„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pranašiausio XXI a. automobilio beieškant: „Mercedes AMG-ONE“ prieš „Aston Martin Valkyrie“

Praeitame amžiuje sukūrus „Lamborghini Miura“ atsirado nauja pasaulio pažangiausių – superautomobilių klasė. Vėliau buvo išleistas pats radikaliausias „Ferrari F40“ ir pats greičiausias – „McLaren F1“. XXI a. tobulėjant technologijoms atsirado dar pažangesnių ir retesnių hiperautomobilių klasė. 15min apžvelgs pačias moderniausias XXI a. transporto priemones.
Mercedes AMG-ONE ir Aston Martin Valkyrie
Mercedes AMG-ONE ir Aston Martin Valkyrie

Balsuodami portale ir 15min GAZAS „Facebook“ paskyroje, padėsite išrinkti pranašiausią XXI a. automobilį.

Pirmieji du kandidatai buvo parinkti neatsitiktinai. Tai tarsi „Formulės 1“ bolidai, kuriais bus galima legaliai važinėti bendro naudojimo keliais. Įdomiausia tai, kad jie vienas nuo kito savo konstrukcija skiriasi kone kaip diena ir naktis.

„Mercedes AMG-ONE“ ir „Aston Martin Valkyrie“ simbolizuoja šiandienės automobilių pramonės takoskyrą su praeitimi. Nedidelis, vos 1,6 darbinio tūrio, turbinas ir hibridinę pavarą naudojantis „Mercedes“ hiperautomobilis. Ir kitas – pagal senovės kanonus kurtas, su gerokai didesnio tūrio, 6,5 litro V12 varikliu sukomplektuotas „Aston Martin Valkyrie“. Įdomu tai, kad kuriant tiek vieną, tiek kitą prisidėjo „Formulės 1“ dizaineriai.

„Mercedes-AMG ONE“

Automobilio duomenys

  • 1,6 litro V6 tipo variklis
  • Galia: 1049 AG
  • Keturi varomieji ratai
  • Svoris: 1695 kg
  • Kaina: 2,8 mln. dolerių

Dizaineris – Gorden Wegener („Daimler AG“ dizaino studijos vadovas)

„Sveiki atvykę į ateitį“, – taip 2017 metais šį hiperautomobilį pristatė „Mercedes“ atstovai. Ir neseniai jie pagaliau baigė jį projektuoti.

Vokiečių šedevro jėgainė naudos 2016 metais „Formulės 1“ čempionate naudotą ir iš „Mercedes F1 W07“ paimtą bolido vidaus degimo variklį. Tiesa 1,6 litro darbinio tūrio, V6 variklis buvo kiek modifikuotas. Maksimalūs sūkiai sumažinti iki leistinų 11 000 aps./min. Vien vidaus degimo variklis generuos 422 kW (566 AG) galią.

„Nėra lengva F1 bolido variklį įmontuoti į gatvinį automobilį. Vien ką reiškia tai, kad įprastai „Formulės 1“ bolidai laisva eiga dirba ties 6000 aps./min, o gatvinis automobilis turi dirbti daugiausiai ties 1000-1200 aps./min. sūkiais.

Taip pat kone neišsprendžiama užduotimi buvo tai, kad F1 varikliai nuostabūs aukštuose sūkiuose, tačiau generuoja nepalyginamai mažiau galios ties mažais sūkiais. Reikėjo labai daug žinių viską priderinti, prie kasdienio naudojimo gatvėje sąlygų“, – pasakojo „Mercedes-AMG“ atstovas J.Hermannas.

Iš viso „Mercedes-AMG ONE“ turės net keturis elektrinius ir vieną vidaus degimo agregatą. Priekiniai ratai bus pilnai sukami dviejų 120 kW galios elektrinių variklių. Kiekvienas ratas bus sukamas ir net stabdomas atskirai, taip dar pagerinant dinamines savybes. Dar vienas elektrinis variklis pritaisytas prie vidaus degimo variklio alkūninio veleno, o paskutinysis turbinoje, taip visiškai eliminuojant turbo duobę.

Mercedes AMG-ONE vidaus degimo variklio resursas – vos 50 000 km

Vidaus degimo variklio resursas – vos 50 000 km. Hiperautomobilio savininkai pasiekę šią ribą turės gabenti jį pas gamintoją ar atstovus, variklio perrinkimui.

Visas šio automobilio kėbulas pagamintas iš anglies pluošto, kaip ir „Mercedes“ F1 bolidai.

Gamintojas žada, kad hiperautomobilio degalų sąnaudos bus vos 8,7 litrų benzino šimtui kilometrų.

Šis hiperautomobilis turės aktyvios aerodinamikos sistemą, kuri galės tiek priekį, tiek galo aukštinti arba žeminti. Žema, itin plati transporto priemonė prispaudžiamąją jėga pradės generuoti vos nuo maždaug 48 km/val. greičio. Galinis sparnas tiesiosiose naudos iš F1 pasiskolintą DRS sistemą.

„Mercedes-AMG ONE“ kaip ir F1 bolidas turės regeneracinę KERS sistemą.

„Susidūrėme milžiniškais technologiniais iššūkiais, norėdami pritaikyti šiuolaikinį F1 variklį kasdieniam naudojimui. Pasiekėme visiškas savo galimybių ribas“, – aiškino AMG vadovas Phillipas Schiemeris

Šio automobilio bus pagaminta vos 275 vienetai. O kaina sieks apie 2,8 mln. dolerių.

„Aston Martin Valkyrie“

Automobilio duomenys

  • 6,5 litro V12 tipo variklis
  • Galia: 1160 AG
  • Galiniai varomieji ratai
  • Svoris: 1130 kg
  • Kaina: 3 mln. dolerių

Dizaineris – Adrianas Newey („Red Bull“ F1 komanda)

Jei „Mercedes“ pristatė mums tarsi ateitį, turbūt technologiškai patį sudėtingiausią automobilį rinkoje, „Aston Martin“ kooperuodamiesi su „Red Bull Racing“ mums parodė kone labiausiai ištobulintą produktą su praeities prieskoniu – „Aston Martin Valkyrie“.

Kodėl?

Kiekvieno automobilio savotiškas kūnas ir kraujas, tikroji siela slypi po variklio gaubtu. O čia britų variklių konstruktorius „Cosworth“ paruošė staigmeną – vieną iš tobuliausių istorijoje V12 tipo variklį. Taip, čia yra senoji mokykla.

Didžiulis, 6,5 litro darbinio tūrio atmosferinis variklis, primenantis mums 1990-ųjų „Ferrari“ F1 čempionate naudotus V12. Vis dėl to tai nėra archajiška seniena, „Cosworth“ pasitelkę dabartines technologijas nustatė visiškai naujus sūkių ir variklio svorio standartus.

Šis vidaus degimo variklis pasieks maksimalius 11 100 aps./min sūkius ir 740 Nm sukimo momentą. Generuos 1000 AG bei svers vos 206 kg!!! Užvedant variklį jis sukuria baugų netolygų griausmą, o kur dar žinojimas, tavęs dar tik laukia likę 10 000 apsisukimų per min.

Tačiau tai dar ne viskas. Šalia vidaus degimo variklio, hiperautomobilis naudos ir panašią į F1 KERS sistemą, kuri padės užtikrinti dar papildomus 160 AG.

Iš viso „Aston Martin Valkyrie“ generuos 1160 AG.

Šį hiperautomobilį projektavo turbūt garsiausias dizaineris modernioje F1 eroje – Adrianas Newey. Ir tai pastebime kiekviename automobilio silueto polinkyje. Teigiama, kad maksimali prispaudžiamoji jėga, kurią prie didelio greičio galės generuoti šis hiperautomobilis sieks net 1800 kg! O tai jau F1 bolido verti skaičiai.

