„Itin didelio ploto projekciniai ekranai su papildyta realybe vairuotojams suteikia optimalią informaciją, o mes pasiekėme, kad ši sistema, kurios vienas didžiausių trūkumų yra jos dydis, būtų labiau pritaikyta naudoti automobiliuose,“ – sakė dr. Frankas Rabe, „Continental“ Prietaisų ir pagalbinių vairavimo sistemų skyriaus vadovas.
Papildytos realybės projekciniai ekranai vairuotojui suteikia neįkainojamą pagalbą, kadangi pro langą matomas vaizdas papildomas virtualiais duomenimis. Pavyzdžiui, tiesiai priešais vairuotoją rodomos su realia aplinka sutampančios navigacijos sistemos kryptys, paryškinami pėstieji, dviratininkai, perspėjama apie persirikiuojančias transporto priemones. O automobiliui važiuojant savavaldžiu režimu, vairuotojas matys numatomus manevrus.
Bangolaidinės technologijos pakeitė veidrodžius
Iki šiol kuriant papildytos virtualios realybės projekcinius ekranus tradiciškai buvo naudojama įprastų projekcinių ekranų veidrodžių sistema. Bet automobiliuose ji sunkiai pritaikoma, kadangi duomenis reikia atvaizduoti itin dideliame plote priešais vairuotoją – jei įprasto projekcinio ekrano įrangos tūris siekia apie 3–4 litrus, tai papildytos realybės atvaizdui per visą ekraną būtų reikalinga mažiausiai 30l tūrio įranga.
„Nuo pat kūrimo pradžios buvo aišku, kad tokio dydžio įranga automobilyje netinka, todėl ieškojome kito sprendimo,“ – sakė dr. Pablo Richteris, „Continental“ Optinių technologijų skyriaus vyriausiasis ekspertas. Taip bendradarbiaujant su Silicio slėnyje įsikūrusia „DigiLens“ kompanija buvo sukurtas demonstracinis pavyzdys be veidrodžių – tam panaudoti trys sujungti bangolaidžiai, sukuriantys RGB spalvų sistemą.
„Projektoriaus šviesos spinduliai iš apačios nukreipiami per bangolaidžius, kurie ir sukuria virtualų atvaizdą, – pasakojo dr. Richteris. – Kuriant šią sistemą vienas iš daugybės iššūkių buvo tas, kad iki šiol tokie sprendimai buvo taikomi tik pilotų ir motociklininkų šalmuose, o virtualiam atvaizdui priekinio lango dydžio plote reikia visiškai kito lygio technologijos.“
„Continental“ papildytos realybės įranga gali projektuoti atvaizdus 2,60 m x 0,87 m plote dešimt metrų priešais vairuotoją, o pats modulis yra žymiai mažesnis nei veidrodinė sistema.