Prognozė: 2016 metais naujų automobilių pirksime daugiau

Lietuva, lyginant su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis, velkasi uogedoje pagal keletą kriterijų. Vienas jų – naujų automobilių pardavimas. Čia Lietuva ženkliai atsilieka ne tik nuo ES senbuvių, bet ir nuo kaimynių, tačiau situacija pamažu gerėja.
Renginio akimirka
Automobiliai / Organizatorių nuotr.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) generalinis direktorius Rokas Knyva antradienį surengtoje spaudos konferencijoje teigė, kad jų prognozuojamas augimas šiems metams yra 10 proc.

„Naujų automobilių daugėja, bet iki kaimynų trūksta daug – nuo estų atsiliekame beveik tris kartus, lyginant pagal naujų automobilių skaičių, tenkantį 1000 gyventojų. Dabartinės automobilių parko vystymosi kryptys džiugina, tačiau dar yra kur tobulėti“, – kalbėjo R.Knyva.

Naujų automobilių daugėja, bet iki kaimynų trūksta daug – nuo estų atsiliekame beveik tris kartus

Naujų automobilių pardavimai auga ne tik Lietuvoje (2015 m. – 18,2 proc.), bet ir visoje Europos Sąjungoje. 2015-aisiais augimas visoje Sąjungoje buvo 9,3 proc. Iki 2007 ar 2008-ųjų, prieškrizinių metų, dar trūksta, tačiau jau 2017 metais buvę rezultatai turėtų būti pasiekti.

Analogiška situacija ir Lietuvoje, tačiau, kaip pažymėjo R.Knyva, jį džiugina kita tendencija – automobilių parko atsinaujinimas. Jau antrus metus iš eilės Lietuvoje ne tik auga naujų automobilių pardavimas, bet ir mažėja naudotų automobilių pardavimai.

„Augančius pardavimus galima vadinti savotišku ekonominiu fenomenu, kuris yra priešingas vangioms 2015 m. šalies ekonomikos tendencijoms. Euro įvedimas nepadarė jokios neigiamos įtakos, didesnio poveikio naujų automobilių pardavimams neturėjo ir įtempti verslo santykiai su Rusija“, – sakė LAA generalinis direktorius.

Atmetus reeksporto rodiklius, naujų automobilių kiekis yra mažesnis, tačiau augimas procentais – panašus.

ES – prie paskutiniųjų

Lietuva absoliučiais automobilių pardavimų skaičiais, lyginant su kaimynais, neatrodo blogai – čia naujų mašinų parduodama daugiau nei Latvijoje, o greitai pavysime ir Estiją. Tačiau automobilių skaičių reikėtų lyginti pagal jų kiekį, tenkantį 1000 gyventojų, ir čia Lietuva atsilieka stipriai. Lyginant su ES, žemiau nei Lietuva čia žengia tik Rumunija ir Bulgarija.

ES vidurkis asmeninės paskirties naujų lengvųjų automobilių skaičius 2015-aisiais 1000-iui gyvenotjų – 27. Estijoje jis – 15,5, Lietuvoje – vos 5,9.

„Siekiant priartėti prie ES vidurkio, Lietuvai reikia daug pastangų, orientuotų į Lietuvos ekonomikos skatinimą. Kita vertus, politikai kuo greičiau turi suvokti nevaldomo automobilių parko pasekmes ir atsakingai priimti jį reguliuojančius sprendimus. Antraip net pastoviai gerėjantys ekonomikos rodikliai ne ką tepadės“, – pabrėžė R.Knyva.

Įdomi tendencija, kad naujų automobilių pardavimams augant didžiojoje ES dalyje, Estijoje jie pastaraisiais metais mažėjo.

„Estija jau pasiekė savo ribą, kurią šiuo metu leidžia šalies makroekonominė situacija“, – sakė R.Knyva.

Nepaisant to, estai 2016 m. taip pat prognozuoja naujų automobilių pardavimų augimą: jis turėtų siekti 2,5-3 proc.

Parke dominuoja dyzeliai

Lietuvos automobilių parke dominuoja dyzelinius variklius turintys automobiliai – jų yra 65 proc. Benzininius variklius turinčių lengvųjų transporto priemonių yra 25 proc., varomų benzinu ir dujomis – 10 proc. Hibridinių automobilių – 0,2 proc. o elektromobilių – 0,01 proc. Tačiau bendra parko tendencija pamažu kinta.

„Šiandieninė tendencija – švelnaus benzininių variklių didėjimo ir dyzelinių mažėjimo“, – teigė R.Knyva.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų