Pusiau automatiniam pavarų perjungimui – jau 110 metų

Būtent 1901 metais tuometinis žymus išradėjas Amede Bollee sukūrė kažką panašaus į dabar daugelyje automobilių naudojamas pavarų perjungimo svirtis, esančias šalia vairo. Tiesa, serijinėje gamyboje šis išradimas buvo pritaikytas tik 1997-aisiais.
„Ferrari F430“
„Ferrari F430“

Tačiau jau 1912 m. lenktynėms kurtame „Bollee Type F Torpedo“ automobilyje buvo galima pamatyti A. Bollee kurtą modelį, kuris, gerokai patobulintas, šiuo metu naudojamas praktiškai visų gamintojų. Šiuo metu visas automobilis saugomas Le Mane šalia įžymiosios lenktynių trasos esančiame muziejuje.

1989 metais Rio de Žaneire „Ferrari“ išbandė pusiau automatinę pavarų dėžę „Formulės 1“ bolide – „bandomaisiais triušiais“ tapo tuometiniai komandos vairuotojai Nigelis Mansellas ir Gerhardas Bergeris.

Šis „Ferrari“ išradimas kardinaliai pakeitė visą autosporto pasaulį – šiuo metu visos F-1 komandos bei daug kitų autosporto rūšių atstovų lenktyniniuose automobiliuose naudoja pusiau automatinę transmisiją dėl jos patogumo ir technologinio pranašumo.

Serijinėje automobilių gamyboje pavarų perjungimo svirtys šalia vairo pradėtos naudoti 1997 metais „Ferrari“. Po jų sekė BMW ir „Alfa Romeo“, sukūrę panašias sistemas, kurios kuo toliau, tuo labiau sutaupydavo vis daugiau laiko perjungiant pavaras.

Šiuo metu praktiškai visi automobilių gamintojai turi savo pusiau automatines greičių dėžes, kuriose pavaros perjungimas trunka mažiau nei dešimtadalį sekundės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų