„Press ralyje“ debutavo kiniškas elektromobilis „Nio ET5“

Šį savaitgalį praūžė kasmetinis, jau 29 kartą organizuojamas žurnalistų ralis. Tiems, kas nežino – žurnalistų ralis, tai dvi dienas trunkantis renginys, kurio metu vairuotojai varžosi įvairaus tipo lenktynių trasose. Nuo žiedo iki mokymuisi skirtų autodromų – trasos keičiasi kasmet.
Elektromobilis „NIO ET5“ Press ralyje
Elektromobilis „NIO ET5“ Press ralyje / V.Pilkausko nuotr.

Nepaisant to, kad renginys vadinasi žurnalistų ralis – jame dalyvauti gali visi norintys. Ir visiškai nesvarbu ar jūsų automobilis ruoštas sportui, ar skirtas bendro naudojimo keliams. Skirtumas tik tas, kad turintys žurnalisto pažymėjimą varžosi „Press“ įskaitoje, o neturintys – bendroje.

Šiemet žurnalistų ralyje iš viso dalyvavo 77 ekipažai suskirstyti į 9 klases, priklausomai nuo automobilių galios bei degalų rūšies. O galingiausių elektromobilių klasėje (virš 240 kw) varžėsi ir jungtinė Autoplius.lt bei A1motors.lt komanda, kuriai atstovavo vairuotojas Gintenis Dauparas bei šturmanė Gita Baublienė. Vairuotojui tai buvo antrasis žurnalistų ralis, o šturmanei – pirmas.

Komandos transporto pasirinkimas taip pat nebuvo eilinis. Autoplius.lt nusprendė surizikuoti ir ralyje dalyvauti elektra varomu automobiliu, kurį ir suteikė A1motors.lt. Tai – 2024 metų gamybos „NIO ET5“. Šis, Kinijoje gaminamas automobilis, nuo pat pirmosios ralio dienos išsiskyrė ne tik savo išvaizda, bet ir galia. Ant priekinės automobilio ašies sumontuotas elektros variklis, kurio galia siekia 150 kw. Ant galinės – dar vienas. Tačiau pastarojo galia jau siekia 210 kw, tad maksimaliai automobilis, važiuojant „Sport+“ režimu gali generuoti net 360 kw. (489 AG). Sukimo momentas – 700 Nm. Šie skaičiai leido trasoje būti itin greitiems.

Kaip pasakojo ekipažas, nors automobilis itin galingas, pagrindinis tikslas buvo ne lėkti kuo greičiau, o važiuoti kuo tiksliau, įvykdant trasų normatyvas ir negaunant baudų. Žinoma, keičiantis trasoms ir matant motyvuojantį rezultatą, padidėjo tiek komandos greitis, tiek ir siekiai.

Ketvirtadienis

Pirmoji ralio diena įvyko Širvintose. Tai buvo trumpas sprintas, kurio tikslas išsiaiškinti galingiausią varžybų dalyvį bei atiduoti duoklę šio gražaus miestelio gyventojams. Tądien ekipažas liko 5 vietoje iš 77, o sprintą laimėjo „Audi RS5“.

Penktadienis

Penktadienis buvo gerokai įtemptesnė diena. Visi ekipažai turėjo net po 10 važiavimų penkiose skirtingose trasose. Startas ir vėl Širvintose. Po pirmojo važiavimo ekipažas net buvo pakilęs į 4 vietą bendroje įskaitoje, tačiau, kaip sakė ekipažo vairuotojas G. Dauparas – tai buvo pirmas ir paskutinis kartas, kada per 2 dienas pasižiūrėjo į rezultatų lentelę. „Koks skirtumas – vistiek važiuosim kuo greičiau. O jei rezultatas liūdnas, tai gali demotyvuoti“, – sakė vairuotojas.

Antroji trasa – Molėtuose. Ši trasa, nors ir ne itin greita, buvo bene pati sudėtingiausia iš visų. Tą pripažino ir Autoplius.lt bei A1motors.lt ekipažas. Nei vienas važiavimas nebuvo be klaidų.

Trečias etapas – Anykščių kartodromas. Mažiau darbo šturmanui reikalaujanti ir didesnį greitį leidžianti išvystyti trasa. Dalis vairuotojų net įvardino šį kartodromą, kaip vieną iš įdomiausių lenktynių trasų. Buvo atlikti 2 važiavimai teisinga kryptimi ir 2 važiavimai „prieš eismą“.

Iš Anykščių ekipažai patraukė į Panevėžio, o kiek vėliau ir į Kuršėnų autodromus. Pastarosios trasos buvo sudėtingesnės nei Anykščių, tačiau ne ką mažiau greitos. Šie etapai ir uždarė pirmąją ralio dieną. Tačiau čia baigėsi tik vidaus degimo varikliais varomų ekipažų iššūkiai. Kadangi paskutinį kartą elektromobilius vairuojantys dalyviai krovėsi tik Anykščiuose, po paskutinio važiavimo Kuršėnuose, Gitos ir Gintenio vairuojamame „NIO“ buvo likę vos 15 proc. įkrovos.

Kilometrų kiekio pakako nuvažiuoti iki Telšių, kur automobilius jau krovėsi kiti dalyviai, todėl „NIO“ ekipažas nerado nė vienos laisvos jungties. Tačiau šioje vietoje G. Dauparas akcentuoja esminį žurnalistų ralio išskirtinumą: „nedažnai lenktynėse tavo pagrindiniai konkurentai būna tokie draugiški. Jei trasoje smėlis ar kitos sudėtingos vietos – vieni kitus perspėja, jei reikia krautis – visuomet dalinasi aukštos įtampos jungtimis ir apskritai – vieni kitiems padeda tiek, kiek gali. Atrodytų, kad visi lenktynių dalyviai yra viena komanda. Toks šeimos pojūtis“, – su šypsena pasakoja vairuotojas. Būtent taip buvo ir Telšiuose. Pasidalinę įkrovos stotelėmis ekipažai po pusvalandžio patraukė į pajūrį.

Šeštadienis

Po nakvynės šalia Palangos, antros dienos startas prasidėjo aktyviai. Pirmasis greičio ruožas – „Švyturio“ arenos aikštelė. Atrodytų lengvas greičio ruožas tapo sunkiai įveikiamu nemažai daliai dalyvų. Kai kurie net kliudė stačius bortus ir turėjo kitų problemų. Ne itin sėkmingai šis etapas praėjo ir „NIO ET5“ ekipažui.

Antrasis šeštadienio važiavimas vyko Klaipėdos autodrome. Autoplius.lt po lenktynių kalbino dalyvius ir dauguma jų sakė, kad būtent ši trasa jiems buvo pati įdomiausia iš visų. Greitas ir meistriškumo reikalaujantis etapas, kuriame daug darbo turėjo tiek vairuotojai, tiek ir šturmanai.

Trečiasis dienos važiavimas vyko Klaipėdos pramoniniame rajone. Sudėtingas ir didelius bortus šonuose turintis etapas, kuriame dėl rezultato reikia važiuoti greitai, o tam kad lenktynės nesibaigtų anksčiau laiko – ir labai atsakingai. Kai kurių ekipažų greitis siekė net 150km/h. O tai – miesto zonoje vykęs etapas. Vienam iš dalyvavusių ekipažų šis važiavimas buvo paskutinis.

Na, o ketvirtasis etapas ir vėl buvo Klaipėdos autodrome, tačiau trasa buvo pakeista: perdėlioti kūgeliai, pakeista važiavimo kryptis. O pačiu didžiausiu iššūkiu tapo itin stipriai pliaupiantis lietus, kuris šiek tiek sulėtino dalyvius, tačiau tuo pačiu leido ir labiau pasimėgauti važiavimu. Ypač tiems, kurių automobiliai varomi ne priekiniais ratais.

Apdovanojimai

Nuo pirmojo etapo pabaigos iki pat apdovanojimų, su „NIO ET5“ važiavęs Gintenio ir Gitos ekipažas taip ir netikrino rezultatų. O prasidėjus apdovanojimams sužinojo – laimėta garbinga 2 vieta elektromobilių virš 240 kw. klasėje. Dalyviai nusileido tik su „Tesla Model 3 Performance“ važiavusiam Donato Kundroto ir Juozo Kaminsko ekipažui.

Netikėta, tačiau maloni pergalė privertė susimąstyti ir apie automobilį: „NIO ET5“ – konkurencingas ir galintis greitai važiuoti automobilis. Pagrindinė jo problema šiemet buvo tik tarpinė tarp vairo ir sėdynės”, – šypsosi ekipažo vairuotojas G. Dauparas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų