Pikapas – tai darbinis arkliukas, kuriam taikomi visai kitokie prioritetai nei įprastam automobiliui. Tačiau „Nissan“ kompanija laikosi kitos nuostatos – ir pikapas gali būti patrauklus akiai bei kelti emocijas vairuojant.
Iš arčiau susipažinti su naujuoju „Navara“ Baltijos šalių žurnalistai buvo pakviesti į Laplandiją. Bandomieji važiavimai buvo surengti ten, kur vis dar yra sniego.
Kai Švedijos WRC ralio organizatoriai virkavo dėl trumpinamų greičio ruožų, šios šalies šiaurėje esančiame Kirunos mieste ir jo apylinkėse sniego buvo apstu.
Tuo metu, kai Švedijos WRC ralio organizatoriai virkavo dėl trumpinamų greičio ruožų, šios šalies šiaurėje esančiame Kirunos mieste ir jo apylinkėse sniego buvo apstu. Kiruna garsi ne tik savo viešbučiu, pastatytu iš ledo ar visą parą, metų metus veikiančia metalo rūdos kasykla. Šio miesto apylinkėse yra vienos geriausių sąlygų išbandyti pikapo galimybes.
Pirmiausia „Nissan“ žurnalistus pakvietė praleisti kelias valandas ant užšalusio ežero ir ledu pasivažinėti „Qashqai“ bei „Juke Nismo RS“ krosoveriais. Tiesa, niekur aplink nebuvo matyti „Navara“ pikapo. Tarsi nuotaka vestuvių išvakarėse, „Navara“ buvo paslėpta nuo smalsių akių ir fotografų objektyvų.
Vaizdo kamerų testas
Išaušus kitai dienai, žurnalistų jau laukė išrikiuoti naujieji „Navara“ pikapai. Numatytas maršrutas driekėsi vieninteliu automobiliais pravažiuojamu keliu į Bjorklideno miestą, kuriame įrengtas slidinėjimo kurortas. Pakeliui esantis 332 kvadratinių kilometrų Turnetresko ežeras, vaizdingi kalnai ir prie pat kelio vaikštinėjantys elniai ne vieną ekipažą stabdė fotosesijai.
Pirmiausia žurnalistams buvo pasiūlyta įveikti itin siaurą ir vingiuotą trasą.
„Navara“ bandymus surengę „Nissan“ atstovai šį kartą akcentavo keletą pagrindinių naujojo pikapo privalumų. Pirmiausia žurnalistams buvo pasiūlyta įveikti itin siaurą ir vingiuotą trasą. Sniego pusnyse reikėjo manevruoti į kelią žiūrint ne per stiklus, bet vadovaujantis vaizdo kamerų į ekraną perduodama informacija.
Šiame modelyje kamerų apstu – jomis aprūpinta ne tik priekinė ir galinė dalis, bet ir šonai, todėl sukuriamas 360 laipsnių vaizdas. Ir svarbiausia, kad šios kameros leidžia manevruoti gana tiksliai, o su pagrindo nelygumais be priekaištų susitvarko „MultiLink“ pakaba.
Į kalną ir nuo jo – be problemų
Kita užduotis tapo pagrindiniu viso renginio akcentu. Sniegu padengtas kalnas, į kurį viena ašimi varomų automobilių vairuotojai tik liūdnai pažiūrėtų ir apsisukę išvažiuotų namo. „Navara“ čia jautėsi tarsi žuvis vandenyje. Pikapo bekelės charakteristikas dar labiau paryškina žemų sūkių diapazono funkcija.
Sukurtas padėti automobiliui įveikti staigias ir slidžias nuokalnes, nustatymas „4LO“ suteikia dar didesnį sukimo momentą. Sudėtingoms bekelės sąlygoms pritaikyta mechaninio diferencialo blokavimo sistema. Įjungus visas šias funkcijas „Navara“ į kalną įkopė be jokio vargo, o vairuotojų veiduose buvo matyti pasitenkinimo šypsenos.
