„Daimler“ taip pasielgė ne šiaip sau. Mat, inžinieriai atiliko tyrimą ir sužinojo, kad R1234yf aušinimo skystis turi daug didesnę tikimybę užsiliepsnoti avarijos atveju, todėl „Mercedes-Benz“ nusprendė naudoti senesnio tipo R134a skystį.
Šiam skandalui pakilus į viešumą Prancūzijos valdžia nusprendė drausti prekiauti naujais automobiliais, kuriuose toks skystis naudojamas. Taigi, prancūzai negalėjo įsigyti naujų A, B klasės, CLA bei SL „Mercedes-Benz“ modelių.
„Daimler“ kreipėsi į Vokietijos valdžią su prašymu pratęsti leidimą naudoti R134a skystį iki 2017-ųjų ir jų noras buvo patenkintas. Tačiau prancūzai vis tiek laikėsi savo pozicijos ir toliau draudė prekiauti naujais automobiliais.
Visai neseniai mokslininkai iš tarptautinės automobilių inžinierių bendruomenės atskleidė, jog tikimybė, kad oro kondicionierių skystis po avarijos užsiliepsnos yra tolygi vienai iš trilijono. Tuo tarpu tikimybė, kad automobilis po avarijos užsidegs dėl kitos priežasties yra viena iš milijono – milijoną kartų didesnė. Inžinierių teigimu, R1234yf skystį naudoti automobilių pramonėje yra visiškai saugu ir visi „Mercedes-Benz“ inžinierių argumentai buvo laikomi nepagrįstais.
„Daimler“ tokias tyrėjų išvadas ignoravo ir toliau savo naujuose automobiliuose naudojo senesnio tipo oro kondicionierių aušinimo skystį. Jie laikės savo nuomonės, akcentuodami, kad saugumas turi būti pirmoje prioritetų vietoje.
Mūšis tarp „Mercedes-Benz“ ir Prancūzijos valdžios persikėlė į aukštos instancijos teismus, o praėjusią savaitę valdžia gavo nurodymą nutraukti draudimą prekiauti naujomis šios markės mašinomis.
Mat, buvo akcentuojamos svarbios ekonominės detalės: Europos rinkoje automobilių pardavimai ir taip smunka, o tokie Prancūzijos valdžios veiksmai tik dar labiau prie to prisideda. Ypač – žinant, kad A, B, CLA bei SL klasių modeliai sudaro daugiau nei pusę parduodamų „Mercedes-Benz“ Prancūzijoje.