Prancūzijoje „Dacia“ pripažintas patikimiausiu automobilių gamintoju

2013 m. 20 Prancūzijoje populiariausių automobilių sąraše „Dacia“ prekės ženklas pripažintas patikimiausiu. Žurnalas „Auto Plus“ atliko tyrimą, kuriame patikimumas vertinamas gedimų skaičių palyginant su nuo 2005 m. pradėtų eksploatuoti automobilių skaičiumi, rašoma kompanijos pranešime spaudai.
„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje
„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Kaip ir visos kitos „Renault“ įmonių grupės gamybos vietos, Kasablankos, Tanžero ir Pitesti gamyklos įsipareigoja laikytis „Renault“ gamybos būdo politikos, pagal kurią aukščiausios kokybės produktų gamyba visose „Renault“ įmonių grupės gamyklose užtikrinama griežtai laikantis nustatytų gamybos standartų.

Patikimumo „Dacia“ gamintojams suteikia ir „Renault-Nissan“ aljanso varikliai, kurių asortimente – ir šiuo metu populiariausias 1.5 dCi variklis, kurio 2013 m. parduota daugiau nei milijonas.

Naujojo „Dacia Duster“ gamintojai rėmėsi ir „Nissan“ keturiais ratais varomų automobilių gamybos patirtimi.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje

„Dacia“ patikimumas ir konkurencinga kaina 

2014 m. vasario mėn. Prancūzijos vartotojų teisių apsaugos žurnalui „Que Choisir“ apklausus 30 000 Belgijos, Ispanijos, Prancūzijos ir Italijos vairuotojų, paaiškėjo, kad trečius metus iš eilės vartotojai „Dacia“ pripažįsta gamintoju, kurio automobilių eksploatacija yra pigiausia.

Naujieji „Dacia“ automobiliai

2012 m. kovo mėn. rinkoje pasirodęs „Lodgy“ reiškė, jog ateina naujoji „Dacia“ automobilių karta, rodanti, kad šio gamintojo automobiliai ne tik išsaugojo neprilygstamą erdvės ir kainos santykį, patikimumą bei linijos paprastumą, t. y. tas savybes, kurios tiesiog glūdi „Dacia“ genuose ir kuriomis grindžiama fenomenali šio prekės ženklo sėkmė bei pasitikėjimas juo, bet ir siūlo patrauklesnį dizainą, klientų trokštamą šiuolaikiškumą ir naujuosius variklius. 

Stipresnis prekės ženklo individualumas 

Nauja konstrukcija suteikia „Dacia“ modeliams daugiau individualumo, kuris pastebimas visuose šio ženklo modeliuose. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje

Šiuolaikiškesnė išorė 

Atnaujintas „Dacia“ automobilių priekis: su žibintais sujungtos grotelės sukuria platumo pojūtį, o dvi horizontalios juostos grotelių viduje akcentuoja tvirtumą ir suteikia priekiui šiuolaikiškumo. 

Gražesnė žibintų apdaila irgi padeda sukurti modernaus automobilio įspūdį. Žibintai ir grotelės – vienintelė priekio detalė, kuri pabrėžiama naudojant juodą spalvą. 

Žvelgiant iš šono, matyti, kad išorinė išvaizda išsaugojo paprastumą, o išlenkti sparnai gražiai pabrėžia automobilio tvirtumą. 

Stiprumo įspūdį naujiesiems modeliams sukuria platesnė tarpvėžė ir didesni ratai (15 colių bei 16 colių „Stepway“ versijoje). 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje

Dinamiškesnę išvaizdą naujajai „Dacia“ automobilių kartai suteikia bazinę liniją papildančios naujos kėbulo spalvos. „Lodgy“ ir „Dokker“ dabar išleidžiamas ir „Cendré Beige“ bei „Minéral Blue“ spalvos, o naujasis Logan“ ir „Sandero“ – naujo atspalvio „Persan Blue“. „Sandero Stepway“ dažomas būtent „Azurite Blue“, o naujasis „Duster“ –„Comète Grey“ spalva.

Perėjus į aukštesnę klasę, automobiliuose pradėtos naudoti naujos, patrauklios medžiagos. Dabar kai kurie automobiliai išleidžiami ir su chromo apdaila, pavyzdžiui, turi chromuotą išmetamųjų dujų vamzdį.

Patrauklesnis vidus

Tokia pat stiliaus darna akivaizdžiai matyti ir „Dacia“ automobilių viduje.  Visiems „Dacia“ modeliams būdingos jų stiliaus kryptį pabrėžiančios ypatybės: apskritos ventiliacinės angos, vairas su logotipu ir durelių rankenėlės. 

Naujieji modeliai išsiskiria ir identišku šiuolaikinio dizaino valdymo pultu, kurio prietaisų skalės papuoštos chromo apdaila (priklausomai nuo versijos).

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje

 

Prabangumo suteikia aukštesnio lygio išorės apdaila, pavyzdžiui, blizgi juoda spalva. Sėdynių forma pakeista taip, kad dar geriau atspindėtų skirtingus apdailos lygius, be to, naudojami ir geresnės kokybės apmušalai.

Vienintelė išimtis iš bendros taisyklės – naujasis „Duster“, išsiskiriantis visiškai nauju priekiu. Naujas prietaisų skydas ir centrinis valdymo pultas, kurį įrėminantys vertikalūs konstrukciniai elementai dar labiau sustiprina griežtos visumos jausmą, tiesiog byloja, kad tai – neabejotinai keturiais ratais varomas (4x4) automobilis.

Visiems modeliams būdingų naujovių gausa 

Visuose „Dacia“ modeliuose dabar įrengtos dvi daugialypės terpės sistemos 

- „Dacia MEDIA NAV“, arba daugialypės terpės navigacijos sistema su dideliu jutikliniu ekranu. Didžiuliame 7 colių (18 cm) įstrižainės jutikliniame ekrane – aiškus pradinis puslapis, kuriame pateikiamas visų 7 naršymo funkcijų meniu: radijas, medija, telefonas, žemėlapis, palydovinės navigacijos sistema ir nustatymai. 
„Dacia MEDIA NAV“ sistemoje įdiegta „Bluetooth®“ technologija, suteikianti laisvų rankų įrangos funkcines galimybes kalbant telefonu arba klausantis muzikos, ir palydovinė navigacija su dvimačio bei trimačio („Birdview“) vaizdo ekranais. USB jungties ir telefono komutatoriaus lizdai, į kuriuos galima jungti asmenines ryšio priemones, pavyzdžiui, mobiliojo ryšio telefoną ir MP3 grotuvą, dabar įtaisyti patogesnėje vietoje – priekiniame skyde.

- „Dacia Plug&Radio“. Tai bazinė, paprasta ir efektyvi daugialypės terpės sistema, į kurią įeina radijas, MP3 formato grotuvas, „Bluetooth®“ jungtis bei telefono komutatoriaus lizdas ir USB jungties lizdai.

Visiškai užbaigta prietaisų skydo įrangos versija. Visuose „Dacia“ modeliuose dabar įrengtas naujas, ergonomiškas prietaisų skydas, kuriame – trys naujos gerokai aukštesnės kokybės standartus atitinkančios parametrų skalės. Priklausomai nuo versijos, dabar rodoma lauko temperatūra, laikas, automobilio veikimo parametrai. Be to, prietaisų skydo kompiuteris (priklausomai nuo versijos) rodo ir einamąjį bei vidutinį degalų suvartojimą, išreikštą litrais ir kilometrais, nuo paskutinio papildymo nuvažiuotą atstumą ir iki kito papildymo likusius kilometrus. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje

Naujos kartos „Dacia“ automobiliuose klientai ras ir naują įrangą: greičio ribotuvą, tolygaus greičio kontrolės sistemą, atbulinio statymo sensorinius daviklius ir automatinius durų užraktus, kurie įsijungia automobiliui pajudėjus. 

Dėmesio skirta ir saugumui užtikrinti: visuose modeliuose įrengta pagalbinė avarinio stabdymo sistema (EBA), kuri papildo automatinę stabdžių antiblokavimo sistemą (ABS).

Elektroninė stabilumo kontrolės sistema standartiškai įrengta daugumoje modelių (pasirinktinai – bazinėje „Lodgy“ versijoje, o „Dokker“ atveju ši sistema būna kartu su „Ambience“ apdailos variantu). 

Visose „Duster“ versijose elektroninė stabilumo kontrolės sistema turi ir pagalbos važiuojant įkalnėn funkciją, kuri padeda lengviau pajudėti įkalnėn: esant šiai sistemai, dvi sekundes išlaikoma stabdymo jėga, todėl vairuotojas spėja pasirengti pajudėti iš vietos. 

Jei per dvi sekundes vairuotojas neatlieka jokių veiksmų, ši sistema atlaisvina stabdžius taip, kad automobilis pajudėtų pats.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje

 

Atnaujinta variklių linija

TCe 90

Ekonomiškasis variklis TCe 90 montuojamas „Logan“, „Logan MCV“, „Sandero“ ir „Sandero Stepway“ modeliuose. Nedideles eksploatacijos išlaidas užtikrina ir mažos degalų sąnaudos, ir nedidelė tarša CO2. Šis 898 cm³ variklis su mažai inertišku turbokompresoriumi ir kintama įsiurbimo vožtuvų sinchronizavimo sistema esant 5250 aps./min. pasiekia 66 kW galingumą (90 AG). Sklandų, jautrų ir kartu energingą važiavimą variklis užtikrina esant 135 Nm sukimo momentui, kai variklio greičiai žemiausi (90 proc. nuo 1650 aps./min.). Laikoma, kad naujosios linijos varikliai yra beveik 30 proc. geresni nei jų pirmtakai – 1,6 MPI 90 varikliai. 

TCe 115

Variklis TCe 115, kuris montuojamas „Dokker“ lengvuosiuose, „Dokker“ furgonuose ir „Lodgy“ modeliuose, yra pirmasis „Renault“ įmonių grupės benzininis variklis su turbokompresoriniu įpurškimu. Maitinimo blokas pagamintas iš aliuminio, todėl šis variklis montuojamas lengvasvoriuose automobiliuose. Efektyvus, pasižymintis puikiomis bendrosiomis veikimo charakteristikomis, optimalaus tūrio (1,2 l) ir išvystantis 115 AG galią šis variklis savo veikimu prilygsta standartiniam 1,6 l varikliui. 190 Nm sukimo momentas, kuris užtikrina greitą įsibėgėjimą, prilygsta 2,0 l variklio sukimo momentui, kurio 90 proc. pasiekiama nuo 1500 aps./min., o 100 proc. – nuo 2000 iki 4000 aps./min. TCe 115 variklis garantuoja mažas degalų sąnaudas ir nedidelę taršą CO2.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje

TCe 125

Galingas ir sklandžiai veikiantis TCe 125 variklis pirmą kartą montuojamas ir naujajame „Dacia Duster“. Šis benzininis su turbokompresoriumi variklis, kuris 125 AG pasiekia esant 205 Nm jėgos sukimo momentui prie 2000 aps./min., nuo pat žemiausių variklio greičių užtikrina ir gerą dinamiškumą, ir greitą įsibėgėjimą. 

TCe 125 variklis irgi garantuoja mažas degalų sąnaudas bei nedideles eksploatavimo išlaidas. Degalų sąnaudos kontroliuojamos, o paskirstymo diržo aptarnavimas per visą eksploatacijos laiką yra nemokamas. Naujajame „Duster“ variklis suporuotas su 6 greičių pavarų dėže ir užtikrina ne tik reaktyvų veikimą, bet ir mažas degalų sąnaudas bei nedidelę taršą CO2.

1.5 dCi

Variklį 1.5 dCi, kuris šiuo metu yra perkamiausias „Renault“ įmonių grupės variklis, klientai beveik dievina už patikimumą, puikų veikimą ir nedideles degalų sąnaudas. Šiandien jau siūlomas dar labiau patobulintas jo variantas. Naujausios kartos modeliuose – efektyvesnė įpurškimo sistema ir turbokompresorius, leidžiantis sūkio momentą padidinti iki 20 Nm. Vairuoti automobilį su tokiu varikliu irgi maloniau, o jo tarša CO2 – griežtai kontroliuojama. 

Visuose modeliuose gali būti montuojami 75 AG ir 90 AG galios 1.5 dCi variklio variantai, o „Lodgy“ ir naujasis „Dacia Duster“ gali būti su 90 AG ir 110 AG galios varikliais. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Dacia“ naujovės Ženevos automobilių parodoje

Labiausiai išbaigta dujinių variklių linija rinkoje 

Atsižvelgdamas į tai, kad šiuo metu dujų kaina degalinėse nesiekia 1 euro už litrą, gamintojas „Dacia“ skatina vairuotojus naudoti dujas kaip išmintingą alternatyvą kitoms kuro rūšims. 

Priklausomai nuo pardavimo šalies, visi „Dacia“ modeliai (išskyrus „Sandero Stepway“) siūlomi ir su gamykline dujų įranga.

Naujasis „Logan“, „Logan MCV“ ir „Sandero“ būna su 1.2 16V 75 dujiniu varikliu. „Dacia Duster“ (4x2) dabar išleidžiamas ir su benzininiu-dujiniu varikliu, o 1.6 16v 105 dujinis variklis montuojamas „Duster“ automobiliuose su „Ambience“ ir „Lauréate“ lygio apdaila (priklausomai nuo šalies). 

1.6 MPI 85 benzininis-dujinis variklis montuojamas tik „Lodgy“ ir „Dokker“ modeliuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų