Minimas projektas turėtų įteisinti kelis svarbius dalykus – nuo naujų pakeitimų mokiniams motociklininkams iki „Regitros“ transporto parko atnaujinimo ar net sumažinimo. Taip pat projektas turėtų pakeisti dabartinę situaciją, kai mokiniai C kategorijos vairavimo egzaminą privalo laikyti vairuodami senas transporto priemones – dėl to kyla ypač daug aistrų.
Sunkvežimių problema
15min redakcijai parašęs skaitytojas tikina, kad neseniai Utenoje susidūrė su sunkumais, bandydamas įgyti teisę vairuoti C kategorijos transporto priemones.
Būsimasis sunkvežimių vairuotojas tikina, kad „Regitros“ naudojami sunkvežimiai yra labai seni ir susidėvėję – labai sunku perjungti pavaras, kliba ir dreba užpakalinio vaizdo veidrodėliai.
Turėtų nelikti mokymo aikštelėse.
Su analogiška situacija yra susidūrę ir daugiau mokinių, o vieną tokių istorijų 15min aprašė praeitų metų balandžio mėnesį. Skaitytojo Edgaro iš Panevėžio istoriją galite perskaityti paspaudę čia.
Beje, abu skaitytojai piktinasi ne tik senomis transporto priemonėmis, tačiau ir „Regitros“ egzaminų tvarka – norint įgyti C kategoriją, praktinio egzamino metu būtina manevruoti tik su susidėvėjusiais „Regitros“ sunkvežimiais. Rodyti savo vairavimo sugebėjimus su nuomotu sunkvežimiu iš vairavimo mokyklos negalima.
Faktai apie senus sunkvežimius nėra iš piršto laužti. Tą patvirtina ir keliuose Lietuvos miestuose veikiančios „Respublikos vairavimo mokyklos“ direktorius Kęstutis Videikis:
„Didesniuose miestuose sunkvežimiai yra tvarkingi ir apynauji. Tačiau, kiek man yra žinoma, rajonuose – atvirkštinė situacija. Žinau tokį atvejį, kai maždaug prieš 5 metus Klaipėdos „Regitra“ nusipirko naują „Renault Premium“, o seną sunkvežimį norėjo nurašyti, tačiau jį labai noriai priglaudė Telšių „Regitra“, kur jis tarnauja dar ir šiandien.“
Su Kęstučiu Videikiu sutinka ir „Regitros“ direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas. Jis patvirtina, kad mažesnių „Regitros“ filialų sunkvežimiai yra ganėtinai varganos būklės. Žinoma, jie atitinka techninius reikalavimus, tačiau papildomų problemų laikančiajam egzaminą dėl senos technikos tikrai gali kilti.
„Prieš šį, įstrigusį, projektą, mes svarstėme galimybę, kad ne itin populiarios C kategorijos vairavimo egzaminai būtų laikomi tik keliuose dideliuose miestuose – būtų naudojama gera, nauja technika. Tačiau ši idėja numirė“, – teigia S.Šuminas.
Tačiau S.Šuminas skuba priminti, kad ateityje „Regitra“ planuoja atsisakyti savo sunkvežimių transporto parko. Apskritai, įstrigęs įsakymo projektas numato tai, kad visomis transporto priemonėmis, išskyrus lengvaisiais automobiliais B kategorijos egzaminui, pasirūpina mokinys.
Gresia visų, išskyrus B kategorijos, egzaminų pabrangimas
Tokiu atveju, mokinys vairavimo mokykloje manevravęs nauju sunkvežimiu, neturėtų sėsti į seną „Regitros“ sunkiąją transporto priemonę ir tarsi mokytis vairuoti iš naujo. Jam reikėtų iš vairavimo mokyklos išsinuomoti transporto priemonę, prie kurios vairo demonstruotų savo sugebėjimus „Regitros“ egzaminuotojui.
Analogiška situacija būtų su visomis transporto priemonėmis, išskyrus B kategorijai reikalingus lengvuosius automobilius. Visgi įgyvendinus šią idėją pabrangtų noras įgyti teisę vairuoti (išskyrus B kategorijos) automobilį – juk reikėtų iš vairavimo mokyklos išsinuomoti sunkvežimį, vilkiką, autobusą ar kitą transporto priemonę.
S.Šuminas taip pat prisimena vieną situaciją, kai prieš kelerius metus „Regitra“ jau buvo žengusį panašų žingsnį – nusprendė atsisakyti motociklų ir mokiniai patys turėjo pasirinkti, ar laikys egzaminą su nuomotu motociklu, ar laikys egzaminą sėdėdami ant savo asmeninio motociklo.
Šios idėjos „Regitra“ turėjo greitai atsisakyti ir buvo priversta grįžti prie senosios tvarkos, kadangi fiziniai asmenys pakėlė motociklų nuomos kainas egzaminams.
„Regitros“ direktoriaus pavaduotojas, paklaustas, ar tokia pati situacija nepasikartos ir priėmus strigusį projektą, S.Šuminas pasakė, kad tai įmanoma ir jeigu taip bus, įmonė „Regitra“ imsis visų priemonių, kad stabilizuotų situaciją ir egzaminų laikymas labai nepabrangtų.
Turėtų nelikti mokymo aikštelėse
Projektas taip pat numato, kad norintieji įgyti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, nebeturėtų manevruoti aikštelėje. Siūloma praktikos egzaminui skirtą laiką išnaudoti tik važinėjant miesto gatvėmis, realiomis sąlygomis.
Toks pakeitimas argumentuojamas tuo, kad aikštelėje mokinys atlieka manevrus lėtai, neturėdamas pakankamų įgūdžių valdyti transporto priemonę ir jausti jos gabaritus.
Tad tikslingiau būtų mokinį išmokyti atlikti specialiuosius manevrus eisme, o įgūdžius per egzaminą jis pademonstruotų gatvėje.
Be minėtų esminių pakeitimų, projekte taip pat siūloma patvirtinti kelis smulkesnius – apibrėžti, kad mokiniai motociklininkai turi avėti tinkamą avalynę, nes dažnas laiko egzaminą su netinkama.
Siūloma, kad egzaminuotojas mokiniui po egzamino įteiktų išsamesnę egzamino ataskaitą.