PSA ir FCA susijungimas leistų sukurti išties didelį automobilių koncerną (vieną didžiausių pasaulyje), kuris būtų geriau pasiruošęs ateities iššūkiams. Markės galėtų dalintis komponentais, įmonės galėtų konsoliduoti naujų projektų vystymo pastangas, būtų galima lengviau ir efektyviau valdyti darbo jėgą.
Tiesą sakant, nemažai darbuotojų būtų galima ir atleisti, nes būtų kuriama mažiau skirtingų variklių ir kitų komponentų. Skaičiuojama, kad susijungusios korporacijos sutaupytų apie 3,7 milijardus dolerių per metus.
Oficialiai apie PSA ir FCA susijungimą kalbama nuo praeitų metų spalio, tačiau gandų lygyje šios kalbos sklandė gerokai anksčiau. Reikėtų pabrėžti, kad kalbama būtent apie susijungimą 50:50 santykiu. Tai yra viena korporacija neprarytų kitos.
Šių metų liepą paaiškėjo, kad naujoji korporacija būtų pavadinta „Stellantis“. Įdomu tai, kad šios korporacijos būstinė būtų neutralioje teritorijoje – Nyderlanduose, o ne Italijoje ar Prancūzijoje. „Stellantis“ priklausys daug garsių automobilių markių: „Abarth“, „Alfa Romeo“, „Chrysler“, „Citroën“, „Dodge“, DS, „Fiat“, „Jeep“, „Lancia“, „Maserati“, „Opel“, „Peugeot“, „Ram“ ir „Vauxhall“. Taip pat galybė kitų kompanijų.
Tačiau ne viskas taip paprasta. Tokio masto susijungimai neišvengiamai pritraukia ir institucijų dėmesį. Europos Komisija tiria, ar šis susijungimas neprieštarauja konkurencinę aplinką rinkoje apibrėžiantiems teisės aktams.
Kompanijos nori susijungti kitų metų pradžioje, tačiau Europos Komisija skelbia nuogąstaujanti, kad „Stellantis“ prarytų didžiąją dalį mažų furgonų rinkos 14-oje ES šalių ir Jungtinėje Karalystėje. Furgonus parduoda net keli aukščiau išvardinti prekių ženklai – „Peugeot“, „Fiat“, „Citroën“, „Opel“, „Vauxhall“. Taigi, koncernams susijungus vienose rankose atsidurtų per didelė šios rinkos dalis.
Kaip rašo Autocar.co.uk, PSA siūlo sprendimą – pagaminti daugiau „Toyota“ furgonų. „Toyota“ nepriklauso PSA korporacijai, todėl šie furgonai būtų tikri „Stellantis“ komercinių automobilių konkurentai. Taigi, PSA gamintų sau konkurentus, kad tik neatrodytų, jog naujasis darinys užima per didelę labai specifinės rinkos dalį.
Iš tikrųjų, gal tai nėra taip jau keista. PSA ir „Toyota“ bendradarbiauja jau kurį laiką. „Toyota Proace“ furgonai Europai yra gaminami šiaurės Prancūzijoje PSA gamykloje. Taigi, PSA su „Toyota“ pagalba galėtų įtikinti Europos Komisiją, kad jokių konkurencijos pažeidimų sandoris nesukurs. Jei tai pavyks, jau kitais metais pasaulį išvysiantis „Stellantis“ koncernas taptų ketvirtu pagal dydį automobilių gamintoju pasaulyje.