Net „Renault“ atstovai, paklausti, kodėl žmogus turėtų rinktis „Kadjar“, o ne „Qashqai“, atsakė keliais sakiniais, kuriuos galima sutraukti į kelis žodžius: dizainas ir sėdynės.
Skirtumų yra daugiau nei šie du, tačiau pradžioje verta papasakoti, kodėl „Renault“ nusprendė šokti į įmonei visiškai naują segmentą.
Segmentas auga
„Kadjar“ yra pirmasis ir iš anksto užprogramuotas sėkmei „Renault“ žingsnis į C segmento krosoverių rinką. Juk jeigu „Nissan Qashqai“ žmonės įsimylėjo, kodėl jiems neturėtų patikti identiškas, tik kiek gražiau atrodantis modelis?
„Renault“ kartu su aljanso partneriu „Nissan“ turi visą krosoverių gamą: mažieji „Captur“ ir „Juke“, dičkiai „Espace“ ir „Murano“, o dabar – ir „Qashqai“ su „Kadjar“.
Kodėl taip daroma, suprasti nesunku – krosoverius žmonės mėgsta. C segmento automobilių („Volkswagen Golf“, „Renault Megane“, „Opel Astra“ ir kt.) Europoje nuperkamas stabilus skaičius – 5 milijonai kasmet. Iš jų krosoveriai („Volkswagen Tiguan“, „Peugeot 3008“, „Nissan Qashqai“ ir kt.) pernai sudarė 1,5 mln. Ir šis skaičius kasmet auga.
Analogiška situacija ir visame pasaulyje – čia, lyginant C segmento pardavimus, krosoverių dalis 2014-aisiais užėmė 27,3 proc. ir pastaraisiais metais ji tik didėja.
DNR
Jeigu iki šiol į klausimą „Kokį automobilį pirkti už 25 tūkst. eurų?“ siela atsakydavo „Renault Clio Sport“ ar „Ford Fiesta ST“, o smegenys teigdavo – „Nissan Qashqai“, „Škoda Octavia“ arba „Volkswagen Golf“, nuo dabar į pagal „išskaičiavimą“ pasirenkamų automobilių sąrašą reikia įtraukti ir „Kadjar“.
Jis turi tą pačią puikiai veikiančią pakabą, gerus dyzelinius variklius ir patikimą keturių varomų ratų transmisiją, neblogą vidaus įrangą, įvairiausias saugumo sistemas ir, svarbiausia, jo kaina nesufleruoja pasirinkimo tarp naujos statybos buto ir automobilio.
Prancūzas atrodo įdomiau nei „Qashqai“ – tiek išoriškai, tiek viduje. Jis turi kažką, ką „Renault“ pardavėjai vadina „Renault DNR“ – tai išorės linijos, priekinių grotelių forma, kai kurios salono detalės.
Čia daug tik prancūziškame automobilyje randamų smulkmenų: prietaisų skydelio dizaino ir spalvų pasirinkimas iš kelių dešimčių kombinacijų, gražiai atrodantys išsikišimai salone, kuriuos teks prakeikti norint išvalyti dulkes iš tarpų tarp jų, lietuviškai šnekanti navigacija ir tokia pati – meniu kalba, tačiau su keletu klaidų.
Žinant, kokia populiari lietuvių kalba yra tarp automobilių meniu, būtų keista, jeigu klaidų nepasitaikytų. Tačiau jos turėtų būti sutvarkytos artimiausiu metu.
Tai, ko nematyti
Variklis ir pavarų dėžės kol kas yra tokios pačios, kaip „Qashqai“ pasirodymo metu pernai. „Kadjar“ gali pasigirti „Renault Clio“ dydžio automobiliui subalansuotu, tačiau pusantros tonos sveriančiam krosoveriui per silpnu 1,2 l darbinio tūrio benzininiu varikliu (130 AG) ir dviem puikiai jam tinkančiais dyzeliniais motorais, išvystančiais 110 ir 130 AG. Pastarasis gali būti komplektuojamas ir su keturių varančių ratų pavara.
Didžiausia naujiena čia – pavarų dėžė. 110 AG išvystantį „Renault Kadjar“ bus galima užsisakyti su automatine šešių laipsnių pavarų dėže, kai „Nissan Qashqai“ iki šiol turi tik bepakopę CVT. „Normali“ automatinė dėžė – dalykas, dėl kurio nebuvimo ne vienas potencialus „Qashqai“ pirkėjas nuėjo į KIA ar „Hyundai“ salonus ir iš jų išvažiavo su korėjiečių automobiliu.
110 AG ir 260 Nm išvystantis dyzelinis 1.5 dCi variklis yra geriausiai parduodamas koncerno sukurtas motoras. Per metus į „Renault“, „Nissan“ ir „Dacia“ automobilius jis sumontuojamas net 3,5 mln. kartų. Ne be reikalo. Įmontuotas į „Kadjar“, jis gali pasiekti 3,8 l/100 km degalų sąnaudas ir į aplinką išmesti 99 g/km CO2 dujų. Žinoma, tokias sąnaudas pasiekti yra įmanoma ne kiekvienam vairuotojui, tačiau į 5 l/100 km gali „tilpti“ bet kas.
Didžioji dalis „Kadjar“ yra komplektuojama su priekiniais varančiais ratais. Keturių varančių ratų versija – tik su dyzeliniais 130 AG varikliais ir mechaninėmis pavarų dėžėmis. Kažkur matyta? Taip, „Nissan“ salone.
Ateitis
Ko „Kadjar“ trūksta šiandien – smagesnio benzininio variklio. Ironiška, kad tokį jau turi „Nissan Qashqai“ – 1,6 l darbinio tūrio benzininį motorą su turbina, išvystantį 163 AG. Tai nėra galios etalonas, bet už anksčiau minėtą 1,2 l jėgainę šis yra smagesnis tarsi šuolis parašiutu – už šuolį iš balkono.
„Kadjar“ tą patį variklį gaus kitąmet. Tada bus galima sakyti, kad prancūzas nuo japono išties skiriasi tik išore. Ir kaina. Sunku juos lyginti tiesiogiai, kadangi skiriasi „Kadjar“ ir „Qashqai“ komplektacijos, bet bazinė prancūzišką išorę turinčio „Renault-Nissan“ koncerno kūrinio kaina – beveik 2 tūkst. eurų didesnė.