Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Registracijos mokestis – net už hibridinį automobilį: tai kas tuomet neteršia?

Seimui svarstant Motorinių transporto priemonių registracijos įstatymo projektą (pirminis jo pavadinimas buvo Taršos), daugelis vairuotojų įsivaizdavo, kad mokės už realią taršą. Pavyzdžiui, jei automobilis senas ir teršia aplinką dūmais, tai ir reikės mokėti daugiau. Tačiau Registracijos, o ne Taršos įstatymu virtęs teisės aktas numato ne dūmų, o anglies dvideginio emisijos apmokestinimą. Dėl to iki šiol kyla nesusipratimų. Ir netgi su hibridiniais automobiliais.
Ford Fusion Plug-in
Ford Fusion Plug-in / Ford iliustracija

Temą siūlykite gazas@15min.lt

„Papasakosiu apie labai keistą situaciją su registracijos mokesčiu. Regitra užregistravo automobilį Ford Fusion iš JAV: 2 l benzinas/elektra. Automobilio baterija įkraunama iš elektros tinklo. Gavau ir EV serijos registracijos numerius. Bet turėjau sumokėti 60 Eur taršos mokestį. Manau, kad tokia tvarka visiškai prasilenkia su sveiku protu“, – rašo skaitytojas Linas.

Ką sako įstatymas

Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatyme numatyta, jog registracijos mokestis yra taikomas tik lengviesiems ir lengviesiems krovininiams automobiliams, kai jų išmetamo CO2 kiekis viršija daugiau nei 130 g/km. Mokesčio dydis priklauso ir nuo automobilio degalų rūšies, – primena „Regitros“ specialistė Emilija Bardauskienė.

TAIP PAT SKAITYKITE: Aidint švilpimui ir gendant kompiuteriams, Seimas priėmė automobilių registracijos mokestį

„Kalbant apie išimtis degalų rūšims, mokesčio mokėti nereikia tik elektra varomiems automobiliams, kadangi jie neišmeta CO2. Tuo metu hibridiniams, įskaitant ir įkraunamiems iš išorės (plug-in) automobiliams, kaip numatyta įstatyme, CO2 dydis yra apskaičiuojamas ir mokestis taikomas, jei viršijama 130 g/km riba.

Taip yra dėl to, jog jie yra varomi ne tik elektra, bet ir kita degalų rūšimi, pavyzdžiui, dyzelinu ar benzinu, o tai reiškia, kad tokiu atveju jie išmeta tam tikrą CO2 kiekį“, – paaiškino E.Bardauskienė.

Specialistė pripažįsta, kad, kaip rodo praktika, registruojami plug-in automobiliai dažniausiai neviršija 130 g/km ir jiems mokesčio mokėti nereikia. Tačiau yra nedidelė dalis tokių, kurie šią ribą viršija.

Kaip apskaičiuojamas Registracijos mokesčio dydis

Primename, jog pirmiausia CO2 dydis yra nustatomas iš automobilio kilmės dokumentų (registracijos liudijimo) arba patvirtinimo dokumentų (pavyzdžiui, ekspertizės pažymos ar atitikties sertifikato) (CoC)), kur konkretus CO2 dydis jau yra įrašytas. Šis būdas yra taikomas dažniausiai – jis sudaro netoli 70 proc. nuo visų atvejų.

Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio dydžiai
Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio dydžiai

Jei automobilio dokumentuose nėra CO2 reikšmės, tuomet jis nustatomas kitais įstatyme numatytais būdais tam tikra eiliškumo tvarka. Taigi, antruoju būdu registre ieškoma lygiaverčių transporto priemonių (pagal tipą, variantą, versiją) ir naudojama jų CO2 reikšmė.

Tuo atveju, jei išmetamųjų dujų kiekio nėra galimybės nustatyti pagal lygiaverčių automobilių išmetamą CO2 kiekį, jis apskaičiuojamas pagal įstatyme numatytas formules. Tam reikalingi techniniai automobilio duomenys, esantys kilmės ar patvirtinimo dokumentuose: eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė (kg), didžiausia motorinės transporto priemonės variklio galia (kW), pavarų dėžės tipas.

Priklausomai nuo automobilio degalų rūšies apskaičiuojant gali būti naudojami ne visi duomenys.

Ir paskutinis būdas – jei CO2 kiekio nėra galimybės apskaičiuoti pagal įstatyme numatytas formules įvedant konkretaus automobilio techninius duomenis, tuomet remiamasi lygiaverčių transporto priemonių duomenimis.

Kalbant konkrečiai apie 15min skaitytojo situaciją, mokestį reikėjo sumokėti dėl to, jog buvo nustatyta, kad automobilio išmetamas CO2 kiekis viršijo 130 g/km.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų