„Vizija, kad automobilis važiuoja visiškai savarankiškai, nėra tolima ateitis. Jau šiandien BMW demonstruoja technologijas, kurios geba pačios saugiai nuvairuoti automobilį daugiaaukštėje aikštelėje ir pastatyti jį į vietą centimetrų tikslumu. Koncernas siekia, kad iki 2020 metų automobilių industrijoje būtų išplėtotas pagrindas diegti plačiai automatizuotoms vairavimo sistemoms, nes jos padidina eismo dalyvių saugumą ir suteikia komforto vairuotojams“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Olegas Martyniukas.
Jokių nubrozdintų buferių
„CES 2015“ parodoje pristatomų BMW sistemų pagrindas – technologijos, kurios padeda užtikrinti automobilio poziciją ir atpažinti aplinką. Šias technologijas koncernas išbandė su naujuoju elektromobiliu „BMW i3“.
Jame įrengti keturi lazeriniai aplinkos skeneriai nuskaito aplinką ir patikimai identifikuoja kliūtis, pavyzdžiui, automobilių parkavimo aikštelėje esančias kolonas. Jeigu automobilis prie kolonos ar sienos artėja per greitai, sistema automatiškai pradeda stabdyti, kad būtų išvengta susidūrimo. Automobilis sustabdomas labai tiksliai, kelių centimetrų tikslumu nuo kliūties. Jeigu vairuotojas pakeičia važiavimo kryptį ir susidūrimui grėsmės nebelieka, stabdžiai yra atleidžiami. Ši technologija ypač palengvina naštą vairuotojams esant sunkiam matomumui.
Kaip ir kitose BMW pagalbinėse technologijose, taip ir šiuo atveju, vairuotojas bet kuriuo metu gali įsikišti ir pilnai perimti automobilio valdymą.
Visiškai automatizuotas parkavimasis daugiaaukštėse aikštelėse
Kita autonominio valdymo sistema – „BMW i3“ bandymų modelyje įdiegtas visiškai automatizuotas nuotolinio parkavimo asistentas „Remote Valet Parking Assistant“. Jis naudoja lazerinių skenerių surenkamą informaciją ir skaitmeninį pastato, pavyzdžiui, daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės, brėžinį.
Atvykęs prie įvažiavimo į aikštelę vairuotojas gali išlipti iš automobilio ir savo išmaniajame laikrodyje aktyvuoti šį nuotolinio parkavimo asistentą. Kol vairuotojas keliaus į verslo susitikimą, automatizuotas asistentas savarankiškai suras vietą daugiaaukštėje aikštelėje (jis sugeba važiuoti ir per skirtingus aikštelės aukštus) ir priparkuos automobilį laisvoje vietoje. Asistentas atpažįsta aikštelės konstrukcinius elementus ir saugiai apvažiuoja bet kokią kliūtį, pavyzdžiui, netvarkingai pastatytą automobilį.
Savarankiškai prisiparkavęs, „BMW i3“ automatiškai užsirakina ir laukia šeimininko. Po susitikimo vairuotojas automobilį iškviečia per išmanųjį laikrodį ir balso komandą. „BMW i3“ apskaičiuoja laiką, per kurį vairuotojas pasieks parkavimo aikštelės išvažiavimą ir čia atsiduria tiksliai nustatytu laiku.
Navigacija be GPS signalo
Įdomu tai, kad šiose sistemose automobilio pozicijai nustatyti ir orientuotis erdvėje BMW nenaudoja GPS signalo – sistemos naudojasi tik jutikliais ir skaitmeniniu pastato planu. Apsieiti be GPS siekta, nes jis daugiaaukštėse aikštelėse nėra itin tikslus.
Be lazerinių jutiklių, nuotolinio parkavimo asistentas turi procesorių ir pagal algoritmus apdoroja informaciją, kad tiksliai žinotų savo buvimo vietą, nuskaitytų aplinką ir savarankiškai bei automatizuotai važiuotų. Kadangi visą darbą atlieka automobilyje esančios „smegenys“, aikštelėse nereikia diegti jokios papildomos įrangos, kad automobilis orientuotųsi aplinkoje ir saugiai važiuotų.
Ilgametė patirtis automobilių automatizavime
„BMW Group“ yra vienas rinkos lyderių kuriant iš dalies ar visiškai automatizuoto automobilių valdymo technologijas.
2009 metais koncernas pradėjo bandymų programą „BMW Track Trainer“ ir pademonstravo kaip pačią sudėtingiausią lenktynių trasą – Niurburgringo Šiaurinį žiedą – autonominis BMW automobilis pravažiavo idealia trajektorija. Vėliau „BMW Track Trainer“ idealiai įveikė ir kitas trasas.
Inovacijas koncernas toliau plėtojo pagal bandymų programą „BMW Emergency Stop Assistant“. Jeigu vairuotojas netikėtai susmunka, pavyzdžiui, dėl širdies smūgio, šis asistentas automatiškai perima automobilio valdymą ir saugiai sustoja šalikėlėje bei automatiškai iškviečia pagalbą.
2011 metais „BMW Group“ testinis automobilis be vairuotojo įsikišimo sėkmingai nuvažiavo Vokietijoje A9 greitkeliu nuo Miuncheno iki Nurembergo. Nuo to laiko, šis prototipas buvo nuolat tobulinimas. Bandymų automobilis, reaguodamas į eismo situaciją ir važiuodamas 0-130 km/val. greičio diapazone, geba savarankiškai stabdyti, greitėti ir aplenkti kitas transporto priemones. Šiuo automobiliu BMW specialistai jau nuvažiavo apie 20 tūkst. kilometru. Automobilyje yra įrengtos sensorinės sistemos – LIDAR, radaras, ultragarso jutikliai ir kameros visose automobilio pusėse.
Nuo 2013 m sausio „BMW Group“ bendradarbiauja su tarptautine korporacija „Continental“ siekdama toliau plėtoti bandomąjį projektą ir iki 2020 metų padėti pagrindą autonominėms automobilių valdymo funkcijoms.