Šis tekstilės gaminys pagamintas iš saugos diržų ir automobilių pramonės tekstilės atraižų, taip pat iš plastiko pluošto, gauto perdirbus plastikinius butelius ir dabar naudojamas naujojo „Renault ZOE“ interjere „Zen“ ir „Intens“ apdailai. Audinys naudojamas sėdynių apmušalams, prietaisų skydelio dangčiams, pavarų svirties laikikliams ir durų apdailai, atitinka aukštus komforto, valymo, atsparumo UV spinduliams ir ilgaamžiškumo reikalavimus.
Audinio tiekimas ir trumpo ciklo gamyba – be cheminio ar šiluminio transformavimo – sumažina išmetamą CO2 kiekį daugiau kaip 60%, lyginant su ankstesniu ZOE audiniu, pagamintu standartinio gamybos proceso metu.
Dėmesys pramonės procesui
-
Surinkimas ir tiekimas
„Renault“ įmonių grupės dukterinė įmonė „Renault Environment“, įkurta 2008 m. ir dirbanti žiedinės ekonomikos principu, renka medžiagas, pavyzdžiui, saugos diržų atraižas ir kitas atraižas iš pirminės audinių gamybos automobilių pramonėje, kad prikeltų juos antram gyvenimui.
-
Gamyba
Įmonių grupė renkasi verpalus, kuriuos gamina „Filatures du Parc“. Dėka finansinės ir techninės paramos šiam projektui, „Les Filatures du Parc“ sugebėjo sukurti naują pramoninio pluošto valymo liniją, atitinkančią saugos diržų tvirtumą – tai esminis žingsnis, ruošiant žaliavas ir optimizuojant pluošto ilgį.
Prieš atliekamų operacijų seriją supjaustyti ir susmulkinti diržai ir tekstilės pluoštas maišomi su poliesterio pluoštu iš plastikinių butelių, kad būtų užtikrintas jų sukibimas. Tradicinis karšimo būdas suteikia galimybę gauti naujus audimo siūlus, naudojant būgnų, padengtų labai plonais plieniniais antgaliais, ir besisukančių dideliu greičiu, sistemą. Taigi, ši patirtis leidžia be cheminio ar šiluminio transformavimo išardyti ir padalyti, ištempti, sulygiuoti ir galiausiai susukti pluoštus, išvalytus nuo priemaišų. Šiuos 100 % perdirbtus verpalus užpatentavo „Renault“ įmonių grupė kartu su „Filatures du Parc“.
-
Audimas ir audinių gamyba prieš surinkimą
„Adient Fabrics“ paruoštus verpalus į savo gamyklą gauna ritėse, juos audžia ir gamina automobilių audinius, transporto priemonių apmušalus ir salono apdailą.
Be perdirbtų audinių, „Renault“ įmonių grupė praktikuoja įvairių medžiagų perdirbimo ciklus, ypač vario, plastiko, platinoidų ir juodųjų bei spalvotųjų metalų. Naujajame ZOE taip pat yra 17,5 kg perdirbto plastiko, kai kuriose matomose keleivių salono dalyse, tokiose kaip maža polipropileno vidaus dėtuvė, jis panaudotas pirmą kartą.
Pasitelkdama „Renault Environment“ ir ypač jos dukterinę bendrovę „Gaia“, „Renault“ įmonių grupė daugiau kaip 20 metų plėtoja įvairią žiedinės ekonomikos veiklą, pavyzdžiui, netinkamų transporto priemonių panaudojimas, metalų utilizavimas, elektrinių akumuliatorių taisymas, atnaujinimas ir perdirbimas arba pakartotinė gamyba (mechaninių dalių bei įvairių naudotų komponentų atnaujinimas).
„Renault“ įmonių grupė prie aplinkos saugojimo procesų prisideda ir kitais būdais. Paskelbta, kad „Renault F1“ komanda palaiko „Formulės 1“ paskelbtą strategiją, kurioje išdėstomi savanoriški tikslai iki 2030 m. dekarbonizuoti sportą. „Renault F1“ komanda kartu su „Formule 1“ aktyviai dalyvaus įgyvendinant šį planą, kurdama ir įgyvendindama savo veiksmus pagal socialinio ir tvaraus poveikio programą, atitinkančią „Renault“ įmonių grupės strateginę viziją. Programa bus plėtojama dviem konkrečiomis kryptimis, susijusiomis su aplinkos apsaugos aspektu: žiedine ekonomika ir tradiciškesniais būdais, tokiais kaip tvarus judumas.