Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prancūziškų automobilių istorija: iš kur kilo „Renault Clio“ pavadinimas?

Pardavus daugiau kaip 13 milijonų visų keturių kartų automobilių, be jokių abejonių „Renault Clio“ yra ypatingas automobilis: tai pats populiariausias visų laikų automobilis iš Prancūzijos, pirmasis prestižinio „Europos Metų Automobilio“ titulo nugalėtojas, jį pelnęs du kartus, 18 iš 25 paskutinių metų geriausiai parduodamas automobilis Prancūzijoje ir populiariausias savo klasės modelis Europoje 2014 ir 2015 metais.
„Renault Clio“ istorija
„Renault Clio“ istorija / „Renault“ nuotr.

Jau nuo pat pirmosios kartos „Clio“ išsiskyrė kaip ypatingas mažas automobilis, turintis didelio automobilio savybių.

Graikų mitologijoje Klėja (lot. Clio) yra mūza, o žodžio kilmė – kleio – reiškia „išgarsintas“ – tiesiog pranašiškas mažojo „Renault“ automobilio vardas, kuris pelnė sėkmę ir pripažinimą jau nuo pat pirmosios kartos.

Pristatytas 1990 metais, „Metų automobilio“ titulo nugalėtojas 1991 m.

Būdamas sėkmingojo „Renault 5“ – vieno populiariausio savo laikų automobilio – įpėdiniu, „Clio“ turėjo itin didelį iššūkį pakartoti jo sėkmę, nors ir nesekė savo žymiojo pirmtako vėžėmis. Iš tiesų, „Clio“ buvo pristatomas kaip „universalus, mažas automobilis, suprojektuotas ir pagamintas pagal tuos pačius griežtus reikalavimus, kaip ir jo didieji broliai“. Tai reiškė, kad naujasis „Clio“ taikė į aukštesnę klasę, kurioje vis daugiau pirkėjų reikalavo tokios pačios įrangos ir technologijų, kurios tradiciškai buvo siūlomos tik aukštesnės klasės automobiliuose, nors jo dydis buvo beveik toks pats kaip „Renault 5“ (pirmos kartos „Clio“ ilgis siekė tik 3,70 m).

Prabangi versija

1991 metais, siekiant patenkinti savo išrankiausių klientų norus naudotis aukščiausio lygio technologijomis ir įranga, „Renault" pristatė prabangią „Clio Baccara“ versiją, kurios sėdynės buvo aptrauktos pilka oda, salono apdaila turėjo riešutmedžio pavarų svirties antgalį ir apdailą, oda aptrauktas dureles ir chromuotas rankenėles. 1998 metais „Baccara“ versiją pakeitė „Clio Initiale“, kuri tapo automobiliu, turinčiu aukščiausio lygio įrangą visose kitose kartose.

„Renault 5“ pakeitimas „Clio“ buvo dar vienas reikšmingas žingsnis: nuo šiol visi gamintojo modeliai nebebuvo žymimi skaičiais.

„Renault 5“ pakeitimas „Clio“ buvo dar vienas reikšmingas žingsnis: nuo šiol visi gamintojo modeliai nebebuvo žymimi skaičiais, o jiems suteikiami vardai, taip siekiant, kad jie taptų labiau įsimenami ir turintys daugiau šiltų ir žmogiškų savybių.

Tik debiutavęs, 1991 metais „Clio“ buvo išrinktas Europos Metų automobiliu. Komisija atkreipė dėmesį, kad mažasis „Renault“ automobilis „pasižymėjo ypatingu stiliumi, gera kokybe, erdviu salonu ir bagažine, taip pat tokia gausia įranga, kokios anksčiau šio dydžio modeliams nesiūlė nei vienas kitas populiariausių markių gamintojas“.

Prestižiniam segmentui prilygstanti įranga

Pirmosios kartos „Clio“ turėjo ABS, klimato kontrolės sistemą, elektronika valdomą automatinę pavarų dėžę, signalizaciją, vairo stiprintuvą ir netgi elektra reguliuojamus ir šildomus šoninius veidrodėlius. Pasiūlęs tokią išskirtinę įrangą, gamintojas iš esmės supurtė Europos miesto automobilių segmentą, pristatęs itin universalų mažą automobilį, galintį mesti iššūkį geriausiems rinkoje.

Antrosios kartos „Clio“ buvo pristatytas 1998 metais. Septyniais centimetrais ilgesnis už pirmtaką, su pirmą kartą siūlomais 16 vožtuvų varikliais, o visuose modeliuose sumontavus ABS sistemą ir priekines bei šonines saugos pagalves, jis pirmiausiai siūlė ypatingą saugumą.

„Renault“  nuotr./„Renault Clio“ istorija
„Renault“ nuotr./„Renault Clio“ istorija

Trečiosios kartos „Clio“

Trečiosios kartos „Clio“ pasirodė 2005 metais, o jo pirmtakas buvo toliau pardavinėjamas kaip „Clio Campus“ modelis. Dar ilgesnis (ilgis siekė 3,99 m) ir erdvesnis, „Clio 3“ itin lepino vairuotojus. Jis ne tik buvo siūlomas su laisvų rankų įranga, navigacijos ir pastovaus greičio palaikymo sistemomis, bet ir turėjo iki aštuonių saugos pagalvių, taip pat galėjo pasigirti itin dideliu aktyviu ir pasyviu saugumu, todėl nieko keisto, kad jis tapo pirmuoju savo klasės automobiliu, pelniusiu maksimalų penkių žvaigždučių „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą. Taip pat tai buvo pirmasis „Clio“, siūlomas ir universalo versijoje.

Visi šie privalumai leido „Clio“ pelnyti precedento neturintį pasiekimą, kai 2006 metais jis dar kartą buvo įvertintas prestižiniu Europos Metų automobilio apdovanojimu. Per visą 43 metus siekiančią garbingų apdovanojimų istoriją, tai buvo pirmas kartas, kai tas pats modelis buvo apdovanotas antrą kartą. Šia proga vienas žiuri narys pastebėjo: „Šis puikus mažas automobilis turėtų įkvėpti didesniuosius".

Ketvirtosios kartos „Clio“

Ketvirtosios kartos „Clio“ pasirodė 2012 metais ir toliau maudėsi sėkmės spinduliuose, turėdamas dar daugiau dvasios. Įkvėptas prieš dvejus metus Paryžiaus automobilių parodoje 2010 m. pristatyto koncepcinio „DeZir“ automobilio, „Clio 4“ buvo pirmasis kompanijos modelis, pasižymėjęs nauja markės išvaizda. O nudažytas skaisčiai raudona „Flamme Red“ spalva ir su sportiškai atrodančia priekine dalimi, „Clio 4“ spinduliavo aistrą ir vilionę, taip pat siūlė ir itin plačią įrangos gamą: visų pirma „Renault“ integruotą „R-LINK“ multimedijos planšetę su internetu ir pirmąją pasaulyje aukščiausio lygio žemų dažnių garso atkartojimo sistemą.

„Praėjus ketveriems metams nuo prekybos pradžios, mes matome, kad labai daug „Clio“ pirkėjų jį užsisakė nudažytą raudona „Flamme Red“ spalva. Tai rodo, kad jie vertina automobilio aistrą, jo linksmą būdą ir nepritarimą laikytis normų“, – komentuoja Ali Kassai, dabartinis „Groupe Renault“ produktų vadovas, 2012 metais vadovavęs „Clio“ programai.

Ekrano žvaigždė

Jau nuo pat pradžių stipri rinkodarinė kampanija vaidino gyvybiškai svarbų vaidmenį užsitikrinant „Clio“ pardavimų sėkmę ir rinkoje įtvirtinti „Renault“ mažų automobilių vardą.

1992 metais, po šaltojo karo pabaigos, naujasis Rusijos prezidento favoritas Leonidas Komarovas buvo pavaizduotas vairuojantis „Clio“, kurio reklaminis šūkis skelbė: „Ar visa ši prabanga prieinama visiems? Tai komunistų svajonė! Kai galite įsigyti „Clio“, kam jums reikia didesnio automobilio?“

„Renault“  nuotr./„Renault Clio“ istorija
„Renault“ nuotr./„Renault Clio“ istorija

Po Kremliaus kitas „Clio“ etapas buvo Persijos įlankos regionas, kur turtingas emyras savo milžinišką palikimą pažadėjo sūnui – su sąlyga, kad jis atsisakys savo „Clio“. Kai jo sūnus nesutiko, emyras pareiškė: „Tai nepakankamai brangu, mano sūnau".

Didžiojoje Britanijoje viena iš ilgalaikės „Clio“ reklamos kampanijos „Nicole ir tėtė“ veikėjų Nicole tapo antruoju labiausiai žinomu asmeniu šalyje – atlikta apklausa atskleidė, kad tuo metu daugiau britų nežinojo kas toks tuometinis ministras Johnas Majoras, o žinojo kas ji tokia. Be to, antrosios kampanijos metu naudotas išsireiškimas „Va Va Voom“ buvo įtrauktas į Oksfordo anglų kalbos žodyną!

Sporto ikona

Nors tapo žvaigžde mažuosiuose ekranuose, tuo pat metu „Clio“ aštrino ir savo sportinius įgūdžius. Per visus 25 metus keliuose, žiedinių lenktynių ir ralio trasose nuolatos pasirodydavo sportiškosios modelio versijos, patvirtindamos „Renault“ nuolatinį atsidavimą automobilių sportui.

1998 metais Paryžiaus automobilių parodos metu buvo atskleista ypatingai galingo modelio mįslė. Paslaptingasis automobilis buvo „Clio V6“, kuris po itin palankių atsiliepimų, buvo pradėtas gaminti ribota serija. Turėdamas trijų litrų, šešių cilindrų bazėje sumontuotą variklį, šis „Clio“ iš pradžių po variklio gaubtu siūlė 230 AG, o po penkerių metų atnaujinta šio variklio modifikacija jau turėjo 255 AG ir karštajam „Renault“ hečbekui nuo 0 iki 100 km/val. padėdavo įsibėgėti vos per 5,8 sekundes.

Su montuojamais vis galingesniais varikliais, visų kitų „Clio“ kartų modelių gamos viršūnėje būdavo sportiškasis „Renault Sport“ variantas – 2006 m. pasirodė 197 AG „Clio 3 R.S.“, 2013 m. – 200 AG „Clio 4 R.S.“, o visai neseniai – 2015 m. debiutavęs 220 AG „Clio R.S. Trophy“.

„Clio“ istorija kaip „Renault“ atspindys

1990 metais pirmosios kartos „Clio“ buvo 3,71 metro ilgio ir nuolatos augdamas, dabar pasiekė 4,06 m ilgį.

„Clio“ labai gerai atspindi „Renault“ istoriją. Nuo 1990 iki 2016 metų bendrovė nuolatos plėtė savo veiklą. Tuo metu kai gimė „Clio“, „Renault“ metiniai automobilių pardavimai pasaulyje siekė 1,8 mln. vienetų. Šiandien „Groupe Renault“ sujungia tris skirtingus prekių ženklus, po aljanso vėliava yra susijusi partnerystės ryšiais su „Nissan" kompanija ir kasmet 125 šalyse parduoda 2,8 mln. automobilių.

Vienas iš „Clio“ siekių visada buvo padaryti naujoves prieinamas visiems ir savo klientams siūlyti tokius įrangos lygius ir komfortą, kokie dažniausiai yra aukštesnio segmento automobiliuose, taip pat siūlant plačią modelių, įskaitant sportiškų ir ypatingų serijų, gamą.

Šiuo atžvilgiu „Renault" ir „Clio“ taip pat yra labai panašūs. Vienas iš pagrindinių markės motyvų yra užtikrinti, kad tvarus mobilumas būtų prieinamas visiems, siūlant itin plačią, nuo „Kwid“ ar „Twizy" iki „Espace“, modelių gamą.Pasaulyje pardavus daugiau kaip 13 milijonų automobilių, „Clio“ sėkmės istorija tęsiasi su nauja Europos mėgstamiausio mažo miesto automobilio karta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos