Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rengiamasi Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako pirmų dviejų ruožų rekonstrukcijai

Pradedami tvarkyti du kritinės būklės Smiltynės–Nidos pėsčiųjų ir dviračių tako ruožai. Visuomenė kviečiama susipažinti su dviejų pirmų šio tako ruožų projektiniais sprendiniais: Klaipėdos miesto savivaldybėje (nuo 2,104 iki 2,956 km) ir Neringos savivaldybėje (nuo 2,956 iki 15,567 km). Rangos darbai juose turėtų prasidėti antroje šių metų pusėje, rašoma pranešime.
Kuršių marių keliukais
Kuršių marių keliukais / V.Mikaičio nuotr.

Visuomenei pristačius šių ruožų projektinius sprendinius ir jiems pritarus, bus rengiami tolesni projekto įgyvendinimo planai, nustatomi projektavimo užbaigimo ir statybos darbų pradžios terminai. Planuojama, kad rangos darbai šiuose dvejuose tako ruožuose prasidės 2022 m. II pusmetį, rekonstrukcijos pabaiga planuojama 2023 m.

„Stipriai apgadinto dviračių tako Kuršių nerijoje rekonstrukcijos darbai daugybę metų vis nebūdavo pradedami. Dėl to šiandien kai kur to tako jau net nebelikę. Imamės skubių priemonių, kad problema būtų sprendžiama, ir Lietuvos automobilių kelių direkcija jau šiemet pradės dviejų ruožų rekonstrukcijos darbus“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Susisiekimo ministerijos nuotr./Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukcijos planas
Susisiekimo ministerijos nuotr./Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukcijos planas

Rekonstrukcijos metu numatoma sutvarkyti tako dangą, įrengti apšvietimą ties gyvenamosiomis vietovėmis ir įrengti kitą dviratininkų ir pėsčiųjų saugumą užtikrinančią infrastruktūrą.

Rekonstruojamas takas suskaidytas į 4 ruožus. Šiuo metu taip pat rengiami ir kitų tako ruožų rekonstravimo techninio darbo projektai. Per artimiausius kelerius metus planuojama iš esmės sutvarkyti apie 36 km pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Smiltynės iki Preilos.

Šis dviračių takas driekiasi per Kuršių nerijos nacionalinį parką, saugomas teritorijas, todėl jis bus rekonstruojamas saugant ir tausojant gamtą. Siekiama, kad sutvarkytas takas atitiktų Europos dviračių takų tinklo „EuroVelo“ trasoms keliamus reikalavimus.

Pasak Kelių direkcijos direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, kadangi šis takas yra „EuroVelo“ trasa, juo važinėja ne tik vietiniai gyventojai – juo vyksta ir tarptautinis susisiekimas dviračiais. Rekonstravus taką bus užtikrinta, kad nuo Smiltynės perkėlos Nidą bus galima patogiai pasiekti dviračiu atsisakant kelionės automobiliu.

Kelių direkcija galėjo pradėti šio tako projektavimo darbus tik tuomet, kai Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir savivaldybių tarybos priėmė sprendimus, kad, kai takas bus rekonstruotas, jį minėtos savivaldybės perims valdyti nuosavybės teise.

Sutvarkius pėsčiųjų ir dviračių taką ir perdavus jį savivaldybėms, Klaipėdos miesto savivaldybei priklausys 850 m, o Neringos savivaldybei apie 35 km tako.

52 km ilgio dviračių trasa Kuršių nerijoje jungia visas Neringos gyvenvietes – Smiltynę, Juodkrantę, Pervalką, Preilą ir Nidą. Dviračių takas nuo Smiltynės iki Pervalkos buvo tiesiamas 2003–2007 m., o takų ruožai, einantys nuo Pervalkos ir Preilos jūros link, – dar anksčiau, atitinkamai 1978 m. ir 1982 m. Nuo įrengimo šie ruožai nebuvo rekonstruojami, buvo atliekamas tik būtinasis remontas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?