Net vairuotojo pažymėjimo neturintieji žino – teorijos egzaminas yra tas, kurį visi išlaiko iš pirmo karto, o vairavimą 60 proc. tenka laikyti bent du kartus.
Tačiau man didžiausią džiaugsmą sukėlė net ne vairavimo įskaita mokykloje (mat „Regitroje“ dar nebuvau), bet mokyklinio teorijos egzamino išlaikymas. Ir štai kodėl.
Vairavimo mokykloje galima padaryti tik dvi klaidas iš 30 klausimų, kai „Regitroje“ leidžiamos 6.
Žiūrėjau su pavydu į vairavimo teises jau įgijusius draugus – iš kur jūs visi, po velnių, žinote, kas yra tas kardaninis šarnyras?
Jeigu tai būtų klausimai apie greitį, kelio ženklus ar važiavimą per įvairias sankryžas, didelio streso nekeltų. Tačiau aš susidūriau su tokiais klausimais, kurie, nors ir įdomūs, pareikalavo kur kas daugiau žinių, nei kad jų man suteikė vairavimo mokykla.
Štai keli klausimai:
Sumažėjus elektrolito lygiui akumuliatorių baterijoje (nutekėjimo nėra), iki reikiamo lygio pilama:
- Sieros rūgštis
- Distiliuotas vanduo
- To paties tankio elektrolitas
Kas gali atsitikti akumuliatorių baterijos gnybtams pasidengus oksidų plėvele?
- Paleidžiant variklį starteriu gali sumažėti alkūninio veleno sukimosi dažnis
- Gali greičiau savaime išsikrauti akumuliatorių baterija
Klausimo apie pusašio kardaninį šarnyrą, deja, neužsirašiau, tačiau tai vienareikšmiškai pats įmantriausias žodžių junginys, pažymėtas mano vairavimo užrašų paraštėse.
Rimtai? Ar tikrai tie žmonės, kurie, man rikiuojantis į dešinę juostą, pradeda lenkti mane iš dešinės, žino tokius dalykus? Arba tie, kurie garsiniu signalu ragina besimokantįjį vairuoti greičiau pajudėti iš vietos, nesusigaudydami, kad nuo to viskas vyks tik dar lėčiau?
Žiūrėjau su pavydu į vairavimo teises jau įgijusius draugus – iš kur jūs visi, po velnių, žinote, kas yra tas kardaninis šarnyras?
Labai greitai išsiaiškinau, kad nelabai kas ir žino.
O ir „Regitroj“ nei aš, nei pažįstami, kurių klausinėjau apie egzaminą, su tokiais klausimais nesusidūrė. Techninių klausimų ten yra, tačiau jie labiau susiję su tuo, kaip suvaldyti automobilį įvairiose situacijose keliuose, kai tuo tarpu vairavimo mokyklos testai atrodo kaip kandidato į autoservisus darbo anketa.
Todėl nenuostabu, kad mokyklos teorijos testas man atrodė sunkus žingsnis į priekį. Kadangi teoriją mokiausi mokykloje, teorijos testo išvengti negalėjau – be jo man nebūtų leidę laikyti vairavimo įskaitos.
Išvengti jo galėsite tuomet, jeigu teoriją mokysitės eksternu – kai tik jausitės pasiruošę atsakyti į egzamino klausimus, galėsite keliauti tiesiai į „Regitrą“ ir išvengti klausimų apie kardaninius šarnyrus.
Aš dabar jau žinau, kad, kai kardaninis šarnyras yra susidėvėjęs, automobilis kaži kaip keistai sausai spragsi.