Psichologas apie naudoto automobilio pirkimą – kodėl vyrauja baimė klausti?

Kiekvienas pirkėjas, planuojantis įsigyti naują automobilį, žino, jog prieš priimant galutinį sprendimą svarbu pasidomėti ne tik bazine, bet ir pilna jo informacija. Mat daugelis pirkėjų, vedini vidinių baimių pasirodyti mažiau išmanantys, nedrįsta užduoti klausimų pardavėjui. Psichologė Pojauta Vilkauskaitė ir automobilių pardavimų ekspertas Paulius Valiukėnas atkreipdami dėmesį į pastaruosius pirkėjų nuogąstavimus, dalijasi patarimais, padėsiančiais drąsiai siekti savo tikslo – įsigyti kokybišką automobilį, rašoma pranešime.
Kauno automobilių turgus
Kauno automobilių turgus / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Anot psichologės P. Vilkauskaitės, žmogaus baimė klausti kyla iš nenoro patirti galimų grėsmių – „jei kažkas išgirs ir pasijuoks“, o dar blogiau – „pagalvos, jog kažko nesuprantu ar nemoku“. Anot jos, pastarajame scenarijuje kyla grėsmė savivertei ir nuotaikos pokyčiams: „Jaustis prastu, kitų nuvertintu ir išsigandusiu yra labai nemalonu, tad natūralu, jog nepatogių išgyvenimų norisi vengti. Taip ir nusprendžiame nebeklausti sau svarbių klausimų ir užsidaryti nuo galimybių kitokiems scenarijams.“

Pasak P.Vilkauskaitės, paradoksalu, tačiau su savo baime svarbu ne kovoti, o leisti jai būti, nors visuomenėje ir vyrauja tokia nuomonė, jog drąsa yra baimės neturėjimas.

„Drąsa kyla, kai leidžiame sau bijoti, jaudintis, bet vis tiek darome tai, ko norisi. Pereiti per baimes padeda savo tikslo, dėl kurio einame į baimę keliančią situaciją, supratimas. Automobilio pirkimo atveju pardavėjui keliame klausimus norėdami įsigyti mūsų lūkesčius atitinkantį produktą, tad klausimai jam gali pagelbėti mums šį tikslą pasiekti“, – aiškina ji, pridurdama, jog neretai pastarasis jausmas net tampa esminiu postūmiu, galinčiu padėti žmogui įgyvendinti trokštamus tikslus.

Apie pastebimas žmonių baimes įsigyjant automobilį, psichologei antrina ir UAB „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas, akcentuodamas, jog savo darbinėje patirtyje neretai susiduria su droviais pirkėjais. Šie pateikia tik abstrakčius klausimus, jų neplėtodami.

„Iš tiesų pastebime, jog žmonės pirkdami automobilį nepagrįstai kuklinasi. Jie dažnai klausia pagrindinių klausimų – iš kur automobilis atvyko, kokia jo rida, ar yra patekęs į eismo įvykius, tačiau vengia gilintis į esminius aspektus, tokius kaip SDK ir VIN kodai, automobilių registracijos sistema. Taip pat nedrįsta paprašyti, ar galima gauti informaciją apie atliktus transporto priemonės aptarnavimus bei ar automobilį galima patikrinti servise“, – sako automobilių pardavimo ekspertas.

P.Valiukėno teigimu, praktikoje taip pat itin dažnai pastebima, jog lietuviai vengia prašyti išbandyti naudotus automobilius, kas yra įprasta užsienio šalių praktikoje ar perkant naują automobilį: „Įsigyjant didesnės vertės daiktus ir siekiant užtikrinti, jog pirkinys yra kokybiškas, patikimas ir nepanašus į „katę maiše“, būtina jį išbandyti. Šią praktiką, apsaugodami pirkėją nuo galimų rizikų, taiko dauguma sertifikuotų automobilių pardavėjų tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse.“

Specialistas, atkreipdamas dėmesį į užduoti klausimus automobilių pardavėjams nedrįstančius pirkėjus, pažymi, jog

geras automobilio pardavėjas niekada neleis klientui pasijausti nejaukiai, jis pirmas suteiks atsakymus į klientui rūpimus klausimus, supažindins su pilna automobilio istorija, pateiks realios ridos išrašus, pasiūlys automobilį išbandyti gyvo važiavimo metu, suteikiant galimybę automobilį pajausti miesto ribose ar bekelėje, o svarbiausia – suteiks garantiją ir parengs dokumentus, tokius kaip pirkimo-pardavimo sutartis, kuri pirkėją apsaugo ir suteikia galimybę ateityje atgauti sąžiningai sumokėtus pinigus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų