„Kelių finansavimo sistemos pertvarka leis savivaldybėms geriau prognozuoti lėšų naudojimą tęstiniams projektams ir tvariau planuoti kelių rekonstrukciją, pertvarka numato vietinės reikšmės keliams didėjantį finansavimą ir lėšų skirstymo savivaldybėms supaprastinimą“, – teigė Prezidentas.
Šalies vadovas pabrėžė, kad naujoji kelių finansavimo sistema mažina neskaidrumą, kuriuo naudojantis anksčiau buvo sudarytos palankios sąlygos formuoti ir naudoti politiniais ar asmeniniais interesais grįstą kelių sistemos finansavimo biudžetą.
Prezidento teigimu, naujoji kelių finansavimo sistema užtikrins skaidresnį tvarkomų savivaldybių kelių parinkimą finansuoti: savivaldybės turės viešai skelbti mažiausiai trejų metų vietinės reikšmės kelių objektų prioritetines eiles ir tai leis gyventojams efektyviau įsitraukti į kelių infrastruktūros tobulinimą.
Naujajame KPPP finansavimo įstatyme numatyta formuoti trimetę Kelių priežiūros ir plėtros programos sąmatą, kuri įgalins savivaldybes tvariau planuoti kelių infrastruktūros darbus ir nesibaiminti dėl finansavimo nutraukimo konkretiems projektams. Nauja finansavimo skirstymo sistema panaikina nepagrįstas privilegijuotų savivaldybių kategorijas, nustato aiškius lėšų skirstymo kriterijus, o tai savo ruožtu lemia vidutiniškai daugiau kaip 20 proc. finansavimo padidėjimą visoms savivaldybėms.
Su šalies kelių problemomis Prezidentas susidūrė nuolat su darbo vizitais lankydamasis šalies regionų savivaldybėse. Šioms problemoms spręsti šalies vadovas daugiau nei prieš metus pasiūlė keisti kelių finansavimo sistemą ir didinti savivaldybių finansinį savarankiškumą investuojant į kelių plėtros projektus. Esminius šio pasiūlymo principus atliepiančio KPPP finansavimo įstatymo pakeitimus parengė Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.