Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Premjera: pirmasis elektrinis „keturių žiedų valdovas“ – „Audi e-tron“

„Audi e-tron“ yra pirmasis vien tik elektra varomas serijinis keturių žiedų markės modelis. Pirmą kartą gamybai parengtas sportiškasis SUV elektromobilis pasauliui pristatytas šiandien San Franciske (JAV) vykstančiame „Audi Summit“ renginyje, rašoma pranešime. Minimali automobilio kaina – nuo 74 800 JAV dolerių. Rinką jis pasieks kitų metų pavasarį.
Debiutavo „Audi e-tron“
Debiutavo „Audi e-tron“ / Audi nuotr.
Temos: 2 Audi Elektromobilis

„Audi e-tron“ – sportiškas ir praktiškas elektra varomas SUV. Sukurtas 4901 mm ilgio, 1935 mm pločio ir 1616 mm aukščio, jis yra itin erdvus ir patogus, visiems gyvenimo atvejams tinkantis elektromobilis, pasižymintis tradicinėmis šio ženklo gamintojo vertybėmis. „Audi e-tron“ atstumas tarp ašių siekia 2928 mm, todėl čia laisvai tilps penki keleiviai, o bagažui skirtas krovinių skyrius talpina net iki 660 l, tad elektrinis SUV yra puikiai tinkamas tolimoms kelionėms.

Elektros pavara, „quattro“ ir dinamiškas valdymas

Efektyvumas, galia ir maksimalus komfortas – „Audi e-tron“ įkūnija svarbiausias naujos kartos automobilizmo vertybes. Du elektros varikliai užtikrina itin didelę, net 300 kW ir 664 Nm sukimo momentą siekiančią galią ir elektriniam SUV suteikia ypatingą dinamiką neteršiant aplinkos ir važiuojant praktiškai be garso. Maksimalus sukimo momentas pasiekiamas vos prisilietus prie akceleratoriaus, užtikrina įspūdingą dinamiką ir leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,7 sekundes. Maksimalus elektromobilio greitis yra elektronikos apribotas ties 200 km/val.

Naujoji „quattro“ karta – elektrinė visų varančiųjų ratų pavara – užtikrina išskirtinę trauką ir nepriekaištingą valdymą važiuojant bet kokiu keliu ir bet kokiu oru. Abiem varančiosioms ašims perduodamas nepertraukiamas ir idealiai paskirstytas sukimo momentas, o maksimaliam energijos naudojimo efektyvumui SUV dažniausiai yra varomas galinius ratus sukančiu elektros varikliu.

TAIP PAT SKAITYKITE: Pasaulinė premjera: naujasis „Mercedes-Benz Actros“ – jau be šoninių veidrodėlių, valdomas dirbtinio intelekto

Kai tik prisireikia išnaudoti didesnę galią, elektra valdoma visų varančiųjų ratų sistema sukimo momentą akimirksniu perduoda priekinei ašiai. O itin sportiškas SUV valdymo savybes užtikrina žemai sumontuota elektros įranga su plokščiai tarp ašių išdėstytais ir po keleivių sėdynėmis esančiais akumuliatoriais, kurie lemia, kad SUV svorio centras yra žemai kaip įprastame sedane, o priekinei ir galinei ašiai tenkantis svoris paskirstytas puikiai subalansuotu beveik 50:50 siekiančiu santykiu.

Suprasti akimirksniu

  • Baterija – 95 kWh, jos svoris apie 600 kg.
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/val. – 5,7 sek.
  • Maksimali įkrovos galia – 150 kW. Iki 80 proc. bateriją idealiu atveju galima įkrauti per 30 min.
  • Aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas – 0,27.
  • Kaina – nuo 74 800 JAV dolerių. Rinką modelis pasieks 2019 m. pavasarį. Edition One kaina bus apie 86 700 JAV dolerių.

„Audi drive select“ sistemos pagalba vairuotojas gali pasirinkti vieną iš norimų „Audi e-tron“ važiavimo režimų, priklausomai nuo eismo sąlygų ir pageidavimų. Elektromobilio pakaba turi pneumatines spyruokles su kiekvienam ratui atskirai pritaikomu veikimo režimu, o prošvaisa gali būti keičiama iki 76 milimetrų siekiančiu diapazonu – blogame kelyje ją padidinat, o greitkelyje sumažinant tam, kad pagerinti aerodinamines savybes ir padidinti nuvažiuojamą atstumą.

Energijos rekuperavimas ir efektyvi aerodinamika

Vienu įkrovimu „Audi e-tron“ gali nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų, matuojant WLTP metodika. Prie tokio didelio atstumo itin svariai prisideda ir pažangi energijos rekuperavimo sistema, užtikrinanti iki 30 proc. nuvažiuojamo atstumo. Elektra varomas SUV gali kaupti energiją dviem skirtingais būdais: riedėjimo metu, kai vairuotojas atleidžia akceleratorių, ir stabdant.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Lexus“ pristatė pirmąjį lengvąjį automobilį be šoninių veidrodėlių

Abiem atvejais elektros varikliai pradeda veikti kaip generatoriai ir kinetinę „Audi e-tron“ energiją paverčia elektros energija. Pavyzdžiui, kai stabdoma važiuojant 100 km/val. greičiu, energija įkraunama maksimalia 300 Nm ir 220 kW galia, o tai yra daugiau kaip 70 proc. visos sistemos galios ir nei vieno kito serijinio modelio sistema nėra tokia efektyvi. Integruota elektrohidraulinė stabdžių kontrolės sistema automatiškai parenka kokiu būdu bus stabdomas elektromobilis – elektros varikliais, stabdžiais ar abiem kartu.

Kur dingo „Audi“ veidrodėliai?

Dar vienas itin svarbus „Audi e-tron“ elektromobilio efektyvumo elementas yra pažangi aerodinamika. Viena tokių efektyvumą didinančių įrangų – papildomai užsakomi virtualūs šoniniai veidrodėliai, pirmą kartą pasaulyje debiutuojantys serijiniame modelyje.

VIDEO: Audi e-tron virtual side mirrors

Įprastų veidrodėlių vietoje sumontuotos mažos vaizdo kameros, iš kurių vaizdas perduodamas į salone esančius didelės raiškos OLED ekranus. Pasirinkus šią sistemą, „Audi e-tron“ aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas sumažėja iki 0,27 ir tai yra geriausias rezultatas SUV segmente. Toks nedidelis pasipriešinimas lemia dar apie 40 papildomų nuvažiuojamų kilometrų, palyginti su įprastu šio segmento automobiliu.

Pažangūs sprendimai namams ir važiuojant: įkrovimas iki 150 kW siekiančia galia

„Audi e-tron“ yra pirmasis serijinis elektromobilis, kuris gali būti įkraunamas greitojo įkrovimo stotelėse iki 150 kW siekiančia galia. Tai reiškia, kad elektromobiliui įkrauti iki 80 proc. užteks maždaug pusvalandžio ir bus galima tęsti tolimą kelionę. Elektrinis SUV gali būti įkraunamas ir iš įprasto kintamos srovės tinklo iki 11 kW siekiančia galia, taip pat papildomai galima pasirinkti 22 kW įkrovimo galimybę. Baterijos talpa – 95 kWh.

„Audi“ siūlo skirtingas elektromobilio įkrovimo namuose galimybes. Standartinė įkrovimo sistema gali būti naudojama tiek su 220 voltų namų tinklu, tiek ir su 400 voltų trifaziu elektros tinklu. Papildomai galima užsisakyti „connect“ įkrovimo sistemą, kuri ne tik iki 22 kW padidina įkrovimo galią, bet ir drauge su namų energijos valdymo sistema leidžia pasirinkti norimą įkrovimo laiką (pavyzdžiui, kai energija yra pigesnė), taip pat, jei namuose yra sumontuoti saulės moduliai, įkrovimui naudoti sukauptą saulės energiją. Visus šiuos procesus, taip pat kaip ir elektromobilio pašildymą ir atvėsinimą prieš kelionę, galima valdyti išmaniuoju telefonu su įdiegta „myAudi“ programa.

Elektromobilio salonas: pažangi valdymo sistema

„Audi e-tron“ tęsia fundamentalias „Audi“ dizaino tradicijas, naujais ir stilių pabrėžiančiais akcentais atspindėdamas naująją elektromobilumo erą.

Salone sumontuoti į vairuotoją pasukti du dideli „MMI touch“ lietimui jautrūs ekranai, kurie pakeitė beveik visus įprastus mygtukus ir valdiklius, o daug funkcijų galima aktyvuoti balsu. Standartinėje įrangoje esančiame virtualiame „Audi“ prietaisų skydelyje galima pasirinkti du skirtingus atvaizdavimo būdus, o informacija pateikiama ryškiame didelės rezoliucijos ekrane. Pasirenkamame „Audi virtual cockpit plus“ skydelyje yra trečiasis ekranas, kuriame atvaizduojamas elektros sistemos darbas. Itin daug patogumo sistemų dera su aukščiausios klasės apdailos kokybe ir medžiagomis, taip suteikiant maksimalų aukščiausios klasės važiavimo potyrį.

Aukščiausio lygio jungiamumas: multimedijos ir vairuotojo pagalbinės sistemos

Itin daug pagalbinių sistemų užtikrina patogią kelionę, o standartinėje įrangoje esantys efektyvumo pagalbininkai vairuotojui patars kaip važiuoti dar efektyviau. Ši pagalbinė sistema naudoja radarų jutiklius, vaizdo kamerų ir navigatoriaus duomenis, taip pat iš tinklo gaunamą informaciją apie maršrutą ir eismo sąlygas. Drauge su prisitaikančia greičio palaikymo sistema, efektyvumo pagalbininkas gali pristabdyti ar pagreitinti automobilį esant tinkamoms sąlygoms.

Audi nuotr./Debiutavo „Audi e-tron“
Audi nuotr./Debiutavo „Audi e-tron“

„Audi e-tron“ bus pirmasis gamintojo modelis, kurio pirkėjai jau nuo kitų metų vidurio galės internetu užsisakyti papildomas automobilio funkcijas, kai tik jų jiems prisireiks. Pavyzdžiui, LED priekiniams žibintams galima papildoma išmanioji „matrix LED“ sistema, valdanti tolimąsias šviesas. Taip pat bus galima užsisakyti papildomų pagalbinių ar pramoginių sistemų, tokių kaip skaitmeninis radijas ar „Audi“ mobilaus telefono sąsaja.

„Audi e-tron“ yra gaminamas aplinkos neteršiančioje Briuselio gamykloje Belgijoje, o pirmuosius pirkėjus Europoje elektromobilis pasieks 2019 m. pradžioje.

VIDEO: Pristatytas pirmasis elektrinis „keturių žiedų valdovas“ – „Audi e-tron“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?