Į „Regitrą“, norint įregistruoti automobilį, galima patekti dviem būdais: registruotis internetu arba bandyti laimę „gyvoje“ eilėje.
Tačiau, kaip 15min informavo skaitytojai, internetu užsiregistruoti iki liepos 1 d. jau neįmanoma, vietų nebeliko. Todėl prie „Regitros“ filialų nusidriekė eilės. Darius Jurgutis, „Regitros“ transporto priemonių registracijos ekspertas, pastebi, kad automobilių srautas ypač padidėjo pastarosiomis dienomis. Todėl, tarkime, pirmadienį, iki 13 val., Vilniaus filialo darbuotojai buvo aptarnavę tiek klientų, kiek paprastai per visą dieną.
Kiek anksčiau rašėme, kad pasibaigęs karantinas ir artėjantis mokestis labai pagyvino prekybą naudotais automobiliais, sandorių skaičius didėjo rekordiškai.
TAIP PAT SKAITYKITE: Dideli pokyčiai naudotų automobilių rinkoje: po tylos prasideda sujudimas
Problemų kyla ne visiems
Tiesa, svarbu žinoti, kad ši problema kyla tik tiems automobilių savininkams, kurie registruoja iš užsienio įvežtą automobilį. Jei perkate prieš tai važinėjusį (taigi ir registruotą) Lietuvoje, visus formalumus be problemų galima atlikti internetu, registruojant pirkimo-pardavimo sutartį „Regitros“ svetainėje.
TAIP PAT SKAITYKITE: Registracijos mokestis tūkstančius privers atverti pinigines: perkamiausi automobiliai, už kuriuos teks mokėti
15min žurnalistas Lukrecijus Tubys lankėsi „Regitros“ padalinyje Vilniuje, Lentvario gatvėje. Įdomu, kad dalis, laukiančių eilėje, sakė, kad artėjantis Registracijos mokestis jų labai negąsdina ir registruoti automobilį suskubo ne dėl jo.
Kiti, sutikę pasidalinti savo mintimis, prisipažino eilėje laukiantys jau nuo 8 val. ryto.
Naująjį Registracijos mokestį, registruodami įsigytą automobilį, turės mokėti tų automobilių savininkai, kurių anglies dvideginio emisija viršija 130 g/km.
Mokės beveik kas antras
„Regitros“ turimais duomenimis, 2019 m. pirmą kartą lengvųjų automobilių (M1 ir N1 kategorijų) Lietuvoje buvo įregistruota apie 219,8 tūkst. Iš jų apie 169,8 tūkst. CO² buvo žinomas (iš dokumentų), o apie 133,9 tūkst. viršijo 130 g/km CO² kiekį.
2019 m. prieš tai Lietuvoje eksploatuotų lengvųjų automobilių (M1 ir N1 kategorijų) buvo perregistruota apie 224,7 tūkst. Iš jų apie 97,7 tūkst. CO² buvo žinomas (iš dokumentų), o apie 87,2 tūkst. viršijo 130 g/km CO² kiekį.