Visa informacija apie automobilius, komisiją, renginius
Savo balsą už TAUTOS AUTOMOBILĮ skirkite čia.
Didžiausiose „Škoda“ automobilių rinkose (Vokietija, Rusija, Čekija, Kinija, D.Britanija) mažoji „Fabia“ daugelį metų nusileisdavo tik „Octavia“ – didesnei giminaitei. Lietuvoje situacija kiek kitokia.
Kodėl – nesunku nuspėti. Nes „Fabia“ yra mažesnė. Be to, daugelį metų „Fabia“ (ir „Octavia“) buvo paženklintos vadybininko automobilio titulu. Tačiau „Octavia“ dar taikė ir į šeimos automobilio segmentą, todėl patekdavo į didžiųjų rinkų dešimtukus.
Bet grįžkime prie „Škoda“ modelio Nr.2 (daugelyje Europos šalių, bet ne Lietuvoje). Daugiausiai „Fabia“ (prieš pasirodant ketvirtos kartos automobiliui, 2020 m. duomenimis) buvo parduodama Vokietijoje (18 070 vnt.), Čekijos respublikoje (17 750) ir Lenkijoje (12 556).
Jei žiūrėtume į „Škoda“ modelių populiarumą pasaulio žemėlapyje, „Fabia“ būtų ketvirtoje vietoje bendroje „Škoda“ modelių gamoje. Irgi netikėtas rezultatas, užliūliuotiems SUV madų Lietuvos vairuotojams. Bet ar pelnytai mūsų rinkoje dominuoja mažieji SUV arba krosoveriai, jei vertintume kainos ir kokybės santykį bei poveikį klimato kaitai?
„Fabia“ nėra krosoveris, bet...
Esmę galima pasakyti vienu sakiniu: naujoji ketvirtos kartos „Fabia“ turi arba gali turėti (užsakant papildomai) viską, kuo pirkėjus vilioja didesni modeliai. Net ir atsisėdus į vidų nebėra jausmo, kad tai – žemesnės lygos automobilis. Žemesnė tik prošvaisa – 138 mm. Bet, būkime objektyvūs – kai kurių labai populiarių ir gerokai brangesnių vadinamųjų krosoverių prošvaisa tesiekia 142 mm. Be to, papildomai užsisakius blogų kelių paketą, specialios spyruoklės ir pakaba iš viso važiuoklę prošvaisą padidina dar 9 mm (iki 147 mm).
Taigi „Fabia“, kalbant apie aukštį, yra per Marytės plauką nuo krosoverio. Juo labiau, kad galu galima drąsiai privažiuoti prie bet kurio bordiūro – automobilio neapgadinsite. Priekiu parkuotis su standartinio aukščio „Fabia“ būtų sudėtingiau. Taigi ne krosoveris, bet miesto džiunglėse atlieka reikiamas funkcijas.
O dydis? Čia dar įdomiau. „Škoda“ visuomet taiko tarp keleto standartų. Visuomet stengiasi būti bent šiek tiek didesnė už etaloną. Taip kaip „Octavia“ nėra „Golf“, bet ir ne „Passat“.
Turbūt neteko girdėti, kad naujas modelis būtų mažesnis už savo pirmtaką. Ši taisyklė galioja ir naujajai „Fabia“ – ji net 4 m 11 cm ilgio. Priminsiu, kad pirmasis „Golf“ buvo tik 3,725 mm, o antrasis – tik 180 mm ilgesnis ir vos vos siekė 4 metrus. Taigi buvo trumpesnis už dabartinę „Fabia“.
Ir dar įdomus faktas – naujosios „Fabia“ ratų bazė (2,56 m.) yra ilgesnė už pirmosios „Octavia“.
Štai tokia evoliucija. Tačiau iš tikrųjų „Fabia“ savo pirkėją patraukia ne gražiais skaičiais, o išmanių sprendimų gausa. Jų šiame modelyje – daugiau nei 40. Ledo gramdikliai, puodelių laikikliai, šiukšlių dėtuvės, dokumentų ir planšečių laikikliai, skėtis durelėse, krovinių atskyrimo elementai ir netgi drabužių lentynėlė – visa tai jau tapo klasika. Beje, gramdikliu galima patikrinti padangų protektoriaus rašto gylį, mat jo kampas yra sugraduotas.
Suprasti akimirksniu
- Variklis: Benzininis, 999 cm3.
- Maks. galia, AG;kW;aps./min. –81 kW (110 AG) / 5500 aps./min
- Pavara: automatinė, DSG, 7 pavarų.
- Bagažinės talpa l – 380-1190 l.
- Ilgis/Plotis/Aukštis, mm – 4108/1780/1459
- Įsibėgėjimas iki 100 km/val., sek. – 9,9.
- Maksimalus greitis km/val. – 205.
- Degalų sąn. (ES), m/u/v, l/100 km – 5.5–6.1.
- CO2 emisija, g/km – 124–138.
- Pigiausio modelio kaina Eur – 18720 EUR su PVM.
- Pristatomo modelio kaina Eur – 24281 EUR su PVM.