„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Renault Scenic“: dvidešimt metų trunkanti vienatūrių pradininko istorija

2016 metais „Scénic“, pirmasis kompaktinis vienatūris Europos pramonėje, pažymi 20 metų jubiliejų. Visos šio „Renault“ „išradimo“ kartos buvo parduotos beveik 5 milijonų vienetų tiražu, rašoma įmonės pranešime spaudai.
„Renault Scenic“
„Renault Scenic“ / „Renault“ nuotr.

1996–2003 m.: „kvietimas į kelionę“

1991 metų Tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje, koncepcinio modelio pavidalu, buvo pristatytas pirmasis „Mégane Scénic“. Jo pasirodymas, sekant 1984 metais pradėto gaminti aukštos klasės vienatūrio „Espace“ ir 1993 metais pasirodžiusio vienatūrio miesto automobiliuko „Twingo“ pėdomis, įtvirtino „Renault“ kaip pažangaus automobilių gamintojo statusą. Oficialiai pasirodęs 1996 metais, „Mégane Scénic“ pripažįstamas kaip pirmasis kompaktinis vienatūris.

„Renault“ dizaino vadovas Patrickas Le Quémentas 1988 metais pristatė savo idėją sukurti nedidelį, šeimyninį vienatūrį.

Parinktas vardas „Scénic“ buvo angliško apibūdinimo „Safety Concept Embodied in a New Innovative Car“ (liet. naujame, pažangiame automobilyje įkūnyta saugumo koncepcija) abreviatūra.

„Renault“ nuotr./„Renault Scenic“
„Renault“ nuotr./„Renault Scenic“

Būdamas mažesnis už pirminę vienatūrio koncepciją „Espace“, C segmento modelis „Mégane Scénic“ puikiai suderino mažo automobilio, tokio kaip „Twingo“, vertybes ir aukštos klasės „Espace“ privalumus.

Apvalainų formų „Mégane Scénic“ atitiko laikmečio dvasią. Labai greitai dauguma didžiųjų Europos automobilių gamintojų prisijungė prie naujo kompaktinių vienatūrių segmento, kuris netrukus tapo viena svarbiausių automobilių kategorijų.

Nusitaikęs į šeimas, ieškančias „kokoną primenančio“ automobilio, koncepcinis „Scénic“ buvo įvertintas dėl erdvės, universalumo, praktiškumo ir saugumo.

„Mégane Scénic“ pristatė daug technologinių naujovių, kurios vėliau buvo panaudotos kituose serijiniuose „Renault“ modeliuose: perdirbamų medžiagų panaudojimas ir ABS sistema, suderinta su automatine pavarų dėže

Trys galinės sėdynės buvo atskirtos viena nuo kitos, su nulenkiamais padėklais, pritvirtintais ant priekinių sėdynių atlošų nugarėlių, ir talpiomis dėtuvėmis grindyse. Stačiakampės formos bagažinė suteikė didelę erdvę kroviniams, kurią dar geriau leido išnaudoti keičiamo aukščio standus bagažinės uždangalas.

Iš pradžių buvo sumanyta kiekvieną sėdynę papuošti skirtingos spalvos apmušalais, taip kiekvienam salone esančiam asmeniui leidžiant pasijusti esant individualioje erdvėje. Ši idėja buvo realizuota ribotos serijos modelyje „Kaléido“, kurio salono apmušalai buvo derinami prie kėbulo spalvos.

„Mégane Scénic“ pristatė daug technologinių naujovių, kurios vėliau buvo panaudotos kituose serijiniuose „Renault“ modeliuose. Tarp jų buvo perdirbamų medžiagų panaudojimas ir ABS sistema, suderinta su automatine pavarų dėže.

1997 metais „Mégane Scénic“ pelnė „Europos metų automobilio“ titulą. 1999 metais jis buvo atnaujintas

Įvertinę pirmosios kartos sėkmę, kompaktinio vienatūrio idėją plačiai reprodukavo kiti gamintojai, tad„Scénic“ turėjo konkuruoti su tokiais varžovais kaip „Opel Zafira“ ir „Citroën Xsara Picasso“.

„Scénic II“ išorės dizainas perteikė jo „giminystės ryšius“ su „Mégane II“ hečbeku ir pirmtaku, pirmosios kartos „Scénic“. Jis perėmė „Mégane II“ hečbeko kompaktišką dizainą ir pabrėžtas, struktūriškas, geometriškas linijas, išlaikydamas patogų ir patrauklų „Scénic“ salono išdėstymą.

„Renault“ nuotr./„Renault Scenic“
„Renault“ nuotr./„Renault Scenic“

„Scénic II“ patvirtino savo kaip šeimos automobilio statusą ir pirmaujančią poziciją, būdamas vienintelis vienatūris segmente, siūlantis net tris versijas: 4,30 metro ilgio versiją su trumpa baze ir dvi ilgas (4,50 m ilgio) versijas su 5 arba 7 vietų salonu.

Antrosios kartos „Scénic“ buvo su specialiu prietaisų skydeliu, išskiriančiu jį iš visos „Mégane“ programos.

„Scénic II“ modulinį dizainą ir naudojimosi patogumą kilstelėjo į visiškai naują lygmenį, pateikdamas tokius sprendimus kaip stumdomą centrinę dėtuvę, salono apžvalgos veidrodėlį ir galines sėdynes, kurias sulanksčius suformuojamos lygios grindys.

„Renault“ nuotr./„Renault Scenic“
„Renault“ nuotr./„Renault Scenic“

Įspūdį darė ir „Scénic“ technologijos, tarp kurių buvo automatinis stovėjimo stabdys, „bi-xenon“ tipo, dujų išlydžio priekiniai žibintai, padangų slėgio stebėjimo sistema, pastovaus greičio palaikymo/greičio ribojimo sistema ir pagalbinė statymo sistema.

Vairuotojas ir toliau galėjo mėgautis pakelta sėdėjimo padėtimi, kuri, dar labiau padidinat patogumą, buvo pailginta, o vairo ratas nuleistas į labiau vertikalią padėtį. Viena iš svarbiausių naujienų buvo į prietaisų skydelį įmontuota pavarų jungimo svirtis, taip pagerinant ergonomiką.

2003 metais „EuroNCAP“ testuose „Scénic II“ pelnė penkių žvaigždučių įvertinimą, tapdamas saugiausiu automobiliu savo segmente.

2009–2016 m.: dėmesys sutelktas į kelionės komfortą

Trečiosios kartos „Scénic“ ir „Grand Scénic“ pasirodė 2009 metų Ženevos automobilių parodoje. „Scénic“ ir „Grand Scénic“ prisitaikė prie besikeičiančio pasaulio lūkesčių, klientams suteikdamas dar daugiau komforto ir vairavimo malonumo.

Svarbiausias pokytis buvo pastebimi skirtumai tarp „Scénic“ ir „Grand Scénic“ dizaino.

„Scénic“, kaip „Mégane Coupé“, perėmė centrinę oro įsiurbimo angą su lygaus chromo apdaila. „Grand Scénic“ išsiskyrė bumerango formos galiniais žibintais, juosiančiais automobilį priekio link – skirtingai nei atgal pasukti „Scénic“ žibintai. Šie atnaujinimai „Scénic“ ir„Grand Scénic“ suteikė daugiau asmeniškumo, išskirtinumo ir gyvybingumo.

„Renault“ nuotr./„Renault Scenic“
„Renault“ nuotr./„Renault Scenic“

Naujieji „Scénic“ ir „Grand Scénic“ išryškino kelionės komfortą, suteikdami platesnį žvilgsnį į priekį, didžiausią klasėje erdvę antrosios sėdynių eilės kelių lygmenyje ir kompaktinių vienatūrių segmente erdviausia trečiąja sėdynių eile.

Išsaugodami pirmosios kartos privalumus, naujieji „Scénic“ ir „Grand Scénic“ pasižymėjo didžiausiu dėtuvių talpumu rinkoje (iki 92 litrų visame salone). Modulinis dizainas buvo kilstelėtas į naują lygį, įrengiant vidurinę sėdynių eilę, kurią sulanksčius (kartu su priekine keleivio sėdyne) suformuojamos lygios grindys.

„Renault“ nuotr./„Renault Scenic“
„Renault“ nuotr./„Renault Scenic“

Kaip ir ankstesnė karta, taip ir naujesnis „Scenic“ „EuroNCAP“ saugumo testuose gavo didžiausią penkių žvaigždučių įvertinimą.

Naujasis „Scénic“ ir „Grand Scénic“ buvo varomi atnaujintų benzininių ir dyzelinių variklių. „Grand Scénic Energy dCi 110“ CO2 emisija siekė vos 105 g/km.

Nuo „R-Space“ koncepcijos iki naujojo „Scenic“

2011 metais Ženevos automobilių parodoje „Renault“ pristatė „R-Space“. Jis akį traukė tiesiomis linijomis su glotniais, siaurais šoniniais langais, salonas buvo patrauklus ir erdvus, su „pintomis“ priekinėmis sėdynėmis ir galine erdve, suprojektuota tarsi modulinė žaidimų teritorija, užpildyta 27-iomis spalvotomis žaidimų kaladėlėmis. Trijų cilindrų, 900 kub. cm tūrio „Energy TCe“ variklis su dviejų sankabų EDC transmisija pasiekė 110 AG pajėgumą. CO2 tarša siekė vos 95 g/km.

„R-Space buvo lyg įkvėpimas ketvirtosios kartos „Scénic“ modeliui, kuris buvo pristatytas 2016 metų Ženevos automobilių parodoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų