Pasaulinės premjeros transliacijos metu pristatyti Q4 e-tron modeliai: „Audi Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“. Panašiai nutiko ir su didesniuoju „e-tron“ broliu, kai po klasikinio modelio pasirodė geresnėmis aerodinaminėmis savybėmis pasižymintis sportback.
Kuo turėtų nustebinti „Audi Q4 e-tron“? Elektromobilio projekciniu papildytos realybės ekranu, apjungiančiu tikrą ir virtualų pasaulius? Nuvažiuojamu atstumu? Naujos kartos vairu su liečiamaisiais valdikliais?
„Audi Q4 e-tron“ – visapusiškas automobilis. 4590 mm ilgio, 1865 mm pločio ir 1613 mm aukščio, savo dydžiu „Q4 e-tron“ prilygsta didesniems kompaktinių SUV segmento modeliams.
Modulinės elektrinės pavaros „MEB“ konstrukcija, kurią naudojant yra pagamintas elektrinis „Audi“ SUV, užtikrina itin erdvų saloną. Kėbulo ilgis iki priekinės ašies siekia tik 86 centimetrus, tad atstumas tarp ašių yra net 2,76 m – didesnis nei vidutinio dydžio SUV segmente. Salono ilgis siekia net 1,83 m – panašaus dydžio kaip dideliuose SUV automobiliuose.
Jau įsėdimas į „Audi Q4 e-tron“ yra ypatinga patirtis: durelės atsiveria itin plačiai, o sėdynės yra patogiame aukštyje. Nors antros eilės sėdynės yra sumontuotos beveik septyniais centimetrais aukščiau nei priekinės, bet pasižymi itin didele erdve tiek virš galvų, tiek ir užtikrina itin daug vietos kojoms.
Nuvažiuojamas atstumas ir įkrova
Modeliai siūlomi trijų skirtingų galių, kurių viršūnėje yra 220 kW (299 AG) pasiekiantis „quattro“ modelis.
„Audi Q4 40 e-tron“ modelis su galinių ratų pavara gali nuvažiuoti iki 520 kilometrų (WLTP), o 125 kW siekianti įkrovimo galia užtikrina, kad per dešimt minučių akumuliatorius galima įkrauti pakankamai, kad būtų galima nuvažiuoti 130 kilometrų (WLTP). Naudodamasis „myAudi“ programa savo išmaniajame telefone vairuotojas gali aktyvuoti įkrovimą namuose ir iš anksto nustatyti norimą temperatūrą salone.
Prekyba naujuoju Audi elektromobiliu Europoje prasidės 2021 m. birželio mėnesį.
Lietuvoje naujųjų „Audi Q4 e-tron“ kainos prasidės nuo 46 500 eurų, o išankstiniai pardavimai – jau šių metų gegužės mėnesį.
Išorės dizainas
Kurdami „Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ dizaineriai dar labiau patobulino savo elektra varomų automobilių išvaizdą. Kėbulo linijos stebina savo proporcijomis – trumpa priekine dalimi, dideliais ratais ir išraiškingomis atletiškomis formomis.
Aerodinaminis „Audi Q4 e-tron“ pasipriešinimo koeficientas yra 0,28, o „Audi Q4 Sportback e-tron“ modelyje jis yra dar mažesnis ir siekia tik 0,26. Elektromobilyje pirmą kartą pasaulyje panaudotas pasirenkamas skaitmeninių šviesų dizainas: naudojantis „MMI touch“ sistema, vairuotojas gali pasirinkti iš keturių skirtingos išvaizdos variantų.
Krovinių skyrius taip pat yra didesnis nei įprasta šioje kompaktinėje klasėje ir prilygsta didesniems automobiliams – priklausomai nuo galinių sėdynių atlošų padėties, į „Q4 e-tron“ bagažinę su elektra valdomomis durelėmis telpa nuo 520 iki 1490 litrų, į „Q4 Sportback e-tron“ – nuo 535 iki 1460 l.
