Regėjimo negalią turintiems viešojo transporto keleiviams – atnaujinta programėlė „Transporto balsas“

Atnaujinta nemokama mobilioji programėlė „Transporto balsas“, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Sostinėje veikianti programėlė papildyta naujais funkcionalumais, o tai reiškia, kad nuo šiol Vilniuje, Kaune, Šiauliuose veikia vieninga „Transporto balso“ versija, artimiausiu metu ją planuojama pristatyti ir Klaipėdoje. Pakeitimai atlikti glaudžiai bendradarbiaujant su pačiais regėjimo negalią turinčiais keleiviais, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga.
„Transporto balsas“
„Transporto balsas“ / „Susisiekimo paslaugos“ nuotr.

Įsijungus programėlę garsu įvardijama artimiausia stotelė, esanti maždaug 50 metrų atstumu, taip pat atvažiuojančių maršrutų numeriai, stotelių kryptys ir trukmė minutėmis iki transporto priemonės atvykimo.

„Džiaugiamės, kad galime pristatyti patobulintą „Transporto balso“ programėlę regėjimo negalią turintiems sostinės keleiviams. Programėlę Vilniuje pristatėme jau pernai, tačiau tuo metu ji neturėjo dalies funkcionalumų, kurie veikia dabar – pavyzdžiui, balsu anonsuojamas realiai į stotelę atvykstantis viešasis transportas. Dėkojame regėjimo negalią turintiems keleiviams, kad aktyviai įsitraukė į atnaujintos programėlės testavimą, teikė komentarus“, – sakė Modesta Gusarovienė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė.

Anot M.Gusarovienės, Vilniuje bei kituose miestuose nuo šiol veikia vienoda programėlės versija.

Vilniuje viešojo transporto priemonėse papildomai sumontuotos su programėle integruotos aktyvios žymos – iki šiol jos buvo įrengtos tik stotelėse. Viešajame transporte atsiradusios žymos užtikrina tikslų neregių informavimą apie fiziškai į stotelę atvykusį konkretų troleibusą ar autobusą.

Vilniuje šiuo metu yra 580 viešojo transporto stotelių, kuriose veikia „Transporto balsas“. Visų stotelių žemėlapį galima rasti čia. Turint pastebėjimų ar kilus klausimų dėl programėlės veikimo jos naudotojai Vilniuje gali kreiptis: balsas-info@judu.lt .

Atnaujinta versija Vilniuje – po testavimo su regėjimo negalią turinčiais keleiviais

„Transporto balsu“ besinaudojantys keleiviai savo išmaniajame telefone girdi balsu sakomą informaciją apie viešojo transporto judėjimą. Užfiksavusi konkrečią stotelę pagal galiojančius viešojo transporto tvarkaraščius programėlė skelbia transporto priemonių atvykimo laikus.

„Transporto balsas“ būtent Vilniuje, suvienodinant su kituose miestuose veikiančia versija, papildytas funkcionalumu, kurį labiausiai akcentavo ir patys sostinės regėjimo negalią turintys keleiviai. Nuo šiol balsu anonsuojamas realiai (fiziškai) į stotelę atvykstantis viešasis transportas, rašoma pranešime. Autobusui ar troleibusui atvykus į stotelę pirmiausia pasakomas maršruto numeris ir jo kryptis – pavyzdžiui, „devynioliktas troleibusas į Pašilaičius“.

„Dalyvavau programėlės testavime ir galiu pasakyti, kad atnaujinta versija yra gerokai informatyvesnė. Padeda tai, jog realiai į stotelę atvykęs viešasis transportas dabar „pasisako“ savo numerį ir kryptį, kur link jie važiuoja. Pasitaiko, kad vienas kitas autobusas, troleibusas ar stotelė dar tyli, bet, tikėkimės, kuo toliau tuo bus geriau. Esu neregė, todėl aplinką matau tiek, kiek ji skleidžia garsų. Dabar mieste matau gerokai daugiau, nes einant su įjungta programėle gatve man „prisistato“ pravažiuojantys autobusai, troleibusai, „kalba“ sutiktos stotelės“, – pastebi programėlę po atnaujinimų Vilniuje išbandžiusi Eglė Jarmolavičiūtė.

Dar vienas programėlės atnaujinimas – automatinis miestų pasirinkimas. Atvykus į miestą, kuriame veikia „Transporto balsas“, programėlė aptiks pirmąją žymą ir automatiškai parinks veikimą būtent tame mieste.

Programėlę galima rasti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis