Prancūzijoje ir Japonijoje įsteigtos kompanijos užtikrino kaštų sumažinimą, generavo papildomas pajamas ir, išnaudodamos automobilių pramonės lyderių partnerystę, įdiegė kaštus mažinančias priemones.
2015 metais pasiektas metinis sinergijos efektas siekė 4,3 milijardo eurų, o 2016 metais šis rodiklis buvo padidintas iki 5 milijardų eurų. Sujungtos pirkimų, projektavimo ir gamybos operacijos leido pasiekti didžiąją dalį iš 700 milijonų eurų didėjusio efekto.
„Didėjanti vidinė aljanso kooperacija šio aljanso nariams suteikia akivaizdžią naudą, kuri atsispindi masinės gamybos ekonomikoje, technologiniuose pokyčiuose ir naujovėse, kuriomis dalijasi „Renault“ ir „Nissan“, – sakė „Renault-Nissan“ aljanso vadovas Carlosas Ghosnas. – Net nevertinant naujo mūsų aljanso partnerio – „Mitsubishi Motors“ indėlio, 2018 metais mes siekiame sinergijos efektą padidinti iki 5,5 milijardo eurų.“
2016 metų pabaigoje prie aljanso prisijungus trečiajam nariui – „Mitsubishi Motors“, metiniai prekybos rezultatai padidėjo iki 10 milijonų automobilių. „Mitsubishi Motors“ prisijungimas įvyko praėjus porai metų po to, kai „Renault“ ir „Nissan“ sustiprino savo partnerystę, sujungdami keturias svarbiausias funkcijas: projektavimą, gamybą bei tiekimo valdymą, pirkimus ir žmogiškuosius išteklius. Šioms funkcijoms vadovauja aljanso vykdomasis viceprezidentas.
„Dabar mes matome apčiuopiamus šio esminio sujungimo rezultatus, – pridūrė C. Ghosnas. – Vis plačiau išnaudojama sinergija padeda „Renault“, „Nissan“, o dabar taip pat ir „Mitsubishi Motors“ įgyvendinti savo finansinius tikslus ir naujojoje mobilume eroje klientams pateikti didesnės vertės automobilius.“
Planuojama, kad šiais metais aljanso nariai pateiks daugiau elektromobiliams, savavaldžiams automobiliams ir mobiliosioms automobilių ryšio priemonėms skirtų naujos kartos technologijų, padidins naudojamų automobilių platformų, pavaros sistemų ir detalių panašumus, tuo padidindami jų konkurencingumą ir išnaudojamą sinergijos efektą.
2017 metų balandį aljansas įkūrė lengvųjų komercinių automobilių padalinį, leidžiantį papildomai išnaudoti vidinę sinergiją furgonų ir lengvųjų sunkvežimių segmente. Šis padalinys išplėtos bendrų produktų kūrimą ir bendrą gamybą, pasidalijimą technologijomis ir paskatins kaštų mažinimą, kartu išsaugodamas atskirtų aljanso markių tapatybę.
Prisijungus „Mitsubishi Motors“, aljansas tikisi pasinaudoti papildoma sinergija, kurią suteiks bendri pirkimai ir logistika, taip pat gilesnė lokalizacija, bendras gamyklų išnaudojimas, bendros automobilių platformos, pasidalijimas technologijomis ir jų išnaudojimas tiek nusistovėjusiose, tiek augančiose automobilių rinkose.
Tikimasi, kad „Mitsubishi Motors“ papildys aljanso pajėgumus savo žiniomis kuriant ir gaminant įkraunamus hibridinius automobilius, pikapus ir SUV automobilius, prisidėdamas savo užimama padėtimi ASEAN (Pietryčių Azijos tautų asociacijos) regione.
„Common Module Family“ konstrukcija
„Common Module Family“ (CMF), arba bendrųjų modulių konstrukcija, remiasi penkiais pagrindiniais komponentų komplektais arba moduliais – jie inžinieriams suteikia galimybę sukurti šimtus, skirtingoms aljanso markėms skirtų, modelių.
Aljansas šios sistemos teikiamu pranašumu naudojasi jau nuo 2013 metų.
2015 metais Indijoje pradėtas gaminti „Renault Kwid“ tapo pirmuoju aljanso automobiliu, kuriame naudojama mažiausiam ir pigiausiam segmentui skirta CMF-A konstrukcija. Praėjusiais metais, pasinaudodamas ta pačia CMF-A architektūra, Indijoje „Nissan“ pradėjo „Datsun“ modelio „redi-GO“ gamybą. Šie automobiliai klientams suteikia visiškai skirtingų markių potyrius, tarpusavyje dalindamiesi per 60 procentų bendrų komponentų.
2016 metais aljansas, pradėjęs naujojo „Renault Scenic“ ir naujojo „Megane“ gamybą, užbaigė visų, ant CFM-C/D platformos sukurtų modelių atnaujinimą. Kiti aljanso automobiliai, kuriuose panaudota CFM-C/D konstrukcija, yra „Nissan Rogue“, „Qashqai“ ir „X-Trail“, naujieji „Renault Espace“, „Kadjar“ ir „Talisman“.
Aljansas planuoja, kad iki 2020 metų 70 procentų jo automobilių bus gaminami naudojant CMF platformas. Tikimasi, kad šis sprendimas leis pirkimo kaštus sumažinti iki 30 proc., o projektavimo kaštus – iki 40 proc.
Produkcijos ir platformų pasidalijimas
Automobilių gamybos pasidalijimas ir toliau išlieka svarbiausia sinergijos išnaudojimo priemone. Ji leidžia „Renault“, „Nissan“ ir „Mitsubishi“ automobilius gaminti bet kuriam gamintojui priklausančiose gamyklose, arčiau prekybos vietų, taip kuo geriau išnaudojant gamyklų pajėgumus ir sumažinant suplanuotus kaštus.
2016 metais naujosios „Nissan Micra“ gamyba pradėta Flinse, Prancūzijoje, esančioje gamykloje. „Nissan“ pasikliauja šios gamyklos patirtimi, gaminant aukštos kokybės B segmento hečbekus. Naujoji „Micra“ yra sukurta panaudojant atnaujintą ir pakoreguotą V platformą, o jos pavaros sistemos yra naudojamos tiek „Micra“, tiek „Clio“ modeliuose.
Vėliau šiais metais „Nissan“ Ispanijoje, Barselonoje, esančioje gamykloje pradės „Renault Alaskan“ pikapo gamybą.