Prieš dešimt metų jie gamino pigius ir nekokybiškus automobilius. Prieš penkerius automobiliai jau buvo geri, bet labai prastai atrodė. Dabar jie ir geri, ir gerai atrodo.
Bent jau šis „i40 wagon“ atrodo įspūdingai. Tai vienas tų vienetinių atvejų, kai universalas debiutuoja anksčiau nei sedanas, nes pastarasis nėra toks akį traukiantis. Nors paprastai būna atvirkščiai.
Automobilis, kurį žvilgsniu palydi didžioji dauguma eismo dalyvių. Komfortiškas, erdvus, rodos tikra svajonė, tik pirk. Kasdienai jo 136 AG dyzelinio variklio daugiau negu pakanka, pakaba neblogai susidoroja su nelygumais, tad ilgoje kelionėje šis automobilis vienas malonumas.
Iš viso siūlomi keturi varikliai nuo 115 iki 177 AG. Ko gero optimaliausias pasirinkimas tas, kuriuo ir važinėjau – dvilitrinis galingesnis dyzelis. Pakankamai galingas, pakankamai ekonomiškas, pakankamai elastingas. Visko pakankamai, bet čia ir slypi problema. Jeigu norit ko nors daugiau negu vidutiniškai – nusivilsite. Pamačius tokią įspūdingą išorę norisi kažko daugiau ir viduje. Tai lyg pipirinis didkepsnis be pipirų.
„i40“ dar nepriaugo iki Europinio standarto. Tačiau korėjiečiai jau visai netoli.
Interjeras – dar vienas nusivylimas. Įdomu, kad nuotraukoje jis atrodo puikiai, bet sėdus pajunti, kad tai vis dar Hyundai – nuobodokas ir blankokas. Nors ir kur kas modernesnis nei visi ankstesni šio gamintojo modeliai, tačiau išorė pernelyg išraiškinga ir neatitinka to, ką randi atsisėdęs į vidų. Jis atrodo kaip senukas po plastinės veido tempimo operacijos – organai juk neatjaunėjo.
Mygtukai vis dar „netempia“ iki europietiško lygio, o prie vairo pritaisytos posūkių ir valytuvų rankenėlės gaminamos turbūt jau 50 metų...
Ir viso to kontrastas – pigaus kiniško telefono „pasisveikinimas“ įjungus automobilio degimą. Išjungus jis ir atsisveikina lyg praėjusio amžiaus „Tetris“. Fui!
Taigi, kol kas „i40“ dar nepriaugo iki „Mondeo“ ar „Passat“ standarto, tačiau korėjiečiai jau visai netoli. Jeigu po atnaujinimo konstruktoriai sugebės pagaminti tokį pat įspūdingą interjerą – universalų pirkėjai vis dažniau užsuks ir į šio gamintojo saloną. Reikėjo pamatyt sunerimusius Vokietijos koncerno vadovų veidus po šio automobilio debiuto šį pavasarį Ženevoje. Jiems yra ko nerimauti. Galbūt dar ne šiandien, bet ta diena ateis jau labai greit...
Jūs perskaitėtė Ramūno Fetingio nuomonę. Štai Tomo Digaičio ir Pauliaus Sviklo įspūdžiai!