Sportiškas ar nelabai?
Ant „Lexus RC200t“ šono puikuojasi ženkliukas „F-sport“, automobilis turi keturis važiavimo režimus – normalų, ekonomišką, ir du sportinius. Taip, taip, du „sport“ režimus, tik vienas iš jų su pliusu.
Taip pat prietaisų skydelyje galima matyti, koks yra konkrečiu metu turbinos slėgis ar tepalo spaudimo laipsnis, o automobilio amortizatoriai šiek tiek kietoki. Visa tai sufleruoja vieną dalyką – šis automobilis yra velniškai greitas ir sportiškas. Tačiau... ar tikrai?
Dviejų litrų darbo tūrio variklis, išvystantis 180 kW galią, šį RC modelį iki 100 km/val išjudina maždaug per 7 sekundes, o nuspaudus pedalą iki dugno, automobilis į priekį šoka tik po tam tikro laiko. Tokios turbinos duobės, arba „turbo-lag‘o“ neturi nei „Renault Megane Trophy“, nei „Peugeot GTi“ modeliai.
Žinoma, šie modeliai nėra lygiaverčiai, o į siūlymą RC pirkėjui pasidairyti į „karštuosius hečbekus“, jis man atsakytų: „Jaunuoli, tu šiandien pusryčiams sosyskų su kečupu valgei, o aš austres su šampanu, galvoji aš pirksiu pežo arba reno?“
Štai čia ir visa esmė. Šį automobilį pirks žmogus, kuris pusryčiams kemša austres su šampanu, ir jam visiškai neįdomu, koks šio automobilio „turbo-lag‘as“, ir kokio kietumo automobilio važiuoklė, o ženkliukas „F-sport“ ant sparno ir vairo, turbinos slėgio indikatorius ir panašūs žaislai, ko gero, jį papirks.
Prabanga visur
Tai automobilis, kuris yra tikras prabangos įsikūnijimas. Viduje – aukščiausios klasės perforuota, versta oda, šildomos, vėdinamos, įvairiomis padėtimis nustatomos sėdynės, prietaisų skydelis su visa durų apdaila apsiūtas oda, stogas – verstos juodos odos paviršiaus. Važiuojantys automobilyje gali klausyti muzikos per 17 garsiakalbių „Mark Levinson“ garso sistemą – apie prabangą ir dizainą, kurį gauna pirkėjas, nusipirkęs RC modelį, nėra nei kalbos – ji čia, stulbinama.
Šiek tiek nepatogi multimedijos sistema, o jei konkrečiai – lietimui jautrus paviršius, kuriuo galima valdyti muziką, navigaciją ir viską, ką siūlo multimedija. Lietimui jautri vieta yra tokia jautri, kad važiuojant netobulu keliu, galiausiai gali tekti prilėtinti ar pristoti kelkraštyje, norint, pavyzdžiui, įvesti norimą adresą.
Taip pat erzina USB ir 12V lizdai, kurie yra palaidoti giliai porankyje, tad apie kokius nors elektrinius įrenginius, kuriems reikia minėtų lizdų, galite pamiršti, nes geriausiu atveju, jums juos teks laikyti centrinėje daiktadėžėje ir nematyti.
Iš tikro, centrinė konsolė yra perkrauta įvairiais mygtukais, rankenėlėmis ir pan., tad apie piniginės, dokumentų ar telefono laikymą šalia galite pamiršti. Vietos tam galima rasti nebent prie multimedijos ekrano, tokiu būdu užstojant patį ekraną. Gal tai ir gerai, mažiau blaškymosi tarp įvairių automobiliui svetimkūnių – daugiau dėmesio į kelią.
Apie tai, kad šis automobilis yra prabangus ir akį traukiantis, ginčytis net neverta. Į mano vairuojamą automobilį, daugiau praeivių akių krypo tik tada, kai vairavau naują „Toyota Prius“. Jeigu jūs norite „Lexus“, kuris savaime aišku, yra prabangus, tačiau dar ir sportiškas, iki kokio šiam automobiliui trūksta visai nedaug, turite dvi alternatyvas:
Pirmoji alternatyva: Kadangi turite pusšimtį tūkstančių eurų naujam „Lexus RC“, ar bent jau galite sau leisti tokią sumą skolintis iš banko, galite nusipirkę automobilį, už papildomus kelis tūkstančius jį čipuoti. Taip, jūs išgirdote teisingai, šiam automobiliui galima perrašyti programą, tuo būdu neprarandant gamintojo garantijos. Rezultatas – iki 30 kW daugiau galios, kurios turėtų pakakti, kad įsibėgėjant visu pajėgumu, pakutentų ne tik keleivio, bet ir jūsų pilvą. Žinoma, nuo to minėtoji turbinos duobė nedings, tačiau lėtą jos užsivedimą kompensuos dar geresnė trauka (galbūt to ir trūksta automobiliui iki visiškai sportiško).
Antroji alternatyva: Galbūt jūs turite ne pusšimtį tūkstančio eurų, o beveik visą šimtą? Tad šiuo atveju rinkitės tikrą monstrą – RC-F modelį, su 5 litrų benzininiu varikliu. Jis bus tikrai sportiškas, o atmosferinis variklis užtikrins ypač staigų ir tikslų pagreitėjimą.
Kad ir kokį rinksitės RC – hibridinį, 2 litrų turbininį, ar sportišką raumenų maišą RC-F, žinosite, kad nors tai automobilis, kuris kainuos brangiau už kai kuriuos tokios pačios klasės konkurentus, tačiau, be abejo, prestižo ir prabangos siekiančiam žmogui, automobilis „Lexus“ bus pasirinkimas tiesiai į dešimtuką.
Hibridas
Automobilis, kaip ir priklauso „Lexus“, turi ir hibridinę pavarą. Tai šiek tiek silpnesnis negu šis, RC300h modelis. Jis maždaug tokio paties svorio, šiek tiek daugiau nei sekunde lėtesnis. Gamintojai tikisi Europoje parduoti apie 2000 šių automobilių, o didžiąją dalį jų turėtų sudaryti hibridine pavara varomas RC.
Koks procentas mano bandytų „Lexus RC“ važinės Lietuvos keliuose, lieka tik spėlioti, tačiau lietuviškoje rinkoje, kur naujų „Audi Q7“ yra daugiau nei naujų A4 ar A3, tikėtis, kad „premium“ segmento kupė RC bus populiarus, neverta.
Automobilio techniniai duomenys:
Variklio tūris, cm3 | 1998 |
Maksimali galia, AG/kW | 241/180 |
Degalų tipas | Benzinas |
Degalų sąnaudos mieste/užmiestyje/vidutinės, l/100km | 9,6 / 5,9 / 7,2 |
Tuščio automobilio masė, kg | 1725 |
Bendroji automobilio masė, kg | 2170 |
Bagažinės tūris, l | 480 |
Degalų bako talpa, l | 66 |
Maksimalus greitis, km/val. | 230 |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val / s | 7 |
Pavarų dėžė | Automatinė, 8 pavarų |
Bazinė automobilio kaina, Eur | 44 550 |
Bandyto automobilio kaina, Eur | 59 232 |