Vilnietis tapo pirmuoju tokį garbingą žinomos bendrovės įvertinimą gavusiu žmogumi Baltijos šalyse. Britų gamintojas K. Raišį atsirinko iš daugybės galimų kandidatų. Po serijos įveiktų atrankos barjerų lietuvis pelnė specialų statusą.
„Mane visuomet domino lenktyniavimas ant visų įmanomų kelio dangų. Plečiant siekiamų nuotykių spektrą, šiemet prasidėjo naujas etapas ir bendrystė su „Land Rover“. Šios markės automobiliai garsėja pravažumu, tačiau mano nauja patirtis tikrai nereiškia vien važiavimo bekele. Greičiau tai apima galimybę patirti sportiškumą, prestižą ir bekelę vienu metu – tai, ką duoda ši markė“, – pasakoja lenktynininkas.
Savo patirtį perduoti kitiems K. Raišys žada specializuotuose renginiuose, kuriuos organizuos ir viešai anonsuos įmonės atstovai Baltijos šalyse. „Land Rover“ Baltijos šalyse numato plačios apimties veiksmus, suteikiant esamiems ir būsimiems markės vairuotojams unikalios patirties tiek jų šalyse, tiek užsienyje.
„Tapti sertifikuotu „Land Rover“ instruktoriumi yra iš tiesų nemenkas iššūkis, kurį įveikia tik išskirtinės asmenybės ir ypatingų kompetencijų turintys vairuotojai. Tačiau žinodami Karolio aistrą britiškiems automobiliams ir jo sugebėjimus prie vairo, neabejojome, kad netrukus užsimegs patikima partnerystė. Nekantraujame, kada jos rezultatais galėsime pasidalinti su kitais markės gerbėjais“, – sako „Jaguar Land Rover“ verslo vadovė Baltijos šalyse Vita Ryliškė.
Britiškų automobilių trauka
K. Raišio teigimu, jo bendradarbiavimo su „Land Rover“ ištakos mena ganėtinai senus laikus. Įdėmiau automobilių sporto peripetijomis besidomintieji jau anksčiau įsidėmėjo sportininką dėl jo išskirtinio ryškių britiškų automobilių pomėgio.
Pastaruoju metu K. Raišys buvo vienintelis lietuvis, tarptautinėse klasikinių automobilių varžybose lenktyniavęs „Jaguar“ markės automobiliu. O labiausiai jis pasižymėjo 2019 ir 2020 metais, kai nuskynė pergalę prestižiniame Monte Karlo „Rallye Monte-Carlo Historique“ istorinių automobilių ralyje seniausių modelių klasėje su „Jaguar XK150“.
„Visą laiką mėgau britiškus automobilius ir nuo seno jais domėjausi. Lenktyniavau įvairių markių šiuolaikiniais ir istoriniais modeliais. Visa ko apibendrinimu tapo istorinių automobilių varžybos ir legendinis Monte Karlo ralis.
2019 metais jame startavau su istoriniais „Jaguar“ automobiliais. Tąkart pavyko pasiekti gerų rezultatų, tad buvau pastebėtas šio prekių ženklo. Ėmėme bendrauti, užsimezgė artimesnė pažintis su visa „Jaguar Land Rover“ kompanija. Iš pradžių tapau „Jaguar“ prekių ženklo ambasadoriumi, o dabar atsirado nauja perspektyva“, – priešistorę atskleidžia sportininkas.
Jo teigimu, naujoji partnerystė neturėtų labai stebinti, nes yra susijusi su lenktynininko požiūriu į ralį.
„Man žavingiausia tai, kad ralio maršrutai driekiasi tiek sausais asfaltuotais keliais, tiek snieguotais kalnų ruožais, tiek plačiais Lietuvos žvyrkeliais. Aš ir į Monte Karlo ralį važiuoju patirti tų dangų, kurių nėra Lietuvos keliuose. Tad dabar man „Land Rover“ atveria naujų įdomių galimybių“, – paaiškina K. Raišys.
Lenktynininkas neslepia, kad oficialaus vadovaujančiojo instruktoriaus statusas nėra tiesiog suteikiamas gamintojo – norint gauti tokį vardą, būtina įveikti specialią atranką, kurios metu tenka spręsti tiek teorines, tiek praktines užduotis. Patyrus nesėkmę šiame „ruože“, instruktoriaus vardas gali likti neišsipildžiusia svajone.
„Teko nemažai bendrauti su gamintojų atstovais, perskaityti daug literatūros, atlikti teorines ir praktines užduotis. Taip pat, panašiai kaip ir siekiant lenktynininko licencijos, reikalingi įvairūs dokumentai, sveikatos patikrinimai ir pan.“, – dėsto K. Raišys.
Pakeliui į naują erą
„Jaguar Land Rover“ bendrovė yra sukaupusi įspūdingą transporto priemonių istorijos paveldą. Ji į gatves išleido daugybę ikoniškų automobilių, kuriuos garbina ir paprasti vairuotojai, ir karališkųjų šeimų nariai. Tiek „Land Rover Defender“ ar „Range Rover“, tiek savo eroje dideliu novatoriškumu pasižymėję „Jaguar“ sportiniai sedanai bei kupė „E Type“ – visi jie smarkiai prisidėjo prie britiškosios automobilizmo kultūros formavimo.
Šiame dešimtmetyje įmonė sparčiai žengia į naują erą. Pagal bendrovės strateginį planą „Reimagine“ dar iki 2030 metų „Land Rover“ bendrovė pristatys šešis naujus elektromobilius, o pirmasis vien elektros energija varomas „Range Rover“ į gatves išriedės jau 2024 metais.