2011 m. pabaigoje vykusio konkurso „Metų automobilis 2012“ finalas buvo labai karštas – visas nugalėtojų trejetukas surinko beveik apylygiai taškų: „Hyundai i40“ (52 balai) „VW Jetta“ (42 balai) ir „Volvo S60“ (40 balų). Ankstesniais metais nugalėtojų sąskaitoje būdavo 70-90 balų.
„Hyundai“ pergalė šiuose rinkimuose puikiai iliustruoja kompanijos kokybinį šuolį. Juk prieš dešimtmetį niekas neįsivaizdavo, kad rinkimų finale Pietų Korėjoje pagamintas ir sunkiai ištariamu pavadinimu pakrikštytas automobilis aplenks patį „Volkswagen'ą“.
„Hyundai“ su tokiu kokybiniu šuoliu gali drąsiai keliauti tiesiai į Olimpines žaidynes. Blankią „Sonata“ pakeičiantis „i40“ yra visomis prasmėmis geresnis. Tačiau ar pakankamai geras? Štai dvi skirtingos žurnalistų nuomonės, išsakytos 2011 m.
Paulius Sviklas: netradicinis, bet nuobodus vairuoti
Pirmą kartą nuotraukoje pamačius i40, kilo klausimas: tai „Hyundai?“ Fantastiškai atrodantis modelis – tarsi automobilių Beyonce. Mano nuomone, iš tos pačios klasės atstovų, išvaizda su i40 galėtų varžytis nebent „Citroen
C5“ ar „Peugeot 508“. Na, galbūt dar naujausias „Ford Mondeo“ (juokauju). Jeigu i40 būtų Beyonce, tai „Mondeo“ – geriausiu atveju Courtney Love.
Įdomus, netradiciškai atrodantis, tačiau nuobodus vairuoti automobilis. Keturių asmenų šeimos, kuriai iš automobilio reikia tik jo atliekamos funkcijos (kelionė taškas A – taškas B), „Hyundai i40“ – idealus pasirinkimas. Galima neabejoti, kad, kaip ir pastarieji korėjiečių modeliai, „Hyundai“ suręstas patikimai. Tai nuostabiai atrodantis, tačiau nuobodus kasdieninis arkliukas. Skirtas ne vairuotojui, o keleiviams.
Ramūnas Fetingis: „Hyundai“ pažanga, teikianti vilčių
„i40“ dar nepriaugo iki „Mondeo“ ar „Passat“ standarto, tačiau korėjiečiai jau visai netoli.
Pamačius tokią įspūdingą išorę norisi kažko daugiau ir viduje. Tai lyg pipirinis didkepsnis be pipirų.
Interjeras – dar vienas nusivylimas. Įdomu, kad nuotraukoje jis atrodo puikiai, bet sėdus pajunti, kad tai vis dar „Hyundai“ – nuobodokas ir blankokas.
Nors ir kur kas modernesnis nei visi ankstesni šio gamintojo modeliai, tačiau
išorė pernelyg išraiškinga ir neatitinka to, ką randi atsisėdęs į vidų. Jis atrodo kaip senukas po plastinės veido tempimo operacijos – organai juk neatjaunėjo.
Jeigu po atnaujinimo konstruktoriai sugebės pagaminti tokį pat įspūdingą interjerą – universalų pirkėjai vis dažniau užsuks ir į šio gamintojo saloną. Reikėjo pamatyt sunerimusius Vokietijos koncerno vadovų veidus po šio automobilio debiuto pavasarį Ženevoje.
Jiems yra ko nerimauti. Galbūt dar ne šiandien, bet ta diena ateis jau labai greit...