su pasirenkamu „Clubsport“ paketu. Su juo automobilyje montuojamas galinis plieninis stabilizatorius, o salone įkomponuotas rankinis gesintuvas bei šešių taškų saugos diržai vairuotojo pusėje.
Abiejuose modeliuose yra efektyvi stabdžių sistema su aliumininėmis vientisomis apkabomis. Dar didesnio efektyvumo „Porsche Ceramic Composite Brake“ (PCCB) sistema užsakoma papildomai.
Dar viena svarbi ir daug vairavimo malonumo atnešusi naujovė – specialiai 718 modeliams pritaikytos itin didelio našumo padangos.
Visi šie patobulinimai lėmė, kad „718 Cayman GT4“ 20,6 km ilgio Niurburgringo „Nordschleife“ žiede savo pirmtako laiką pagerino daugiau nei dešimčia sekundžių.
Naujuosius „Porsche 718 Spyder“ ir „718 Cayman GT4“ jau galima užsisakyti. Lietuvoje „Spyder“ modelis kainuoja nuo 93 350 Eur, o „Cayman GT4“ – nuo 96 206 Eur su PVM.