Iš kur šie beprotiški skaičiai? Ogi iš praeityje „Formulėje 1“ uždraustos aktyvios pakabos, kuriant šį modelį Adrienui buvo visiškai atrištos rankos. „Red Bull“ komandos vadovas Adrienas Horneris paprašytas apibūdinti šį hiperautomobilį, jį pavadino tiesiog vienu dideliu difuzoriumi ant ratų.

Faktiškai norint Aston Martin Valkyrie jaustis patogiai, reikalingos ausinės ar ausų kamštukai...

„Šio automobilio garsas didesnis, nei planavome. Faktiškai norint jame jaustis patogiai, vairuotojui reikalingos ausinės ar ausų kamštukai. Šiuo metu tuo pačiu gali pasigirti nebent „GMA T.50“. Iš esmės mes su šiuo automobiliu sukūrėme visiškai naują žanrą, ji labiau orientuota į lenktynių trasą, nei bet kuris rinkoje esantis automobilis“, – pasakojo „Valkyrie“ kūrėjas A.Newey.

„Vienintelė man į galvą ateinanti analogija yra šiuolaikinis „Superbike“ klasės motociklas, tai viena greičiausių transporto priemonių žemėje, su kuria tu legaliai gali nuvažiuoti iki parduotuvės apsipirkti. Tu turi su ja būti itin atsargus, kitaip ji tau įkas. Iš tikro pasidžiaugti tokiomis transporto priemonėmis gali nebent tik lenktynių trasose“, – apie savo kūrinį mintimis dalinosi Adrienas Newey.

Pats žodis „Valkyrie“ skandinavų mitologijoje reiškia deivę Valkiriją, lydinčią narsiai kovojusius ir mūšyje žuvusius karius į nukautųjų buveinę – Valhalą. Taip ir šis hiperautomobilis, su kosminio laivo verta genialiojo A.Newey kurta aerodinamikos pagalba, su trenksmu palydi mitinį V12 variklį į amžinąjį poilsį.

Žodis „Valkyrie“ skandinavų mitologijoje reiškia deivę Valkiriją, lydinčią narsiai kovojusius ir mūšyje žuvusius karius į nukautųjų buveinę – Valhalą.

Šių į naudojimą lenktynių trasose orientuotų, tačiau leidžiamų ir naudoti gatvėje hiperautomobilių bus pagaminta vos 150 vnt. Kaina sieks apie 3 mln. dolerių.

Skaičiai nemeluoja

Jei dėl to, kuris iš šių automobilių generuoja didesnę prispaudžiamą galią galime ginčytis, svorio-galios santykis rodo aiškų favoritą. Jei abiejų automobilių galia panaši: „Mercedes-AMG ONE“ (1049 AG), o „Aston Martin Valkyrie“ (1160 AG), tai svoris skiriasi drastiškai. Dėl savo sunkių elektrinių variklių vokiečių produktas sveria net 1695 kg, tai „Valkyrie“ svoris dažniausiai nurodamas tarp 1100 ir 1130 kg. Taigi tarp automobilių yra daugiau negu pusės tonos svorio skirtumas!

Dėl to šis automobilis ir gerokai greičiau bėgėjasi. „Mercedes“ 100 km/val. pasieks per 2,9 sek, o „Valkyrie“ per 2,5 sek. Dar didesni skirtumai išryškėja skaičiuojant įsibėgėjimą iki didesnių greičių. Panašu, kad „Aston Martin“ sukūrė tiesiog greitesnę transporto priemonę.

Greičiausiai tai paskutinis bandymas, kai koks nors gamintojas pasiryžta pritaikyti „Formulės 1“ bolido variklį bendro naudojimo keliams skirtame automobilyje. Abu šie koncernai, savo kūriniais tartum perrašė ir automobilizmo istoriją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“