Sistema automatiškai palaiko greitį bei stabdymą ir taip padeda automobiliui tolygiai nusileisti nuo kalno.
Tačiau užkilus į kalną nuo jo reikia ir nusileisti. Apsisukame siauroje viršukalnėje naudodamiesi atstumą iki medžių fiksuojančiais jutikliais ir vaizdo kameromis bei judame į nuokalnę. Kartu važiuojantis instruktorius pasiūlo išbandyti nusileidimo nuo kalno sistemą.
Aktyvuojama paspaudus mygtuką centrinėje konsolėje, sistema naudoja jutiklių tinklą, kurie aptinka ratų praslydimą ir sukibimą. Sistema automatiškai palaiko greitį bei stabdymą ir taip padeda automobiliui tolygiai nusileisti nuo kalno. Ir svarbiausia yra tai, kad ši sistema siūloma kaip standartinė, o ne papildoma įranga.
Tiesa, pastebėjome, kad mechaninio diferencialo blokavimo sistema išties yra visiškai mechaninė. Išvažiavus iš trasos į bendro naudojimo kelią ir užmiršus išjungti šią sistemą, ji automatiškai neišsijungė. Apie tai automobilis informavo įžiebdamas indikatorius prietaisų skydelyje ir pakeisdamas pavarų dėžės darbą.
Situacija pasikeitė tik sustojus ir rankiniu būdu išjungus diferencialo blokavimą. Tuomet automobilis vėl elgėsi įprastai. Nesugedo niekas, tačiau tai priminimas būsimiems „Navara“ vairuotojams, jog jei jau įjungėte šią sistemą bekelėje, būkite toks malonus ir prieš važiuodami įprastu keliu ją išjunkite rankiniu būdu.
Du dyzeliniai varikliai
Po mūsų bandyto „Navara“ variklio gaubtu slypėjo naujas 2,3 litro darbo tūrio dyzelinis dCi variklis. Gamintojo skaičiavimais, jis beveik ketvirtadaliu efektyvesnis už savo pirmtaką ir pasižymi geriausiomis ekonomiškumo savybėmis visame segmente.
Tas pats variklis siūlomas skirtingų pajėgumų – 160 ir 190 arklio galių. Pastarasis agregatas aprūpintas net dviem turbinomis, todėl pikapas gyvybingas tiek esant žemesnėms, tiek aukštoms apsukoms. Ir išties, tai nėra tik sausi skaičiai ir deklaracija ant popieriaus.
Kelyje automobilis yra gyvas ir vairuojant jį visai nesijaučia, jog valdai masyvų ir nemažą pikapą.
Tiesa, manevringumo stoka kiek pasijaučia tuomet, kai reikia apsisukti. Nors gamintojas teigia, kad dėl 50 mm sumažėjusios važiuoklės bazės naujausios kartos modelis dabar pasižymi 12,4 m posūkio spinduliu, tačiau kai kuriose situacijose automobilio dydis tikrai juntamas ir tenka naudoti atbulinę pavarą.
Abu varikliai gali būti komplektuojami su šešių laipsnių mechanine arba septynių laipsnių automatine transmisija.
Viduje – tarsi krosoveryje
Salono medžiagos – kokybiškos, todėl viduje galima jaustis patogiai ir komfortiškai – tarsi kuriame nors iš lengvųjų „Nissan“ krosoverių. Naudojant NASA technologijas sukurtos inovatyvios ir nuovargį mažinančios sėdynės yra patogios ir neįpareigoja vairuotojo posūkiuose laikytis už vairo, o puiki garso izoliacija į saloną neleidžia patekti pašaliniams garsams.
Naudojant NASA technologijas sukurtos inovatyvios ir nuovargį mažinančios sėdynės.
Vietos priekyje sėdintiems – apstu. Galinių sėdynių pasvirimo kampas primena kai kuriuos lengvuosius automobilius, tad kelionė bus patogi ir sėdintiems gale. Tačiau aukštesniems keleiviams gali būti šiokių tokių nepatogumų dėl sulenktų kojų.
Salone norėtųsi daugiau nišų įvairiems daiktams susidėti. Ant priekinės panelės esanti niša nėra itin gili, todėl čia gali pasidėti nebent telefoną ar piniginę. Kiek gilesnė erdvė daiktams yra tik tarp priekinių sėdynių arba tradicinėje vietoje, prie keleivio kojų esančioje dėtuvėje.
Stilius ir atpažįstami „Nissan“ bruožai
Automobilio išorė jau nebėra tarsi kirviu kapota pliauska. Specialiai Europos rinkos reikalavimams ir poreikiams patenkinti sukurtam ir „Nissan“ gamykloje Barselonoje gaminamam „Navara“ pikapui būdingas tvirtas ir sportiškas dizainas.
Charakteringos „Nissan“ V formos radiatoriaus grotelės ir bumerango formos LED dienos žibintai yra skiriamieji „Nissan“ dizaino elementai. Gamintojai teigia, kad visi dizaino elementai buvo atidžiai ištirti ir sukurti taip, kad automobilio forma pasižymėtų 3,6 proc. mažesniu vėjo pasipriešinimu nei senasis modelis. Priekyje naujai sumontuotas variklio dangčio sandariklis ir priekinis apatinis aptakas, o naujas galinio dangčio aptakas valdo ir nukreipia orą virš automobilio ir aplink jį.
Turint omenyje, jog pikapų savininkams automobilis yra priemonė duonai užsidirbti, atitinkamai patobulintos „Navara“ modelių pakrovimo ir vilkimo galimybės. Naudingoji apkrova dabar viršija 1 toną, o velkamoji galia siekia 3 500 kg.
Krovinių platforma – dar viena erdvė, kurioje „Nissan“ pritaikė savo naujoviškus sprendimus – „C-channel“ krovinių tvirtinimo sistemą. Patvarūs krovinių fiksavimo kanalai kabinos pertvaroje ir bortų kraštuose suteikia didesnes krovinių gabenimo galimybes. Siūloma dar patogesnė naujojo „Double Cab“ modelio krovininė dalis – ji yra 67 mm ilgesnė už ankstesniąją versiją. Tai ilgiausia krovininė dalis pikapų segmente (jos ilgis siekia 1578 mm). „King Cab“ krovinio skyrius yra 1788 mm ilgio.
Keturi komplektacijų variantai
Naujojo „Navara“ asortimentas siūlo keturis įrangos variantus – „Visia“, „Acenta“, „N-Connecta“ ir „Tekna“. Visi modeliai sukomplektuoti su septyniomis oro pagalvėmis, elektroniniu stabdymo diferencialu, elektroninėmis bekelės pagalbos sistemomis, pagalbine važiavimo nuokalne sistema, elektra valdomais langais.
Beje, „Navara“ jau spėjo sulaukti ir oficialių laimėjimų. „Nissan“ kūrinys įveikė griežtus „Tarptautinio metų pikapo“ rinkimų testus, kuriais buvo vertinamas jo pravažumas bekelėje, važiavimo keliu savybės ir kainos bei kokybės santykis. Taip pat išbandytos konkurso dalyvių, kaip darbo priemonių galimybės, įskaitant velkamosios galios palyginimą. Už lūkesčius pateisinusius rezultatus pikapas apdovanotas „International Pick-Up Award 2016“ prizu.
Ir pabaigai tai, ką užtikrina gamintojas. „Navara“ pikapui „Nissan“ suteikia išties įspūdingą – penkerių metų arba 160 tūkstančių kilometrų garantiją. Tai išties svarbus akcentas, mat tokios garantijos nesiūlo daugiau joks šio segmento žaidėjas.
Prekyba „Navara“ pikapu Lietuvoje startuos jau šį mėnesį. Priklausomai nuo komplektacijos, „Nissan Navara“ kainos prasidės nuo 22479 eurų be PVM („King Cab“ modelis su „Visia“ paketu bei 160 AG varikliu su transmisija) iki 30909 eurų be PVM („Double Cab“ modelis su „Tekna“ komplektacija, 190 AG varikliu ir automatine transmisija).