Seimo Biudžeto ir finansų komitetas, įvertinęs parlamentarų siūlymus atidėti mokesčio įsigaliojimo datą, antradienį jiems pritarė.
Pavėlinti mokesčio įsigaliojimą siūlo „valstietis“ Tomas Tomilinas ir Ekonomikos komiteto narys konservatorius Jurgis Razma.
Komitetas nepritarė Seimo teisininkų išvadai dėl mokesčio administravimo.
Įstatymo projekte numatyta, kad mokestis būtų renkamas į valstybės įmonės „Regitra“ sąskaitą, tačiau Teisės departamento teigimu, „Regitra“ negali būti mokesčio administratore, į kurios sąskaitą būtų pervedamos mokesčiu surenkamos valstybės biudžeto lėšos.
„Manytume, kad motorinių transporto priemonių registracijos mokestis kaip ir kiti Valstybinės mokesčių inspekcijos renkami mokesčiai, rinkliavos ir įmokos turėtų būti mokamas į biudžeto pajamų surenkamąsias sąskaitas“, – nurodoma teisininkų išvadoje.
Seimas antradienį balsuos, ar kitais metais įvesti taršių automobilių mokestį.
Anksčiau skaičiuota, kad šiam mokesčiui įsigaliojus nuo sausio, biudžetas gautų papildomai apie 19-20 mln. eurų pajamų, o jei nuo liepos – maždaug pusę šios sumos.
Šis mokestis būtų mokamas kaskart, keičiantis mašinos savininkui, jo nemokėtų tik senovinių automobilių valdytojai.
Opozicija prognozuoja, kad naujas mokestis neskatins keisti taršių automobilių į naujesnius, taip pat neskatins važinėti mažiau, persėsti į viešąjį transportą.
Taip pat priekaištaujama, kad bus apmokestinamos ne visos transporto priemonės, mokesčio išvengs sunkiasvorių automobilių savininkai, ūkininkų technika.
Mokestis svyruotų nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų kilometrui.