Savo balsą „Tautos automobilio“ nominacijoje galite skirti vienam ar keliems automobiliams apklausoje po šiuo tekstu arba čia.
Pardavimai augo kartais – 2002 buvo parduoti 28 tūkst. vienetų pasaulyje, o 2004 – jau 125 tūkst. Ir taip, tie Priusai, su kuriais grįžtame iš vakarėlių yra antros kartos (pirmoji buvo niekam neįdomi) ir pradėti gaminti 2003 metais.
Nuo tada šito modelio kūrėjai pasuko dviem kryptim: inžinieriai darė vis geresnes hibridines pavaras, o dizaino skyrius vis stipriau tyčiojosi iš šiaip jau racionalaus automobilio pirkėjų.
Ir tuomet, praėjus dvidešimčiai metų, dienos šviesą išvydo penktoji Prius karta. Kaip ir su kitais tojotos modeliais, taip ir su šituo dizaineriams buvo leista atsipalaiduoti – naujasis modelis pasižymi prastesniu oro pasipriešinimo koeficientu, turi mažesnę bagžinę ir mažiau erdvės sėdintiems galia. Tačiau po dvidešimties metų Prius is great again! Tik šį kartą ne dėl to, kad Cameron Diaz ar Harrisonas Fordas atvažiavo prie raudonojo kilimo. Šį kartą tai yra tiesiog kietai atrodantis modelis!
Salonas ir jo medžiagos tojotiškos. Prabangos nėra, bet atlaikys kelis dešimtmečius. Europoj turime tik PHEV (liūdnoka, bet tačiau Toyota gamina turbūt geriausius hibridus) versiją su 220 AG ir vos 6,8 s iki 100 km/v. Greitas, bet ne sportinis. Bet retas sportinis automobilis patraukia tiek daug akių gatvėje!
Jei trumpai – labai norėjau išbandyti nuo pirmo karto, kai pamačiau internete ir nei kiek nenusivyliau. Nežinau kaip būtų, jei „Prius“ vardas nebūtų asocijuojamas su tuo, su kuo yra. Bet dabar šis vardas man turi dvi reikšmes. Viena – blogoji. Reiškianti, kad gatvėje jų reikia saugotis. Kita, naujoji, kad tai objektyviai tikrai geras automobilis.
Tiesa, manau, kad naujoji karta jau nebetaps pavežėjų pasirinkimu. Ji brangi ir nebe tokia talpi. Ir kas bus šio modelio pirkėjas dar atsakymo sau taip pat neturiu.