Žodis „Pyeonghwa“ iš korėjiečių kalbos išvertus reiškia „taika“. Kažin ar atsiras bent vienas, kurio tokia pavadinimo reikšmė nenustebino – taika turbūt yra paskutinis žodis, šaunantis į galvą pagalvojus apie Šiaurės Korėją.
Tačiau grįžkime prie kompanijos. Tai – bendra Pietų bei Šiaurės Korėjų kapitalo įmonė, įkurta 1999-ųjų pabaigoje. Tikriausiai dabar suprantate, kodėl jai pavadinti pasirinktas žodis „Pyeonghwa“ (lietuviškai – taika). Šis koncernas yra vienintelė įmonė Šiaurės Korėjoje, galinti gaminti, įsigyti bei parduoti naudotus automobilius.
2002-aisiais Nampo mieste už 55 mln. JAV dolerių (apie 146 mln. Lt pagal dabartinį valiutos kursą) buvo pastatyta didelė automobilių surinkimo gamykla. Šiame fabrike darbuotojai, esant tinkamai paklausai, galėjo surinkti iki 10 tūkst. automobilių per metus. Visgi, tik labai nedidelis procentas šios šalies gyventojų galėjo (bei gali) sau leisti įsigyti tokį privalumą, todėl, savaime suprantama, realios gamybos apimtys buvo „šiek tiek“ mažesnės.
Kalbant konkrečiau, verta akcentuoti, jog 2003-iaisiais „Pyeonghwa“ pagamino 314 automobilių – mažiau nei po vieną mašiną per dieną. Gamykloje darbas virė maždaug 3 (taip, trijų) procentų pajėgumu. Per dvejus metus užsakymų skaičius padidėjo beveik iki 400 automobilių. 2009-aisiais kompanija pardavė 650 mašinų ir gavo maždaug 700 tūkst. JAV dolerių, iš kurių 500 tūkst. JAV dolerių atiteko Pietų Korėjai. Tais pačiais metais koncernas pranešė apie pirmąjį pelną šioje pramonėje.
„Pyeonghwa“ per visą savo veikimo istoriją yra gaminusi (kai kuriuos, tikriausiai, vis dar gamina) 9 skirtingus automobilius:
„Pyeonghwa Hwiparam“
Gamintojo nuotr./Pyeonghwa Hwiparam |
Tai – sparčiai besivystančių valstybių rinkoms gaminti „Fiat Siena“ modeliai su keliais papildomais ženkliukais. „Hwiparam“ buvo pirmasis „Pyeonghwa“ markės automobilis, nuo 2002-ųjų gamintas ketverius metus. 1,6 litro benzininis variklis suko priekinius varančiuosius ratus bei leido pasiekti maksimalų 180 km/h greitį.
„Pyeonghwa Hwiparam II“
Gamintojo nuotr./Pyeonghwa Hwiparam II |
Antros kartos „Hwiparam“ Šiaurės Korėjos gatvėse pasirodė 2007-aisiais. Iš pirmo žvilgsnio daug modernesni už savo pirmtakus automobiliai turėjo 1,8 litro variklius su 110 AG. Šimtui kilometrų kelio jie suvartodavo apie 16,1 litro degalų. Įdomu, kokios būtų sąnaudos, jeigu važinėti tektų ne tuščiais Šiaurės Korėjos keliais...
„Pyeonghwa Hwiparam III“
Gamintojo nuotr./Pyeonghwa Hwiparam III |
2010-aisiais kompanija pradėjo gaminti trečios kartos „Hwiparam“ su 1,5 litro motorais (100 AG). Galią į priekinius varančiuosius ratus perduoda 5 laipsnių automatinė transmisija. Sprendžiant iš nuotraukų, šie automobiliai turėjo tokius privalumus, kaip galiniai atstumo jutikliai. Tačiau tai – ne masėms, o nebent valdžios atstovams, savo akimis mačiusiems tokias naujoves, kaip internetą.
„Pyeonghwa Ppoggugi“
Gamintojo nuotr./Pyeonghwa Ppoggugi |
2003–2004 metais Šiaurės Korėjos automobilių gamintojas išleido pirmuosius lengvuosius komercinius automobilius. Vėlgi, tai – eilinis „Fiat Doblo“ su 1,6 litro dyzeliniu varikliu, papuoštas papildomais korėjietiškas hieroglifais.
„Pyeonghwa Ppoggugi II“
Gamintojo nuotr./Pyeonghwa Ppoggugi II |
Du metus nuo 2004-ųjų buvo surenkami „Ppoggugi II“ modeliai. Iš pirmo žvilgsnio, visureigį primenančios formos turėjo mažai ką bendro su tikro visureigio savybėmis: mat, šis automobilis turėjo tik vieną, galinę varančiąją ašį. Su 2,2 litro dyzeliniu varikliu (120 AG) jis galėjo išvystyti maksimalų 130 km/h greitį.
„Pyeonghwa Ppoggugi III“
Gamintojo nuotr./Pyeonghwa Ppoggugi III |
Šis modelis nuo „Ppoggugi II“ skyrėsi tik perdaryta galine dalimi – tai buvo ne įprastas visureigis, o pikapas su analogiškais mechaniniais mazgais bei 5 km/h didesniu maksimaliu greičiu.
„Pyeonghwa Ppoggugi 4WD“
Gamintojo nuotr./Pyeonghwa Ppoggugi 4WD |
2005-aisiais iš „Pyeonghwa“ gamyklos išriedėjo pirmasis šios markės automobilis su visais varančiaisiais ratais. Tačiau visi mechaniniai mazgai – ne Šiaurės, o Pietų korėjiečių nuopelnas, mat po „Pyeonghwa“ ženkliukais slepiasi eilinis „Hyundai Santa Fe“ su 2,4 litro benzininiais varikliais, generuojančiais 120 AG.
„Pyeonghwa Junma“
Gamintojo nuotr./Pyeonghwa Junma |
Šis prabangus limuzinas nuo 2005-ųjų buvo gaminamas tik metus laiko. Tai – pats galingiausias šios markės modelis, turintis 2,8 litro 6 cilindrų varikį su 197 AG. Matyt tik valdžios atstovai, arba aukštas pozicijas užimantys armijos pareigūnai galėjo įsigyti tokius automobilius. Maksimalus šio „SsangYong Chairman“ klono greitis siekė 220 km/h.
„Pyeonghwa Samcheonri“
Gamintojo nuotr./Pyeonghwa Samcheonri |
Pirmojo bei vienintelio „Pyeonghwa“ vienatūrio gamyba buvo pradėta 2005-aisiais. Šis, ant seno „Toyota Hiace“ platformos padarytas automobilis gali vežti 11 keleivių.
„Pyeonghwa“ buvo vienintelė kompanija, gavusi leidimą reklamuoti savo produktus Šiaurės Korėjoje, tačiau tikėtina, kad visa tai yra tik propaganda, verčianti vietinius gyventojus tikėti, kad jų šalis yra stipri ne tik iš karinės, bet ir iš ekonominės pusės.
„Pyeonghwa Motors“ nuotr./Reklaminis stendas Šiaurės Korėjoje |
Kad ir kaip sėkmingai (ar nesėkmingai) klostėsi šios kompanijos verslas, 2012-ųjų lapkritį Pietų Korėja nutarė pasitraukti iš šio verslo. Tai lėmė maždaug 12 metų gyvavusios „taikos“ („Pyeonghwa“ kompanijos) žlugimą.