Priminė vairuotojams, kuo pasirūpinti, kad po žiemos netektų skaičiuoti rūdžių

Žiema – vienas iš įtempčiausių sezonų automobilių vairuotojams. Paspaudus šalčiui ir iškritus pirmosioms sniego porcijoms sudėtingėja ir eismo sąlygos, ir automobilio priežiūra. Norint, kad automobilis išliktų techniškai tvarkingas, o pavasarį netektų skaičiuoti atsiradusių rūdžių židinių – reikia imtis priemonių, kurios apsaugotų automobilį.
Eismas Vilniuje
Eismas Vilniuje / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Atkreipkite dėmesį į degalus

Dažnai automobiliu važinėjantys vairuotojai net nepajunta, kaip vasarinį dyzeliną pakeičia žieminis. Tačiau rečiau į gatves išriedantys vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į temperatūros pokyčius ir atvėsus orams nepamiršti automobilio bako pripildyti šaltam orui pritaikytų degalų.

Audrius Miežys, „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas primena, kad pagal oro temperatūrą dyzelinas skirstomas į keletą klasių – jis būna vasarinis, tarpinis ir žieminis, kuris dar gali būti pirmos bei antros arktinės klasės. Vasarinis dyzelinas neužšąla iki –5° C, tarpinis iki –15° C, pirmos arktinės klasės iki –26° C, o antros klasės iki –32° C.

VIDEO: Kaip paruošti automobilį žiemai: gyvybiškai svarbių sistemų patikra

Be to, Lietuvos vairuotojai gali įsigyti dyzelino, kurio sudėtyje yra pagal patentuotas technologijas iš biomasės pagaminto antros kartos biodyzelino. Toks dyzelinas atsparus netgi ypatingai žemai –37° C temperatūrai.

„Dyzelinių automobilių vairuotojams rekomenduojama pradėti šalčiams ruoštis iš anksto, automobilio bake esančio tarpinio dyzelino atsargas bent keletą kartų papildant prekyboje jau pasirodžiusiu žiemai skirtu dyzelinu. Pirmos klasės arktinis dyzelinas degalinėse žymimas viena, o antros – dviem snaigėmis“, – primena A.Miežys.

Druskų ir purvo lietus nenuplauna

„Net ir sušlapus automobiliui visas purvas, druskos ir toliau kaupiasi ant automobilio dugno, durelių, posparniuose. Šios sankaupos savyje laiko drėgmę, taip spartindamos kėbulo koroziją. Todėl rekomenduojama šaltuoju metų laiku automobilį plauti dažniau. Švari transporto priemonė ne tik apsaugoma nuo druskų poveikio, bet ir maloniau ja naudotis“, – sako Naurimas Gringis, UAB „Švaros broliai“ Automobilių švaros departamento direktorius.

Kad automobilį prižiūrėti būtų paprasčiau, ekspertas rekomenduoja kėbulą nupoliruoti. Poliravimo metu atnaujinamas lako paviršius, nušveičiami įsisenėję nešvarumai, panaikinami mikro įbrėžimai. Kadangi paviršius tampa glotnesnis – prie kėbulo sunkiau prilimpa purvas, ant kelio barstomos druskos. Automobilį papildomai padengus vašku, polimerine ar keramikine danga, jos apsaugo kėbulą nuo aplinkos poveikio – taip automobilis ne tik ilgiau išlieka švarus, labiau blizga, bet ir yra apsaugomas nuo druskų.

​​​​​​​

Švaros eksperto teigimu, atėjus žiemai reikėtų pasirūpinti ir automobilio vidumi. Vienas iš svarbesnių darbų – nepamiršti pakeisti langų plovimo skysčio į žieminį. Užšalęs vasarinis langų plovimo skystis gali suskaldyti automobilyje esantį bakelį ar sugadinti apipurškimo siurblį.

„Atėjus darganotiems orams bei sniegui, rekomenduojama pasikeisti medžiaginius automobilio kilimėlius į praktiškesnius – guminius. Jų priežiūra bus paprastesnė, o ir automobilio salone neužsiliks drėgmė – mažiau rasos langai. Jeigu langų rasojimas nemažėja – gali prireikti pakeisti salono oro filtrą, – sako N. Gringis. – Artėjant šalčiams rekomenduojama nuo užšalimo sutepti automobilio durelių, bagažinės gumas. Jomis reikėtų pasirūpinti ir kiekvieną kartą po automobilio plovimo – bent keletui minučių atidarius ir palikus pravertas automobilio dureles, bagažinę, liuką. Taip gumos neprišals viena prie kitos ir bus išvengta problemų norint patekti į automobilį.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis