Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Reisas pavadinimu „Mercedes-Benz GLC 220d“ siūlo atostogas su šaltu adrenalinu

Jeigu nekantraujate atsistoti ant slidžių ir skrieti nuo aukštos Alpių viršūnės, tai galite padaryti 365 dienas per metus, nuvykę į Austrijos ledynus.
Kelionė Vilnius-Alpės
Kelionė Vilnius–Alpės / Valdo Valiukevičiaus nuotr.

Alpės atrodo toli tik verksniams. Vilnių nuo geriausių Europos slidinėjimo trasų skiria tik apie 1 700 kilometrų, arba 15–18 valandų automobiliu. Geru, patikimu, greitu automobiliu, kurį vairuoja žmogus, mėgstantis automobilius, kelią, keliones, būtį prie vairo. Anksti rytą išvažiavęs, vakarop jau įsikuri jaukiuose Austrijos apartamentuose ar viešbutyje.

Norėdamas sutrumpinti kelionę, gali išvažiuoti vakarop, po darbo, ir rytą jau stovėti ant slidžių. Tokiu atveju leidi bendrakeleiviams pamiegoti, išvengi intensyvaus sunkvežimių eismo Lenkijoje.

Trečias variantas – kelionė su nakvyne Lenkijoje, Čekijoje ar Vokietijoje. Tai pats patogiausias kelionės būdas tiems, kuriems iš pradžių minėti skaičiai yra sunkiai įveikiami per vieną dieną.

Kelionė automobiliu kainuoja panašiai kaip ir lėktuvo bilietas, tačiau išvengi automobilio nuomos, gali vežtis reikiamus daiktus ir esi nepriklausomas nuo oro. Radome laisvą savaitę nulėkti į Austrijos ledyne Hintertukse esančias slidinėjimo trasas. Kelionė truko 17 valandų, važiavome keturiese.

Valdo Valiukevičiaus nuotr./Kelionė Vilnius–Alpės
Valdo Valiukevičiaus nuotr./Kelionė Vilnius–Alpės

Reiso pavadinimas – „Mercedes-Benz GLC 220d“. Rodos, nelabai dideliame automobilyje lengvai tilpome keturiese ir mūsų slidinėjimo įranga. Automobilis lėkė lengvai, lyg žirgas, išsiilgęs Vokietijos autostradų, kur gali tinkamai pasimankštinti. Taigi nesukome galvos apie degalų sąnaudas ir važiavome taip, kaip patinka. Vokietijos autostradomis lėkėme 170–200 km/val. greičiu. Kelionės vidutinės degalų sąnaudos siekė apie 9 litrus. Kelionės kaina – 400 eurų, arba po 100 eurų kiekvienam. Modernus automobilis leido greitai ir patogiai pasiekti kelionės tikslą. Atvykę į Alpes jautėmės pavargę ne daugiau nei po skrydžio lėktuvu.

Čia mūsų laukė labai svetingi šeimininkai, kurie pasitiko lyg seniai lauktus draugus. Erdvūs, gerai įrengti dviejų miegamųjų apartamentai Mairhofeno centre kainavo apie 80 eurų parai.

Valdo Valiukevičiaus nuotr./Kelionė Vilnius–Alpės
Valdo Valiukevičiaus nuotr./Kelionė Vilnius–Alpės

Didžiausios tokios kelionės išlaidos – slidinėjimo pasai, kurių vienas dienai kainuoja apie 45 eurus. Perkant ilgesniam laikui, kaina kiek sumažėja. Žinoma, nemenkų išlaidų turėsite nuomodamiesi slidinėjimo įrangą, jeigu neturite savos. Tad, kad ir ką kalbėtume, įrangą verta pirkti, nes ji atsiperka labai greitai. Tarkime, slidinėjimo įrangos nuoma savaitei kainuoja per 100 eurų. O labai geros naujos slidės per pavasarines akcijas kainuoja apie 350 eurų. Pigesnes galima nusipirkti ir už 150 eurų. Batų kaina – 100–300 eurų. Taigi, jeigu kalnuose kasmet slidinėjate po 2–3 kartus, įranga atsiperka per porą metų. Be to, labai smagu čiuožti žinant savos įrangos galimybes.

Anksčiau į Austriją važiuodavome į bagažines prikimšę kumpių ir dešrų. Ar verta tai daryti šiandien? Tikrai ne. Mat kainos Austrijos parduotuvėse yra tokios pačios arba net mažesnės nei Lietuvoje. Vakarienė restorane kainuoja tiek pat, kiek ir Vilniaus restorane.

Dieną galima pasimėgauti kalnuose esančiais restoranais ir paskanauti jų patiekalų. Pavyzdžiui, didelį dubenį guliašo galima nusipirkti už 5 eurus. Alaus bokaliukas kainuoja 3,5–4,5 euro. Beje, norėdami skaniai ir pigiai paragauti alaus, grįždami parai sustojome Prahoje. Čia nakvynė miesto centre dviem žmonėms su pusryčiais kainavo 49 eurus. Visą dieną vaikščioję po Prahą, aplankę kelis restoranus, juose pietavę, vakarieniavę ir šiaip ragavę daugybės rūšių alaus, keturiese išleidome 90 eurų. Vargas tau, brangusis Vilniau...

Valdo Valiukevičiaus nuotr./Alpės
Valdo Valiukevičiaus nuotr./Alpės

O dabar – apie smagiausius dalykus, dėl kurių čia važiavome. Mūsų kelionės metu Hintertukse veikė 37 kilometrai trasų. To mums visiškai pakako slidinėti 4 dienas. Būtume slidinėję ir ilgiau, tačiau vieną dieną išsigandome orų prognozės, nes sinoptikai žadėjo rūką, debesis ir kritulius. Taigi tą dieną paskyrėme kelionei po aplinkinius kalnus. Keliavome automobiliu, o išlipę mėgavomės pėsčiųjų takais, kurių čia yra bene milijonas...

Slidinėjimo trasose mus lydėjo saulė ir draugiška oro temperatūra, siekianti nuo 8 laipsnių šalčio iki 4 laipsnių šilumos. Pirmąjį skaičių termometras rodo rytą, pačioje ledyno viršūnėje, 3 250 metrų aukštyje, o antrąjį – kiek žemesnėse trasų vietose, antroje dienos pusėje. Mairhofene – miestelyje, kuriame gyvenome, dieną būdavo apie 14 laipsnių šilumos.

Slidinėjimo trasos buvo puikiai paruoštos, jos puikiai išsilaikydavo iki vakaro. Savaitgaliais čia suplūsdavo daugiau žmonių iš įvairiausių Europos valstybių. Mat Hintertuksas spalio pabaigoje buvo pati geriausia vieta slidinėti visoje Austrijoje ir Italijoje – čia veikė daugiausia slidinėjimo trasų. Kituose ledynuose – Zeldene ir Kaprune – veikė kur kas mažiau trasų.

Savaitė Alpėse buvo puiki. Atostogos dviem žmonėms kainavo apie 1 300 eurų. Tai yra tiek pat, kiek skrydis į šiltą Ispanijos kurortą. Bet kiekvienam savo: vienam – skrydis mersedesu ir adrenalinas lekiant kalnų trasomis, kitam – sočios atostogos prie baseino.

Beje, kaip tik Austrijoje mūsų mersedesas, ilgalaikio testo dalyvis, perkopė 40 000 kilometrų ridą. Kol kas juo važiuodami patyrėme tik gerus įspūdžius, nė karto neteko užsukti į servisą dėl gedimo, išskyrus nukritusią sėdynės apdailos plastmasinę detalę. Automobilis tolimose kelionėse džiugina patogiomis sėdynėmis, komfortiška pakaba, greitai veikiančia 9 laipsnių pavarų dėže ir protingais LED žibintais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos