Kasmetiniuose „Metų moters“ rinkimuose apdovanojimas skiriamas remiantis automobilių tematika rašančių žurnalistų – vyrų ir moterų – sudarytos žiuri komisijos sprendimu.
Išskirdami Agnetą Dahlgren, „Groupe Renault“ vyriausiąją C-Segmento automobilių ir elektromobilių dizainerę, komisija norėjo pabrėžti moters karjerą.
Neeilinė karjera „Renault“ dizaino skyriuje
Pabaigusi inžinerinio dizaino studijas gimtojoje Švedijoje, 1990 metais Agneta Dahlgren atvyko į Prancūziją, kur Kompjeno technologijos universitete pabaigė industrinio dizaino studijas. Po studijų ji pasiliko Prancūzijoje, be to, nuo 1991 metų dirbo „Renault“.
2000 metais ji tapo koncepcinių automobilių kūrimo grupės vadove ir sukūrė kelių automobilių – pradedant sunkvežimiais ir baigiant mažais miesto automobiliais, prototipus. Šioje pozicijoje ji išbuvo maždaug 10 metų.
Netrukus buvo įvertintas jos gebėjimas naujai pažvelgti į funkcijas ir išnaudoti technines galimybes. Tarp plačiai įvertintų projektų buvo ir elektromobilis „Renault ZOE“.
Kai 2009 metais vyriausiojo viceprezidento postą užėmė Laurensas van den Ackeris, jis Agnetą Dahlgren paskyrė vyriausiaja dizainere, atsakinga už strategiškai svarbų C segmentą. Tiek 2016 metų pradžioje pristatytas naujasis „Renault Mégane“, tiek ateinantį spalį laukiamas naujasis „Renault Scénic“ buvo sukurti, vadovaujant Agnetai Dahlgren.
Moterų indėlis kuriant naujojo „Scénic“ dizainą
Prie naujojo „Scénic“ dizaino kūrimo prisidėjo ir daugiau moterų. Kartu su Agneta dirbo Jérémie Sommer (išorės dizainas) ir Maxime Pinol (salono dizainas). Šios komandos darbo rezultatas – atotrūkis nuo tradicinių, kompaktinių vienatūrių linijų. „Juk vien dėl to, kad tu esi mama arba tėtis, neatsisakysi keliauti su jaudinančios išvaizdos šeimyniniu automobiliu“, – šypsosi dizainerė.
Naujojo „Scénic“ Produkto vadovė Cécile Sobole taip pat atliko svarbų vaidmenį kuriant naujojo „Scénic“ dizainą. „Naujasis „Scénic“ atrodo dar geidžiamesnis, nei jo pirmtakas, – sako ji. – Visi jo keleiviai gali jaustis ypatingi. Mūsų tikslas buvo sukurti automobilį, kuris yra suderintas su moderniu amžiumi ir pritaikytas šiuolaikiškų šeimų gyvenimui.“
Naujojo „Scénic“ Programos vadovė Irina Zaretskaya pabrėžė saugumo ir komforto svarbą: „Naujajame „Scénic“ panaudotų sėdynių struktūra yra tokia pati, kaip ir naujajame „Espace“. Stoge įrengtas pertvarų neturintis panoraminis stoglangis, kuris salonui suteikia ypatingo šviesumo pojūtį. Naujasis „Scénic“ siūlomas su maždaug dešimtimi aktyvaus saugumo sistemų, kurių tarpe yra aktyvaus avarinio stabdymo sistema su pėsčiųjų aptikimo funkcija. Pirmą kartą segmente tokia sistema bus standartinės įrangos sąraše!“
Svarbiausieji skaičiai
- 2015 metų pabaigoje moterys sudarė 18,8 proc. visos grupės darbuotojų (palyginimui – 1999 metais sudarė 10 proc.).
- 2015 metų pabaigoje 24,2 proc. svarbiausiųjų postų grupėje užėmė moterys (2012 metais – 22 proc.).
- 2016 metais trys iš dvylikos narių (25 proc.) grupės Vykdomajame komitete yra moterys.
- Siekiai personalo formavimui: 30 proc. moterų techniniuose postuose (projektavimas ir gamyba) ir 50 proc. moterų pardavimuose ir priežiūros srityse.
- Nuo 2010 metų, maždaug 670 moterų pasinaudojo bent viena „Women@Renault“ plano privilegija: lyderystės (530) ir mentorystės mokymuose (140).
- 2016 metais trylikoje šalių veikiantis „Women@Renault“ tinklas turėjo daugiau nei 4 500 narių.
- 2016 metais šeši iš devyniolikos direktorių „Renault“ Direktorių taryboje yra moterys.