Restauruojant antikvarinį „Ford T“ neapsieita be „Coca colos“

Sekmadienį Kaune surengta senovinės technikos mugė, kurios pagrindiniu akcentu tapo beveik prieš dešimtmetį kauniečio garaže rastas antikvarinis automobilis „Ford T“.
Temos: 2 Ford Kaunas

Istorinės, karinės technikos muziejuje Kaune visuomenei buvo pristatytas apleistame Kauno garaže atrastas prieškarinis automobilis „Ford T“.

„Mano vienas draugas palikimu gavo garažą Kaune. Jame buvo daug metalo laužo ir kitų dalykų. Pasikvietė mane pažiūrėti. Pradėjus nešti daiktus iš garažo paaiškėjo, kad tai yra automobilio detalės“, – pasakojo automobilį restauravęs Romas Mažuolis. 

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Restauratorius Romas Mažuolis
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Restauratorius Romas Mažuolis

Kad tai buvo fordas, išdavė užrašai ant detalių, tačiau koks tai modelis, buvo labai sunku nustatyti. Pagal numerius, rastus ant variklio ir ant rėmo, pavyko nustatyti, kad tai yra 1927 metų gegužės mėnesį parduotas „Ford T sport touring“, kurį įsigijo italų verslininkas. 

Kaip automobilis atsidūrė Lietuvoje, nei restauratorius, nei automobilio savininkas duomenų neturi. Palikimą palikęs senolis apie garaže slepiamą lobį nėra niekam pasakojęs. 

„Galima manyti, kad tai buvo tie laikai, kada Lietuva buvo okupuota. Žinodamas, kad negalės pasinaudoti automobiliu, nes bus konfiskuotas, jis jį paslėpė garaže“, – tęsė restauratorius. 

Automobilis buvo visiškai išardytas: iškniedytas rėmas, kėbulas perpjautas į tris dalis. 

Apleistame garaže buvo rastos beveik visos detalės. Kaip pasakojo restauravimo darbus atlikęs Romas, trūko maždaug 5 procentų reikalingų dalių. Keletą jų teko užsisakyti Amerikoje. Už Atlanto yra didelė bendruomenė, kuri susibūrusi į „Ford T“ klubą. Šio klubo nariu yra tapęs ir lietuvis.

Mokesčių inspektoriai kontroliuoja, kad antkainis nebūtų didesnis nei 30 procentų.

Klubas padėjo rasti ir įsigyti trūkstamas dalis. Įdomus dalykas tas, kad šiam automobiliui vis dar gaminamos kai kurios dalys. Ir tos kompanijos, kurios gamina tas detales, naudoja autentiškas gamybos technologijas.

Maža to, valstybinėms institucijoms turi pateikti technologines korteles, kuriose nustatoma detalės savikaina. Tada, mokesčių inspektoriai kontroliuoja, kad antkainis nebūtų didesnis nei 30 procentų. Vėliau šios dalys patenka į „Ford T“ klubo sandėlius, iš kurio detales gali įsigyti klubo nariai.

Sudėtingiausia, pasak R.Mažuolio, buvo atkurti chromuotas detales bei automobilio variklį.

Nors pastarasis ir buvo neišardytas, tačiau jo restauracija buvo vienas sudėtingiausių procesų. Išardžius variklį, karteryje buvo rasti pelių sunešti saldainių popieriukai. Stūmoklius atlaisvinti pavyko tik pasitelkus į pagalbą „Coca colą“, kuri padėjo įveikti rūdis. Mėnesį laiko naudotos specialios priemonės naudos nedavė. Variklio restauracija užtruko apie pusmetį. Automobilyje naudojama 6 voltų sistema, ji turi starterį, generatorių ir elektrinį signalą.

Spėjama, kad automobilis garaže prabuvo 50–60 metų. 2006 metais pradėta restauracija, truko penkerius metus. Šiais metais automobilis buvo dar kartą perregistruotas ir gavo istorinio automobilio numerius.

VIDEO: Apleistame garaže rastas "Ford T" pristatytas visuomenei

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų