„Tai yra vairuotojo ir keleivių angelas sargas“, – taip apie šią sistemą sako „Opel“ atstovai. Tiesa, su šia naujove ir jos veikimo principais, galėjo susipažinti tie, kurie jau yra vairavę naująją „Astrą“, prieš metus tapusią ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos metų automobiliu.
Tiesa, apie patį automobilį, variklių pasirinkimus, kainas ar techninius duomenis informacijos šiame straipsnyje nerasite. Šiuos ir kitus dalykus galite susižinoti perskaitę šią publikaciją, kurioje savo patirtimi dalijasi kolega Tomas Markelevičius, nuvykęs į pirmąjį šio automobilio pristatymą Edinburge, Škotijoje.
Taigi, kas yra tas „angelas sargas“ kelyje ir kodėl ši sistema turėtų paskatinti dar daugiau žmonių persėsti į atnaujintą miesto krosoverį „Mokka X“.
„On Star“ yra pagalbinė-informacinė sistema, kuri leidžia vairuotojui visą laiką palaikyti ryšį. Paspaudęs mygtuką, esantį virš galvos, vairuotojas gali paskambinti į informacijos centrą, kuriame visą parą, septynias dienas per savaitę budi iki dviejų šimtų operatorių, pasirengusių padėti vairuotojui ar keleiviams.
Nenorite maigyti ekrano ir ieškoti nuorodų į kokią nors vietą? Skambinkite operatoriams. O gal norite pakeliui pripildyti degalų baką benzinu ar dyzelinu, bet nežinote kur artimiausia degalinė? Skambinkite operatoriams.
Žinoma, tai toli gražu ne vieninteliai sistemos pliusai, jų yra ir daugiau, apie kuriuos - nuo pradžių.
Jei pagalbos išsikviesti negalite
Įsivaizduokite – važiuojate vienas automobilyje, naktį, kažkur toli, toli nuo artimiausios civilizacijos. Mobiliojo telefono ryšys rodo vos vieną „lazdelę“. Atsitikus nelaimei, pagalbos išsikviesti jums turbūt nepavyks. Kad ir kas tai bebūtų – automobilio gedimas, sprogusi padanga, avarija, sistemos „On Star“ operatoriai bus pasirengę padėti.
Jeigu įvyko nelaimė, kurios metu išsiskleidė jūsų automobilio oro pagalvės, sistema suveiks automatiškai ir jau netrukus sulauksite budinčio „On Star“ asistento skambučio, kuris nustatys kokios pagalbos reikia.
Jeigu būsite nesąmoningas ir negalėsite atsiliepti, vos kelios minutės po smūgio link jūsų jau važiuos automobiliai su mėlynais ir raudonais švyturėliais. Kadangi ši sistema turi GPS imtuvą, kuris veikia suporuotas su palydovu, atsirasti ne ryšio zonoje jums paprasčiausiai nepavyks.
Valdymas iš telefono
Dar viena savybė, patiksianti išmanių programėlių ir įrenginių savininkams – sistemos, o tuo pačiu automobilio valdymas nuotoliniu būdu telefonu. „Mokka X“ savininkams, gamintojo atstovai sukūrė specialią programėlę, kurią įsijungus galima matyti visą reikiamą informaciją apie jūsų automobilį. Kiek automobilio bake degalų, ar padangos pripūstos pakankamai, kur stovi automobilis – viską galima sužinoti programėlės pagalba.
Taip pat telefonu galima atrakinti ir užrakinti automobilį. Pastaroji funkcija kiek stringanti, tuo įsitikinome patys. Atrakinti automobilį pulteliu yra žymiai greičiau ir paprasčiau.
„Opel OnStar“ sistemos konsultantai abonentams kiekvieną mėnesį pateiks svarbią automobilio informaciją el. paštu. Be to, automobilio diagnostiką galima atlikti bet kuriuo metu tiesiog paspaudus mygtuką ir taip užsitikrinti ramią ir komfortišką kelionę.
Pavogtas automobilis
„OnStar“ taip pat itin pagelbės, jeigu jūsų automobilį pavogė. Sistemos konsultantai, bendradarbiaudami su policija užtikrins, kad pavogtas automobilis kuo greičiau būtų grąžintas teisėtam savininkui.
Nuotolinis uždegimo blokas priims „Opel OnStar“ siunčiamą siganlą ir neleis užvesti pavogto automobilio variklio jį išjungus.
Beje, jeigu įsijungė jūsų „Mokkos X“ signalizacija, o jūs esate per toli, kad ją girdėtumėte, iš karto gausite SMS žinutę su perspėjimu.
4G LTE
Automobilyje taip veiks internetas. Tačiau gamintojas neslepia, šiuo metu ši sistema veikia tik Vokietijoje, kadangi „Opel“ nėra interneto tiekėjas, o tik retransliuoja internetą, kurį suteikia ryšio bendrovės.
Kaip teigia atstovai, jie nenori atskleisti daug informacijos kodėl internetas dar negalimas, tačiau tikina, kad jau greitu metu pavyks pasiekti susitarimą tarp gamintojo ir ryšio bendrovių ir automobilyje veiks internetas su „Wi-Fi“ prieigos tašku.
Kaina
Sistema tikrai nėra brangi. Naujiems „Mokka X“ savininkams ši sistema pirmus metus bus nemokama, o vėliau kainuos po 100 eurų už metus.
Sutikite – daugelis iš skaitančiųjų daugiau už automobilio draudimą sumokame, o „OnStar“ sistema už metinį šimto eurų mokesti yra kaip antras draudimas.
Juk niekada nežinai, kada tau gali prireikti pagalbos ir gal tie sumokėti 100 eurų išgelbės nuo dar didesnių nuostolių, ar savo paties, keleivių sveikatą.
Vienas dalykas lieka nenuginčijamas – ši sistema tikrai privilios dalį klientų užsukti į kurį nors „Opel“ saloną ir išbandyti atnaujintą „Mokka X“.