Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Renault“ išbando DEVC technologiją – elektromobilis įkraunamas važiuojant 100 km/val.

Nuvažiuojamas kelias ir krovimo sparta – svarbiausi elektromobilių parametrai. Vis dėlto, gali būti, kad ateityje šie veiksniai praras svarbą. „Renault“ vykdo dinaminio, belaidžio elektromobilių krovimo technologijos tobulinimo darbus, rašoma pranešime.
Renault ZOE
Renault ZOE / Renault nuotr.

Prailginus elektromobilių nuvažiuojamą atstumą ir paspartinus krovimą, kitas elektrinių transporto priemonių tobulinimo žingsnis gali būti dinaminio, belaidžio elektromobilių krovimo (DEVC) technologijos diegimas. Pirmieji tokie bandymai jau atlikti su „Renault“ modeliais. Specialioje Satory trasoje (Prancūzijoje) du „Renault Kangoo Z.E.“ buvo kraunami važiuojant 100 km/val. greičiu.

Renault nuotr./Renault elektromobiliai
Renault nuotr./Renault elektromobiliai

Tai „FABRIC“* projekto dalis, kuriuo „Qualcomm Technologies“ ir „Vedecom“ trasoje įdiegė pagrindinę DEVC sistemos dalį, o „Renault“ sumontavo antrąją sistemos dalį dviejuose serijinės gamybos automobiliuose „Renault Kangoo Z.E.“. Bandymai įrodo, kad krauti važiuojant yra įmanoma, net jeigu automobilis važiuoja iki 110 km/h greičiu.

„FABRIC“ – būsimoms elektrinėms transporto priemonėms skirtų kelyje įrengiamų krovimo sprendimų studijų galimybė ir įgyvendinimas (FeAsiBility analysis and development of on-Road chargIng solutions for future electriC vehicles).

„Renault“ grupė, bendradarbiaudama su 32 partneriais iš Europos, dalyvauja projekte „INCIT-EV“, kurio tikslas – tobulinti naujoviškus elektromobilių krovimo sprendimus. Antrąjį projekto etapą, kuris prasidės 2022 m. antrą pusmetį, ketinama pristatyti dinaminio indukcinio krovimo sistemas Paryžiaus mieste (Prancūzijoje) ir priemiesčiuose / ilgo nuotolio – Versalyje (Prancūzijoje).

Iki 2022 m. Švedijos Gotlando saloje, pasitelkus Izraelio startuolį „ElectReon“, turėtų atsirasti maždaug 1,6 km ilgio trasa, kurioje būtų galima krauti belaidžiu būdu važiuojant. Tai užtikrins elektros srovę autobusams ir krovininiams automobiliams, važinėjantiems nuo oro uosto iki salos sostinės Visbio centro. Vietos valdžia šiuo būdu siekia riboti anglies dvideginio išmetimą.

Tokių sprendimų diegimas stambiu mastu vis dar kelia įvairių iššūkių – būtina, kad infrastruktūros klausimais, derinant tinkamą krovimo įrenginių dydį, jų finansavimo būdus ar pritaikant technologiją įvairiems keliais važinėjančių transporto priemonių poreikiams bendradarbiautų daug šalių.

Kol DEVC technologija išpopuliarės, elektrinių transporto priemonių populiarumą vis dar lemia jų krovimo vietų pasiekiamumas ar elektromobilių nuvažiuojamo atstumo ilgis. Dabar vieną kartą įkrautais elektromobiliais galima nuvažiuoti vis daugiau kilometrų. Naujasis „Renault ZOE“ nuvažiuoja 395 km (pagal WLTP), o 145 km nuvažiuojamą atstumą galima pasiekti vos per 30 minučių (dėl sparčiojo krovimo nuolatine 50 kW srove).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs