Pranokstantis lūkesčius „Dacia Duster“

Pigus nėra kokybiškas – dažnai girdimas posakis. Paprastai – technologijų srityje, kur, pavyzdžiui, pigus kiniškas televizorius niekada neprilygs dvigubai brangesniam olandiškam. Panašumų galima atrasti ir automobiliuose – kodėl vieni yra pigesni, kiti – brangesni?
Atnaujintas „Dacia Duster“
Atnaujintas „Dacia Duster“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Prieš kelerius metus prancūzų „Renault“ prikelta „Dacia“ bando atsakyti į šį klausimą. Mažai kam iki tol žinomas rumunų gamintojas pasiūlė Europoje seniai matytą modelį: naują ir labai pigų automobilį. Skirtumas nuo ankstesnėje pastraipoje minėto pavyzdžio yra vienintelis: „Dacia“ automobiliai turėjo būti surinkti kokybiškai ir vietos, kuriose sutaupoma – papildomos komplektacijos bei estetikos ypatybės.

Pirmasis ledus pralaužė „Dacia Logan“ sedanas, tapęs maždaug dvigubai pigesniu už tos pačios klasės analogus. Po to atėjo eilė komerciniam „Dokker Van“, vienatūriui „Lodgy“, visureigiui „Duster“ ir kitiems. Daugumos pradinė kaina – apytiksliai dvigubai mažesnė nei kitų gamintojų analogų. 

Atnaujintas „Dacia Duster“
Atnaujintas „Dacia Duster“

Automobilis be priekaištų

Vos prieš kelis mėnesius buvo prisatytas atnaujintas „Dacia Duster“ visureigis. Pradinė jo kaina – 37 tūkst. Lt. Tai – maždaug du trečdaliai kito panašaus dydžio visureigio kainos. Ką už ją gauname?

Visų pirma – aukštą automobilį, turintį penkias vietas, benzininį variklį, centrinį užraktą, atsidarančius langus, reguliuojamus veidrodėlius, didelę bagažinę, atsarginį ratą ir dar daug bet kurioje kitoje mašinoje sutinkamų atributų. Priedo, čia yra ABS, stabilumo kontrolė ESP, traukos kontrolė ASR, vairo stiprintuvas, keturios oro pagalvės bei dienos šviesos žibintai. Lyg ir nieko nestebintų tokia įranga, jeigu ji būtų kokiame „Citroen C1“.

Bet čia – visureigis, turintis pretenzijų važiuoti šiokia tokia bekele. Už 37 tūkst., žinoma, įmanoma įsigyti tik priekiniais ratais varomą „Duster“. Varomas keturiais kainuoja jau 46 tūkst. Vis tiek tai kone trečdaliu pigiau už kitą tokio dydžio visureigį.

Atnaujintas „Dacia Duster“
Atnaujintas „Dacia Duster“

„Dacia“ pigumo priežastis – kuklus papildomos įrangos sąrašas bei pigios vidaus plastmasės ir sėdynių medžiagos. Taupyti saugumo ar ekologijos sąskaita nelabai išeina, kadangi automobilis pardavinėjamas Europoje. Šiame žemyne galioja rimti reikalavimai transporto priemonių ekologijai bei saugumo savybėms – Europos Sąjunga padarė rimtą darbą siekdama neįsileisti Kinijos automobilių pramonės atstovų. 

Galvojantys, kad „Dacia“ automobiliai surinkti kreivarankių rumunų ir jų kokybė – tarsi „namų“ Vilniaus romų tabore – truputį klysta. „Dacia“, kaip ir visi kiti gamintojai, suteikia garantiją, o detalių kokybe abejoti nevertėtų. Dauguma pagrindinių dalių yra naudojamos viename ar kitame „Renault“ bei „Nissan“ modelyje. Žinoma, abejoti galite, jei vis dar tikite mitu „Renault-Peugeot-Ga***“, tačiau jis kvailas ne mažiau nei referendumas dėl draudimo parduoti žemę užsieniečiams.

Atnaujintas „Dacia Duster“
Atnaujintas „Dacia Duster“

Alternatyvų nėra

Bandyti teko keturiais ratais varomą „Dacia Duster“ su 1,5 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliu. Automobilis ir sukomplektuotas neblogai – turi autopilotą, elektra valdomus langus, šildomas sėdynes, 18 cm skersmens ekraną, navigaciją, lengvo lydinio ratlankius ir dar daug priedų. Nustebsite išgirdę tokio automobilio kainą – 63 tūkstančiai litų!

Panašiai atsieitų dyzelinį variklį turintis „Peugeot 208“, „Volkswagen Polo“ ir krūva kitų nedidelių automobilių. Čia – keturiais ratais varomas visureigis, bekelėje galintis mesti pirštinę daugeliui prabangesnių ir dvigubai brangesnių kolegų. Neįsivaizduoju geresnio pasirinkimo užmiestyje gyvenančiam žmogui (na, nebūtinai užmiestyje – pagal kelių būklę tinka ir Kaunas). Arba žmogui, turinčiam pomėgių medžioti, žvejoti ar bet kokį kitą hobi, kurio atlikimui reikalinga važiuoti į mišką. Ar bet kurią kitą vietą, kur „Volkswagen Polo“ užklimptų.

Kas įdomiausia, kad alternatyvų tokiam pasirinkimui nelabai yra. „Dacia Duster“ galima priskirti nedidelių visureigių klasei, tačiau artimiausias konkurentas „Škoda Yeti“ yra 31 proc. brangesnis. Lyginant pagal kainas, „Duster“ galima būtų priskirti mažų automobilių klasei – kartu su „SEAT Ibiza“, „Nissan Micra“ ir kitais keturių metrų ilgio modeliais.

Yra vienas Bet, kodėl „Dacia“ gali būti nepriimtina. Prekės ženklas. Net jeigu važinėji puikiai sukomplektuotu „Duster“, bazinę įrangą turintis „Subaru XV“ atrodys geriau ir aplinkiniai jį vertins geriau. „Dacia“ nėra asocijuojamas su nekokybišku gaminiu – vienintelė jo asociacija yra „Pigus“, kas dauguma atvejų nėra blogai. Kalbant apie rumunų gaminį, galima išgirsti ir „Neestetiškas“. Tačiau svarbiausias epitetas, kurį pasako kiekvienas, išbandęs „Duster“ – „Atliekantis savo funkciją“. 

VIDEO: „Dacia Duster“

Rekomenduojame paspekuliuoti „Dacia Duster“ kainomis ir komplektacijos ypatybėmis Autoplius.lt Naujų automobilių kataloge paspaudus čia arba oficialiame „Dacia“ puslapyje Dacia.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų