„Porsche Taycan“ gavo prastą Jungtinių Valstijų energetikos departamento įvertinimą – 323 km yra žymiai mažiau nei 500, kiek buvo žadėta prieš kelerius metus. „Hyundai Kona“ įveikia apie 415 km, o „Model 3“ – nuo 354 km. Abu šie automobiliai yra pigesni. Tiesą sakant, daug žymiai pigesnių elektromobilių nuvažiuoja toliau nei „Taycan“, bet tai yra tik maža problema.
Ta problema yra neatitikimas tarp to, ką gamintojas žadėjo, ir to, ką rodo bandymai. Jei „Porsche“ būtų žadėjusi 300 km, dabar visi džiaugtųsi geresniais rezultatais nei buvo žadėta. Kodėl tas nuvažiuojamas atstumas nėra toks svarbus „Taycan“, koks yra „Model 3“ ar „Model S“? Nes „Porsche“ elektromobilis, galima sakyti, yra vienintelis savo kategorijos atstovas.
Greitai atsakykite, kuris automobilis sunaudoja mažiau benzino – „Porsche 911 Turbo S“ ar „McLaren 720S“? Kuris automobilis su pilnu baku nuvažiuoja toliau – „Jaguar F-Type“ ar „Ferrari Portofino“? Nežinote? Nežino ir tie, kurie šiuos automobilius perka.
Ar „Porsche“ ir „Tesla“ konkurentai?
„Porsche Taycan“ nėra tiesioginis „Tesla Model S Performance“ konkurentas. Tai yra brangesnis automobilis, pasižymintis savais privalumais, tarp kurių – itin aukšta surinkimo ir medžiagų kokybė ir „Porsche“ logotipai. Kai kuriems žmonėms šis automobilis patiks vien dėl to, kad tai – ne „Tesla“. Gatvėse „Taycan“ pamatysite žymiai rečiau nei „Model S“.
Galvokite apie „Taycan“ kaip apie elektrinę „Panamera“ versiją (šie modeliai iš tiesų nėra susiję). Ar apžvalgose dažnai minimos „Panamera“ degalų sąnaudos? Tai tikrai nėra dėmesio centre esanti automobilio savybė. Tik staigus elektromobilių rinkos pagyvėjimas sumaišė žurnalistams protą ir visi staiga elektromobilius suplakė į vieną kategoriją. Tai, kas svarbu „Hyundai Kona“, nėra taip svarbu „Porsche Taycan“. Būtų svarbu tik tada, jei „Taycan“ galimybės šį automobilį paverstų nepatogiu.
Tie 323 km daugeliui žmonių yra daugiau nei pakankamai. Daugelis žmonių per dieną savo automobiliu nuvažiuoja iki 10 km. Ilgos savaitgalio kelionės retai nusitęsia iki 200 km. Prisiminkite, kada paskutinį kartą savo automobiliu be sustojimo nuvažiavote 300 km. Daugeliui žmonių tai – retos kelionės.
Galiausiai, „Porsche Taycan“ tikriausiai daugeliui nebus vienintelis automobilis. Kaip ir kiti prabangių markių modeliai, šis bus kažkas tarp aksesuaro ir transporto priemonės. Problemų kils tik tada, kai rinkoje pasirodys „Tesla Model S“ pamaina. „Taycan“ dabar yra naujas ir šviežias, todėl sulaukia daug dėmesio. Greitai koks nors kitas elektromobilis bus tas „naujas ir šviežias“. Tačiau iki to laiko „Porsche“ gali atnaujinti programinę įrangą, pristatyti įprastas ne „Turbo“ versijas ir taip sustyguoti marketingo strategiją, kad būtų pabrėžiamos išskirtinai tik stipriosios modelio savybės.