Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pradedančiojo vairuotojo dienoraštis VII. Viskas, ką reikia žinoti apie pusašio kardaninį šarnyrą

Vidury nakties prieš vairavimo teorijos egzaminą „Regitroje“ pabudau su išganinga mintimi – reikia pakeisti teorijos egzamino laiką. Tačiau, kadangi kita artimiausia data buvo po dviejų savaičių, to nepadariau, bet į „Regitrą“ nuvažiavau nebūdama tikra, ar išlaikysiu. Tai buvo pirmas toks mano egzaminas – niekada per bakalauro ar magistro studijų metus savo žiniomis neabejojau.
Vairuotojas
Vairuotojas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Net vairuotojo pažymėjimo neturintieji žino – teorijos egzaminas yra tas, kurį visi išlaiko iš pirmo karto, o vairavimą 60 proc. tenka laikyti bent du kartus.

Tačiau man didžiausią džiaugsmą sukėlė net ne vairavimo įskaita mokykloje (mat „Regitroje“ dar nebuvau), bet mokyklinio teorijos egzamino išlaikymas. Ir štai kodėl.

Vairavimo mokykloje galima padaryti tik dvi klaidas iš 30 klausimų, kai „Regitroje“ leidžiamos 6.

Žiūrėjau su pavydu į vairavimo teises jau įgijusius draugus – iš kur jūs visi, po velnių, žinote, kas yra tas kardaninis šarnyras?

Jeigu tai būtų klausimai apie greitį, kelio ženklus ar važiavimą per įvairias sankryžas, didelio streso nekeltų. Tačiau aš susidūriau su tokiais klausimais, kurie, nors ir įdomūs, pareikalavo kur kas daugiau žinių, nei kad jų man suteikė vairavimo mokykla.

Štai keli klausimai:

Sumažėjus elektrolito lygiui akumuliatorių baterijoje (nutekėjimo nėra), iki reikiamo lygio pilama:

  1. Sieros rūgštis
  2. Distiliuotas vanduo
  3. To paties tankio elektrolitas

Kas gali atsitikti akumuliatorių baterijos gnybtams pasidengus oksidų plėvele?

  1. Paleidžiant variklį starteriu gali sumažėti alkūninio veleno sukimosi dažnis
  2. Gali greičiau savaime išsikrauti akumuliatorių baterija

Klausimo apie pusašio kardaninį šarnyrą, deja, neužsirašiau, tačiau tai vienareikšmiškai pats įmantriausias žodžių junginys, pažymėtas mano vairavimo užrašų paraštėse.

Rimtai? Ar tikrai tie žmonės, kurie, man rikiuojantis į dešinę juostą, pradeda lenkti mane iš dešinės, žino tokius dalykus? Arba tie, kurie garsiniu signalu ragina besimokantįjį vairuoti greičiau pajudėti iš vietos, nesusigaudydami, kad nuo to viskas vyks tik dar lėčiau?

Žiūrėjau su pavydu į vairavimo teises jau įgijusius draugus – iš kur jūs visi, po velnių, žinote, kas yra tas kardaninis šarnyras?

Labai greitai išsiaiškinau, kad nelabai kas ir žino.

O ir „Regitroj“ nei aš, nei pažįstami, kurių klausinėjau apie egzaminą, su tokiais klausimais nesusidūrė. Techninių klausimų ten yra, tačiau jie labiau susiję su tuo, kaip suvaldyti automobilį įvairiose situacijose keliuose, kai tuo tarpu vairavimo mokyklos testai atrodo kaip kandidato į autoservisus darbo anketa.

Todėl nenuostabu, kad mokyklos teorijos testas man atrodė sunkus žingsnis į priekį. Kadangi teoriją mokiausi mokykloje, teorijos testo išvengti negalėjau – be jo man nebūtų leidę laikyti vairavimo įskaitos.

Išvengti jo galėsite tuomet, jeigu teoriją mokysitės eksternu – kai tik jausitės pasiruošę atsakyti į egzamino klausimus, galėsite keliauti tiesiai į „Regitrą“ ir išvengti klausimų apie kardaninius šarnyrus.

Aš dabar jau žinau, kad, kai kardaninis šarnyras yra susidėvėjęs, automobilis kaži kaip keistai sausai spragsi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?