Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Programišių eksperimentas: vos trys lipdukai ant kelio gali sukelti „Tesla“ automobilio avariją

Kuomet kalbame apie „hakerius“ ir automobilių autopilotus, kyla daugybė klausimų dėl saugumo. Ar jie gali įsilaužti į automobilio kompiuterį ir perimti jo valdymą? Ar taip galima sukelti avariją? Kinų „hakerių“ grupė įrodė, kad tam nereikia kompiuterių ar programuotojų – pakanka kelių lipdukų ant gatvės.
„Tesla Model S“
„Tesla Model S“ / „Tesla“ nuotr.

„Keen Labs“, kinų kibernetinio saugumo bendrovė, nusprendė paeksperimentuoti su „Tesla Model S“ autopilotu. Kuo toliau, tuo daugiau automobilių turės pažangius autopilotus, o žmonės vis labiau jais pasikliaus. Taigi ateityje vis daugiau automobilių važinės be rankų ant vairo ir tai yra saugumo problema.

Autopilotai remiasi daugybe jutiklių ir GPS signalu. Kelio žymėjimas ne visada yra pakankamai ryškus, todėl tuomet pasikliaujama kitais ženklais, kitų automobilių judėjimu, atstumu nuo kelkraščio ir taip toliau. Tačiau kas jei blogo linkintys žmonės tą žymėjimą nuspręs pakeisti?

Kinų „hakeriai“ iš pradžių pabandė linijas uždengti mažais lipdukais. Tai sutrikdytų „Tesla“ autopilotą, tačiau kas turėtų tiek laiko ir drąsos, kad nepastebėtas viduryje gatvės keistų kelio ženklinimą?

Tai – per daug nerealistiškas scenarijus. Todėl ekspertai nusprendė apgauti autopilotą, kad linija tęsiasi, bet suka į kairę. Tai yra, jie norėjo priversti automobilį pasukti į priešpriešinio eismo juostą. Tam kinai pasitelkė vos tris mažus baltus lipdukus.

VIDEO: Tencent Keen Security Lab Experimental Security Research of Tesla Autopilot

Nors taip blogo linkintys žmonės galėtų bandyti sukelti avarijas, panašų efektą tikriausiai turėtų ir senas, ne visiškai uždengtas gatvės žymėjimas. „Tesla“ primena, kad autopilotas nėra tas pats, kas autonominis automobilis. Tokioje situacijoje vairuotojas turėtų perimti valdymą ir pats nukreipti automobilį tinkama linkme.

„Keen Labs“ ne kartą bandė „Tesla“ automobilių sistemas. Anksčiau „hakeriai“ sugebėjo apgauti elektromobilio valytuvus, perimti stabdžių ir net vairo mechanizmo valdymą. Tačiau tais atvejais tai buvo padaryta tik esant automobilyje arba visai šalia jo. Kitaip tariant, ankstesni „Keen Labs“ eksperimentai didesnių „Tesla“ problemų neatskleidė.

Šis yra kitoks, bet, kaip ir teigia gamintojas, viskas lieka vairuotojo rankose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais