Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Retai plaunamas automobilis gali kainuoti 5 proc. pigiau nei prižiūrimas

Po vasaros keliuose itin padaugėja papilkėjusių, blizgesį praradusių automobilių – tai intensyvių ultravioletinių saulės spindulių poveikio rezultatas. Iš visų aplinkos veiksnių ultravioletinių spindulių vairuotojai neįvertina labiausiai, nors dėl jų vasarą nukenčia kiekvienas automobilis, nelaikomas garaže ar požeminėje stovėjimo aikštelėje.
Plovykloje
Plovykloje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Saulė per keletą metų įveikia viršutinį automobilio dažų sluoksnį, todėl jo paviršius įgauna matiškumo, šviesa ima atsispindėti netolygiai. Degalinių tinklo „Circle K“ Kategorijų vadovas Jaroslavas Snarskis aiškina, kad saulės poveikis automobiliui žmonėms paprastai rūpi kur kas mažiau nei purvas ar rūdys, bet norint išvengti nepigaus automobilio atnaujinimo ar brangaus perdažymo reikia prisiminti, kokia reali yra ši nematoma vasaros rizika.

„Sunku pasakyti, kiek tiksliai naujo automobilio paviršius atlaiko ultravioletinius spindulius – paprastai iki kelerių metų. Tačiau nemažai priklauso nuo to, kur jis ilgiausiai stovi ir kaip patys juo rūpinatės. Vairuotojai įprato palikti automobilius gatvėse, atvirose aikštelėse – dėl didelio automobilių kiekio ir vietos trūkumo kur kas svarbiau rasti vietą parkavimui, nei sukti galvą, kokiomis sąlygomis jis stovės, ir tai suprantama“, – sako „Circle K“ kategorijų vadovas.

Dauguma naujų automobilių yra padengti specialiais saulės poveikiui atspariais dažais, tačiau jų apsauga netrunka amžinai. Kiekvienas esame matę automobilių su papilkėjusiomis dėmėmis ant kėbulo – būtent tokį efektą ilgainiui sukelia ultravioletiniai spinduliai.

Tiesa, J.Snarskis perspėja, jog automobilio amžius nėra rizikos faktorius pats savaime – kur kas labiau reikia atsižvelgti į tai, kiek laiko automobilis praleidžia saulėje, kaip dažnai ir kokiomis medžiagomis palaikoma jo švara.

„Pigiausias ir paprasčiausias būdas užtikrinti, kad ultravioletiniai spinduliai nepadarys ilgalaikės žalos – po nuplovimo būtinai vaškuoti automobilį, nes vaškas veikia kaip papildomas apsauginis barjeras. Kaip įpratome odą nuo saulės saugoti apsauginiais kremais, lygiai taip pat dėl visiškai racionalių priežasčių turime įprasti tausoti ir savo automobilį. Beje, norint kokybiškos apsaugos, vaškas turi būti padengtas kruopščiai ir tolygiai“, – teigia „Circle K“ kategorijų vadovas.

Sena tiesa, kad automobilio išvaizda tiesiogiai koreliuoja ir su jo rinkos kaina. Pateikiami skirtingi vertinimai, tačiau pripažįstama, kad spindinti išorė, švarūs langai bei padangos patraukia dėmesį, lemia geresnį pirmąjį įspūdį ir leidžia tikėtis iki 5 proc. aukštesnės kainos. Tačiau tokio rezultato vargu ar pavyks pasiekti vienu parodomuoju plovimu prieš pat pardavimą. Priežiūra turi būti nuosekli, o reguliarus automobilio plovimas ir vaškavimas – tapti įpročiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?