Nei Vilniuje, nei Kaune ar kitų miestų „Regitros“ skyriuose nebuvo didesnių eilių nei įprasta.
Vilniaus Lentvario g. skyriuje sutikta moteris teigė iš anksto žinojusi apie laminuoto vairuotojo pažymėjimo galiojimo pabaigą, tačiau jį pakeisti prisiruošusi tik paskutinę dieną. Kitas sutiktas vyras neslėpė, kad nebijo važinėti su negaliojančiu pažymėjimu – kelias dienas, kol „Regitra“ pagamins naują, pareigūnai jo galbūt netikrins.
Bet tokių žmonių penktadienį – mažuma. Pagal „Regitros“ duomenis, beveik 100 tūkst. laminuotų seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimų, kurie turėjo būti pakeisti iki pirmojo 2017-ųjų vasario penktadienio, įmonės nepasiekė. Nejaugi toks kiekis vairuotojų nuo šeštadienio taps „nelegalais“?
Gali būti, kad dalis išvykusių gyventojų šiandien vairuoja su kitos ES šalies dokumentu.
„Gali būti, kad dalis išvykusių gyventojų šiandien vairuoja su kitos Europos Sąjungai ar Europos ekonominei erdvei nepriklausančios užsienio šalies dokumentu, dalis suplanavo atvykti vėliau, kiti gal ir iš viso nebevairuos“, – samprotavo „Regitros“ direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
„Regitra“ senuosius nebegaliojančius vairuotojo pažymėjimus ir toliau keis. Šiandien tą kai kuriuose įmonės skyriuose galima padaryti netgi registruojantis internetu iš anksto ir išvengti laukimo eilėse.
Tačiau S.Šuminas pabrėžė, kad važinėjimas su negaliojančiu vairuotojo pažymėjimu yra vertinamas kaip administracinis teisės pažeidimas. Kaip teigė Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič, jiems gresia 10–12 eurų bauda arba įspėjimas, nes dauguma jų neturės galiojančios medicininės pažymos.
Lietuviai buvo gerai informuoti apie galutinę laminuotų vairuotojo pažymėjimų galiojimo dieną – tai pastebima iš keitimo dinamikos. 2015 m. per mėnesį būdavo pakeista vidutiniškai 2,5 tūkst. senų pažymėjimų, o pernai šis vidurkis išaugo iki 9 tūkst. Visa praėjusių metų pažymėjimų keitimo dinamika – žemiau esančiame infografike.
Bendras aktyvumas, skaičiuojant nuo pat keitimo pradžios, siekia 80 proc.
Analizuodamas to priežastis, S.Šuminas priminė „Regitros“ vasarą atliktą apklausą. Jos metu paaiškėjo, kad apie pareigą keisti senuosius vairuotojo pažymėjimus žinojo 85 proc. tų, kurie juos turėjo. Tačiau paklausti, kodėl neskuba keisti, respondentai įvardijo laiko trūkumą (60 proc.), prasmės nebuvimą (12 proc.), sveikatos patikrinimo bijojimą (7 proc.), nulinę galimybę vairuoti vėliau (6 proc.), kainą (4 proc.), o eiles – 1 proc.