„U-Shift“ sudaro elektrinis ir autonominis U formos pavaros blokas, tvirtinamas prie atskirų modulių priklausomai nuo naudojimo paskirties. Modelis sukurtas veikti visą parą ir vykdantis įvairias užduotis, kai tik to reikia.
Pagal poreikį – daugiafunkcinis mobilumas
DLR apibūdina „U-Shift“ kaip „plačiai pritaikomą transporto priemonę“. Automobilis gali būti naudojamas pervežimams, kaip autobusas, universalus prekių ir siuntų paskirstymo centras arba kaip mobili pardavimo transporto priemonė“.
Be to, „U formos pavaros bloke yra visi techniniai komponentai ir sistemos, reikalingos autonomiškam, elektriniam ir ramiam važiavimui“.
Pavaros blokas yra sukurtas veikti visą parą, jei reikia, o moduliai suprojektuoti taip, kad būtų daug ekonomiškesni, kad įmonės iš esmės galėtų pasirinkti reikiamus variantus ir, jei reikia, galbūt eksperimentuoti.
Pavyzdžiui, viešojo transporto modulis turi septynias sėdynes, papildomą sulankstomą sėdynę ir dideles duris su integruota rampa, leidžiančia patekti į vidų su neįgaliųjų vežimėliu. O krovinių modulyje „yra vietos keturiems Euro padėklams arba aštuonioms spintelėms su ratukais“.
Šiuo metu „U-Shift“ prototipas, kurio dydis prilygsta furgonui, valdomas nuotoliniu būdu, tačiau ateityje jis galės keliauti visiškai autonomiškai.
„Mes norime, kad rytojaus judumas būtų tvaresnis, efektyvesnis ir patogesnis“, – aiškina Badeno-Viurtembergo Ekonomikos ministrė Nicole Hoffmeister-Kraut. „Visiškai nauji produktai ir verslo modeliai gali gimti iš futuristinių naujovių, tokių kaip „U-Shift“ transporto priemonės koncepcija.
„Labai svarbu, kad automobilių pramonės pertvarkos metu remtume savo mažąsias ir vidutines įmones Badene-Viurtemberge ir padėtume joms rasti naują vaidmenį būsimų transporto priemonių koncepcijų ir mobilumo sprendimų srityje“, – tęsia ministė.
„Modulinių transporto priemonių plėtra atveria daug galimybių šioje srityje“, – sako ji.
DLR tyrėjai naudoja prototipą pradiniams bandymams atlikti ir potencialių operatorių bei gamintojų atsiliepimams gauti. DLR taip pat kviečia piliečius reaguoti, kad nustatytų skirtingus „U-Shift“ naudojimo atvejus viešajame ir privačiame sektoriuose.
Tyrėjų teigimu, kitas didelis žingsnis yra padidinti pavaros našumą, išbandyti naują akumuliatorių sistemą, įdiegti aparatūrą ir jutiklius automatiniam ir įprastam važiavimui bei patobulinti važiuoklės ir kėlimo įtaiso konstrukciją.
„Taikydami modulinę „U-Shift“ koncepciją, žengiame reikšmingus žingsnius link mobilumo pertvarkos“, – sako Karstenas Lemmeris, DLR vykdomosios valdybos narys energetikos ir transporto srityse.
„Prototipai yra nepaprastai svarbūs, ypač tam, kad automobilių pramonė ar logistikos ir mobilumo paslaugų teikėjai priimtų naujoviškas koncepcijas. Jie leidžia tyrėjams ir būsimiems vartotojams iš tikrųjų patirti ir padėti tobulinti rytdienos mobilųjį pasaulį“.
DLR siekia, kad 2024 metais būtų paruoštas antrasis visiškai autonominis prototipas. Jis turėtų sugebėti pasiekti 60 km/val. greitį ir priartinti pasaulį prie daugiafunkcinio mobilumo pagal pareikalavimą.