Abu modeliai gali vilkti iki 1000 kilogramų sveriančią priekabą (su stabdžiais, 12 proc. įkalnėje), „quattro“ versijos gali vilkti net iki 1200 kilogramų svorio priekabą.
Du baterijos ir pavaros variantai
Galimi dviejų dydžių akumuliatoriai ir trys pavarų variantai. Mažesnio „Q4 35 e-tron“ akumuliatoriaus talpa yra 52 kWh (bendra talpa – 55 kWh), didesnio akumuliatoriaus, kuris montuojamas į „Q4 40 e-tron“ ir „Q4 50 e-tron quattro“ modelius, talpa siekia 77 kWh (bendra talpa – 82 kWh).
„Q4 35 e-tron“ ir „Q4 40 e-tron“ turi galinius ratus varantį elektros motorą, atitinkamai pasiekiantį 125 kW (170 AG) ir 150 kW (204 AG). Aukščiausiai gamoje yra „Q4 50 e-tron quattro“ versija su dviem elektros varikliais ir elektrine visų ratų pavara.
Šio modelio galia yra 220 kW (299 AG), nuo 0 iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 6,2 sekundes ir pasiekia elektronikos apribotą maksimalų 180 km/val. greitį.
Siekiant padidinti efektyvumą, priekinės ašies elektros variklis pradeda veikti tik tada, kai reikia daugiau galios arba geresnio sukibimo. Dar vienas svarbus energiją taupantis veiksnys yra pažangi rekuperavimo sistema, kuri vertina ir navigacijos sistemos, taip pat topografinius duomenis.
Visos „Q4 e-tron“ versijos gali turėti sportinę pakabą su 15 mm mažesne prošvaisa (standartinė pakaba „S line“ versijoje). Taip pat siūlomi nuo 19 iki 21 colio dydžio skirtingo dizaino aerodinaminiai ratlankiai – turėdami didelio uždaro ploto paviršių jie taip pat yra svarbūs didinant efektyvumą.
Naujos idėjos
Elektromobilyje sumontuotas visiškai naujas vairas su liečiamaisiais paviršiais, kuriais vairuotojas pasirenka informaciją skaitmeniniame prietaisų skydelyje. Multimedijos ir navigacijos sistema yra valdoma naudojantis centriniu „MMI touch“ ekranu, kuris metų pabaigoje bus siūlomas ir 11,6 colio įstrižainės dydžio.
Pasirinktinai „Audi Q4 e-tron“ ir „Audi Q4 Sportback e-tron“ gali turėti dar vieną novatorišką technologiją – projekcinį ekraną su papildytos realybės funkcija. Jame patogiai vairuotojui realiame vaizde pateikiama kai kurių pagalbinių sistemų informacija ir navigatoriaus simboliai. Ši informacija yra dinamiškai rodoma dideliame plote kaip virtualus sklendžiantis atvaizdas maždaug dešimt metrų priešais vairuotoją.
Sportiškame „S line“ salone galimi sėdynių apmušalai, kurių didžioji dalis yra pagaminta iš perdirbto poliesterio, kiekvienai sėdynei vidutiniškai panaudojus 26-is perdirbtus plastikinius 1,5 litro butelius.
Pasirenkamos vairuotojo pagalbinės sistemos, kaip ir didelis kitos papildomos įrangos pasirinkimas, yra suskirstytos į paketus. Viena labiausiai išskirtinių sistemų yra prisitaikanti greičio palaikymo sistema, padedanti vairuotojui palaikyti atstumą iki priekyje esančio automobilio ir važiavimą savo eismo juosta esant bet kokiam greičiui. O aplinkinio vaizdo kameros labai palengvina manevravimą mieste ir statant automobilį.
Cvikau gamykloje elektromobilis gaminamas pasitelkiant tik „žalią“ energiją.