Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujovės, kurios laukia vairuotojų techninėje apžiūroje jau gegužės pabaigoje

Nuo gegužės 20-osios įsigalioja techninės apžiūros naujovės. Pastarosios, sako apžiūrą atliekantys specialistai, nėra radikalios, tačiau daliai vairuotojų jos gali reikšti neigiamą išvadą dokumentuose, draudimą dalyvauti eisme ir būtinybę važiuoti į automobilių remonto dirbtuves.
Techninių apžiūrų stotis
Techninių apžiūrų stotis

Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninių reikalavimus atnaujinti prireikė norint į nacionalinius teisės aktus perkelti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/45/ES. Dauguma šios direktyvos nuostatų, susijusių su privalomąja technine apžiūra, buvo įgyvendinta dar 2012–2013 m.

Nepaisant to, gegužės 20-ąją įsigaliosiančių naujovių sąrašas netrumpas.

Tarp naujovių – automobilių stiklų šviesos laidumo ribos padidinimas. Iki šiol priekinio stiklo šviesos laidumas galėjo būti 75 proc., nuo gegužės 20-osios šviesos laidumas turės būti 70 proc. Šarvuotų transporto priemonių – 60 proc.

Papildomų reikalavimų atsiranda rūko žibintams. Nustatyta, kad priekinių rūko žibintų, kurių spinduliuojama šviesa turi ribinę šviesią ir tamsią zonas skiriančią liniją, šviesos srautas negali sklisti aukščiau nei to paties automobilio artimųjų šviesos žibintų srautas.

Papildoma patikra laukia tų lengvųjų automobilių, kurių pirmoji registracija – 2014 m. ir vėliau. Šiems automobiliams bus tikrinama padangų slėgio kontrolės sistema bei elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESC).

Taip pat, jei transporto priemonės kėbule „iškaltas“ numeris bus stipriai paveiktas korozijos ar dėl kitų priežasčių sunkiai įskaitomas, numatyta, kad transporto priemonę bus galima identifikuoti vadovaujantis jos gamintojo lentelėje įrašytu identifikavimo numeriu.

Dūminantiems prasmukti nepavyks

Neigiama išvada techninė apžiūroje laukia tų vairuotojų, kurių automobilio išmetamosiose dujose bus teršalų, pvz., sudegusios alyvos, kurie nebūdingi tvarkingam varikliui.

„Tikriausiai visi esame važiavę arba stovėję spūstyje paskui tokį automobilį, kurio išmetimo sistema skleidžia tokį kvapą, kad net akis graužia. Automobilio dūmingumą techninės apžiūros metu matuojantys prietaisai nefiksuoja visų į aplinką patenkančių žalingų medžiagų. Iki šiol tokių automobilių vairuotojai gaudavo galiojančius techninių apžiūrų talonus, bet dabar įsigaliosiančios naujovės leis tikrintojams pažymėti vizualiai matomą transporto priemonės trūkumą ir toks automobilis nebūtų pripažintas techniškai tvarkingu“, – 15min yra komentavęs Ramūnas Vėlavičius, bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas.

Viena didesnių patikros naujovių – numatoma galimybė kai kuriuos automobilius tikrinti jungiantis prie jų borto kompiuterių per vadinamąsias OBD (angl. On-board diagnostics) jungtis. Tai ypač aktualu tikrinant hibridinius automobilius, kurių vidaus degimo varikliai „pažadinami“ tik naudojant specialius algoritmus, taip pat tikrinant dyzelinių automobilių dūmingumą, kai dėl techninių priežasčių neįmanoma arba nerekomenduojama taikyti įprastinę patikros procedūrą, kurios metu variklis turi veikti ribotuvo ribojamais sūkiais. Galimas tokios situacijos pavyzdys – dokumentais pagrįstas dyzelinio variklio remontas, kurio metu buvo pakeistas alkūninis velenas.

Techninių apžiūrų ekspertai akcentuoja, kad tam, jog būtų galima taikyti naująją patikros procedūrą, automobilyje turi būti veiksminga OBD sistema. Be to, pagrindiniu išmetamųjų dujų patikros būdu automobiliams, atitinkantiems „Euro 5“ arba žemesnes emisijų klases (automobiliai, pradėti eksploatuoti iki 2015 m. rugsėjo mėn.), ir toliau išlieka tiesioginis išmetamųjų dujų matavimas.

Galiausiai, perspėja specialistai, jeigu duomenys prisijungus per OBD jungtį atrodys nepriekaištingai, bet vizualiai variklio dūmingumas kels abejonių, kontrolieriai visuomet patikrins išmetamąsias dujas tiesioginio matavimo būdu.

Pokyčiai ir sunkiasvorių vairuotojams

Tarp gegužės 20-ąją įsigaliosiančių naujovių dalis skirta sunkvežimiams. Pavyzdžiui, naujuose techniniuose reikalavimuose dėmesys skiriamas įtaisams, turintiems apsaugoti pėsčiuosius ir lengvųjų transporto priemonių vairuotojus bei keleivius nuo sužalojimų susidūrus su tokia transporto priemone. Bus akyliau tikrinamos priekinės, galinės, šoninės apsaugos nuo palindimo po transporto priemone.

Didesnis dėmesys nuo gegužės 20-osios bus skiriamas ir priekabų prikabinimo įtaisams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais