Kodėl standartinė automatinės pavarų dėžės schema yra PRND, o ne, pavyzdžiui, DNRP?
Nesuprantate, apie ką kalba? Dauguma mechaninių pavarų dėžių turi tokią perjungimo schemą:
Kaip matote, pirmas bėgis pasiekiamas stumiant svirtį į kairę ir pirmyn. Žinoma, yra išimčių – vadinamosios šuns kojos schemos, kuriose pirmas bėgis yra arčiau vairuotojo, egzistuoja, bet lengvuosiuose automobiliuose yra retos.
Na, o įprasta automatinės transmisijos svirties schema atrodo taip:
Ji dažnai yra gana vingiuota, bet kelias nuo P (stovėjimo) iki D (važiavimo) padėties dažnai driekiasi atgal – matoma PRND schema.
Reikia pasakyti, kad tai nėra vieninteliai transmisijų svirčių mechanizmai ir schemos. Prie vairo montuotos svirtys turėjo įvairias schemas, kaip ir ankstyvieji automobiliai. Be to, automatinės transmisijos kartais net neturi svirčių – jas pakeičia pasukami jungikliai ar mygtukai. Šiame straipsnyje kalbėsime apie dažniausiai sutinkamą automatinės pavarų dėžės perjungimo svirties schemą PRND.